Tuesday, January 06, 2009

Photoshoot di Putrajaya...

Hari nie malas bangat nak becerita sbb gambo2 sekalian alam nie dah mampu to tell you the story...up to you sama ada nak muntah darah... nak suker ker... nak nyampah ker.. nak bosang pon buley.. nak rasa berphotoshoot jugak ker... up 2 u..up 2 u... kalo rasa agak2 gambar2 ni sumer menarik... photographer nyer sudah tentu dari Cyberphotog.. atau pon ke blog Moon (dan jugak fillanie-aku kan suker up kan diri sendiwi??)..hahahahah.... siler lah booking team mereka yg sesungguhnyer sgt ceria..hahahah... (tp siler sedia maklum..food spt sardine roll itew tidak disediakan okeh!!!).. kuakakkaka...
Saya bergerak solo a.k.a bujang trang tang tang sbb Acih kat umah nenek..manakala Pak Radie diserang sakit kepala yg agak manja2 sajer.. so saya tinggalkan jek Pak Radie kat rumah... dan terus ker lokasi penggambaran (poyo).. hahah.. ada 2 families disitu.. Mai dan Moon.. x per saya ok jek... dah ler siler lihat aksi2 dibawah...

time baru jek sampai
nugget n sausage disponsor oleh Mai
Sardine Roll yang menjadi igauan alam semesta from Moon.. (setengah tupperware aku kejekan)
yer saya datang dengan membawa prot yg kosong..sgt lazat dicicah bersama sos cili maggi..
aksi ini dirakam oleh buk moon menggunakan camera saya itew.. saya layan gak citer industan.. so saya dah pandai posing tanpa diajar2 gitew... hehehe..
org kata..kalo nak nampak cun sket.. rambut tu kene ngurai2 kan.. jgn upload gambo yg cun2 sajer nanti org kata kita prasan cantik... jadi siler upload muker yg agak terencat jugak (biar seimbang buruk dan cantik (kalo ada)).. heheheh
ini aksi saya yg paling manjerrrrr macam kucing siam..
kami meminjam anak Moon iaitu Yaya sebagai model tambahan/sambilan
ni gambo poyo yg menjadi favourite saya...
ini pon gambo feveret saya.. moon mmg suker kalo saya buat aksi org utan ker..org cacat ker..
ini lakonan hebat seorang ibu yg pengasih lagi penyayang..walopon bukan anak sebenar...
yer jgn konpius... ini bukan anak saya.. tp ini syasya anak kepada Mai.. tp sebagai ibu yg penyayang ramai yg tertipu... mengatakan syasya anak saya..well.. what can i say? (sgt berlagak kan.. yer saya mmg berlagak... hehehe)
syasya pon mcm sgt sayangkan saya... (tp itu sebelum dia sedar yg saya bukan maknyer.. selepas 3-4 minit masa berlalu dan bila dia tersedar.. dia terus mcm kene histeria carik mak sebenar dier!!!)
yer saya suker plok budak mcm ni bagi dia sesak napas sket kan.. huhu bestnyer..
kami adalah model2 yg sgt prasan seolah2 gambo kami akan dimasukkan ke mana2 majalah keluarga spt nona, wanita dan lain2..
dan kadangkala kami jugak spt model2 utk keluaran MASTIKA bulan hadapan..
kadang2 kami akan menjadi lemah lembut seperti gambar di atas.. dan kami mula sedar diri..
gambar di atas juga boleh dimasukkan ke majalah MASTIKA.. sebab salah satu kepala dari kami bertiga telah bertukar menjadi rambut dimuker.. korang seram ker?? aku seram tgk gambo ni..
oh baru kami sedar itu adalah rambut kepada anak Mai yg pantang tgk mak dier nak posing2 ceria.. pasti nak join samer...
ini tabiat semula jadi... lepas jer snap2.. pasti berkejar ke camera nak tgk..mana yg buruk siler delete awal2 sket.. sebelum anda disabotaj!!!!
saya sgt suker gambar di atas juger.. kepada NIKON... sekiranya ada peraduan 'bagaimana anda menggayakan dslr nikon'.. sudah pasti kami hantarkan gambar ini...(duit adiah bagi 3 orang)moon dengan rela hati membiarkan aku dan suaminyer berjalan beriringan... maafkan aku moon! (pic by moon)

this is the best pic ever.. thanks moon.. ko telah membuatkan aku seperti berjalan di Cameron Highlands dalam keadaan yg sangat dingin dihembus oleh angin yg syahdu dan dingin.... (giler ko panas nak mati okeh..ketiak mak dah basah kuyup time nieh!!!!!! sesungguhnya gambar ini adalah penipuan!!!)

Tips ketika bergambar di taman2 awam:

1. pastikan warna pakaian anda ceria supaya anda mampu menenggelamkan orang2 lain dipersekitaran anda.. hahaha.. (walopon anda sudah memakai pakaian anda sebanyak 4 kali dan telah menjadi tatapan umum)

2.pastikan aksi2 anda ceria walopon anda sudah bosan dan telah digigit semut di bahagian punggung anda (sambil keruk2 tgn masuk dlm suar)..heheh.. shhhh!! aku x cakap kat org saper yg buat mcm tu...

3.pastikan anda tidak malu2 atau segan2 utk melakukan aksi2 yg bodoh tp cute.. contoh aksi org utan.. aksi terencat dan sbgnya.. gambar akan menjadi sgt pelbagai dan comel.

4.pastikan anda nampak kurus dengan 'mengkedepan'kan muker anda supaya dagu berlapis anda tidak dpt dikesan didalam gambar...

5.pastikan anda sentiasa ketawa atau buat2 ketawa supaya photographer anda dapat menyenap aksi2 gedix anda pada masa itu..

6.pastikan anda sentiasa memberikan kerjasama dengan photographer anda tanpa disuruh2.. kerana photographer biasanya akan sentiasa berada dlm keadaan stand-by... (kelebihan berpihak kepada org yg sentiasa dirakam gambar dan aksinya semasa melibatkan diri dalam rancangan yg on-air di rtm1).. hehe (bodoh ker statement)

7.siler jgn pakai pakaian yg terlalu sedondon atau dari kain dari kayu/gulung yg sama kat kamdar... kerana jika anda berbuat demikian utk gambar sefamily.. org akan mengecam kepala anda sahaja yg lain.. (ini saya tidak pasti.. kerana saya bukan seorang photographer...) tapi siler refer pada pakaian pengantin.. lebih cantik jiker dicombind2 kan.. kalo lelaki pakai pekat.. pompuan pakai lembut sket.. (itu pendapat saya).. jeans & baju putih dikecualikan (kang mai & zaimi marah aku!!!)..

8.penggunaan DSLR akan membuatkan muker anda lebih gebu..lebih halus.. dan org yg melihat gambar anda pasti sedikit tertipu.. huahahhaha.. jadi anda tidak perlu risau..anda tetap akan kelihatan cantik!!!

9.sekian sajer tips dari saya... mana yg boleh diterima pakai siler lah guna.. mana yg x boleh siler abaikan..tiada paksaan!! heheh..

16 comments:

Anonymous said...

yeaaa..jadi org first komen yihaa!!

geli perut baca entry ni..mmg lawak la buk pilla ni ng ayat2 dia..ye bos saya takde arini jadi dptla saya merayap kat sini cam biasa kekkeke..

buk pilla,dorang dah berempat..buk pilla bila nk berempat plak ni hehhehe...acih dah besar gak tuh kekkeke..

neway gambar2 mmg tak dapat dinafikan lagi mmg da bombsss boombastic suma ada la...cantik sgt le cynerphotoq niamik gambar..kelassssssss

MamaIcha said...

filla, i like the most pic yg u cam pegang @ tengok kasut tue...and also the last pic...stay cun ok...muahsss

Sham Ummi Echa said...

buk pilla..dlm byk2 pic yg ko pasan cntik tuh..pling aku suker pic sardine roll itew..sgguh mengguda keimanan ku.. ngan timun trselit kt tgh2 tu..pndai moon tu msk yer..

kenmain lg ko brsosial ek..mntang2 ler ko dtg ala2 bujang..kenmain ko brposing sakan.. sian acih..msti dia jeles kalo dia tgk gambo syasya kiss pipi ko tuh..

Anonymous said...

pakai baju ni lg ker ayg oiiii....

Miss Moon said...

hhahahah ...filla walaipun nko pakai baju yang sama aku tak pedulik sebab aku tahu nko nampak lawo je dalam gambo neh ngan kain kotak kotak ala alas meja ...kalau ila ada misti best kita org gelakkan baju kotak2 nko hahahhahahah

Aku mmg enjoy sangat ari tew . Aku tahu tew sebab tew jajahan dating nko ngan radie kan . Walau pun dalam banyak banyak bibik juger yg memenangi pertandingan berjalan tew kerana dia la yg duk dpn skalik .Aku kat blakang tew dah termengah mengah ngan barang agi ngan sambil amik gambo lagi hahhahah sangat memengah kan ok . kalau nko lain la kan . sebab nya nko kan juara x- rell

betoii la filla nko nampak sangat lawaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Miss Moon said...

harus la promo kan

SAPA NAK CYBERPHOOG AMIK GAMBO ....call la pilla . Dia nih nak jadi protege i ....kan pilla kannnnn

Unknown said...

yer saya sangat suka gambar pegang kasut tu... cam iklan dalam mag cleo yg berlungguk2 tu.. ala ala iklan guess ke..apa ke...kalo ko itam putih kan gambo tu...kompommmmm... cam iklan guess yg mana ntah.. aku pon tak hingat la..sbb byk sgt iklan dalam majalah tuhhh!!

pstt..posing ayu2 sket yer pasnih..ko mana tau..kalo2 pak aji tuh termasuk blog ko! ahhh..sbb blog ko tersenarai dlm blog aku! kang dia clik2..ter click blog ko.. ahhh kang ada yg dok mengfollow plakk...

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

ye..ye...aku kagum le ngn ko la nih...byk sungguh xtvt mengisi masa lapang..nih smpat berPS lg..sib baik model mmg ngam sume cuns...;p huhuh i wish i could spend more time for relaxing jgk mcm korangs...;p

nydia-mama akif said...

Hi..salam kenalan...Suke sgt baca ur blog,ko mmg funny giler.....cantik sgt2 gambar2 tu sume...pandai korg snap....

Lenny said...

uhuhu... korang mmg kan.... suka la buat aku makan hatiiiiii.. ahhaha..

takper.. nanti lenkali aku join yahhhhh..... bleh la aku tergedix2 ngan ko.... tapi... kene ada ila skali.. baru jd kegedixan nyer.. kalau tak... cam kurang perisa..

aku suka la.. baju kotak2 ko tuhh.... mana ko beli ha?

manisz said...

yer lah filla.. mmg seram gmbar mai yg tetiba muka dia ada rambut.. aku tk perasan lau ko tk ckp tu benarnyer rmbut anak dia.. sius aku ingat rmbut ko..

ila de cute said...

wah wah...koreang bergumbira and bergambar sakan masa aku takde ek....uhhuhuuhuhuhuhuh jeles seyyyyyyyy

AzeLa Anwar said...

kak filla mmg my idol, aku suka kak filla. dah lama jadik silent reader kat fp, kat blog nih.. tp rasa kerdil jerk nak leave comment.. (gediks kan?) ader soklah nak tanya.. kakak nak jadi kakak saye? ni betul2 taw..

suke sgt sgt sgt..

Filla said...

genny:biler nak berempat?bertiga dgn ku pasti lebih baikkk..aku yakin itew.... (lagu Acha).. nanti sok2 kita bincang lagik yer..haha
busyuksayang:yer sgt gedik..
sham ummi echa:ko mmg ler!!!sanggup ko puji sadin si moon dari dirikuini???
cik anon:FYI i've mentioned before kan..selagi tak lapan ploh kali aku pakai baju nie.. aku akan pakai dan pakai dan pakai.. ker u nak sponsor i baju..yihhaa..tq anon.. hihih...
miss moon:yer aku nk jadik protege ko ler ni sayang... haha bibik mai mmg gagah..masuk xrel sure aku kene jerit..hehehe..
jujue:aku x sanggup ngn pak aji tu..ko jerlah layan yer..hahah
mrs slurp:ko ni..aku x leh ar 'slurp'..rasa tebayang ayaq coke jer.. nak slurp skali..yer relaxing tghari panas buta..hehe
nydia:a'ah yer aku funny.. tak lah..aku ni panas baran kalo ko nk tau.. funny tu kadang2 je..x caya tanyer kwn2 aku..heheh
len:pasni ko ngn ila ngn azie wajib ada..baru best..
manisz: seram2 manjer okeh!
ila de cute:hehe..jeles yer cik kiah? abiskan pantang dulu ok..
ziela: teharu mak ni ha tau.. dulu org rebut2 nak buat mak ni adik angkat..(giler statement org berebut)..haha..ni nak jadikkan aku kakak angkat plak?.. boley...boley... blasah jer.. siler siler..

mrs.ejays said...

hai selamat berkenalan buk pilla...aku suke sgt baca blog ko ni...kelakar la ko ni....mmg selamba gile...mmg betullah walaupun ko wat aksi muka tahap buruk gile tapi ko tetap maintain cun...

matahati said...

ingatkan Nasha Aziz tadi...hee