Wednesday, January 21, 2009

ACIH NAPER MUKER KAMU NIE?

amacam??? stylo tak anak gua?... giler okeh.... ni sumer kijer apak dier lah...aritu aku tgk kat phone aku ada gambo misai tu jek... tetiba dah ada idong, spek ngn topi siap rantai lagik... x leh blah!... aku pon x reti nak godek hp aku nak wat mende2 nieh... time ni kat umah Wan dier... nak tesedak aku nengok gambo anak aku dlm phone siap ada misai...
gambo yg ni amacam??? aku tatau Pak Radie suh anak dia lakukan aper time nie.... sbb aku kalo time balik umah mak aku..aku mmg 24 jam ada kat dapo... gossip...sembang...ngumpat... MAKAN... cun kan anak aku?huahahhahahahah..... aper ko wat tu acih?... dia nie suh ler buat aper..muker mcm x der prasaan.... camtuuuuu jek... dah ler smlm dia ketuk pala aku ngn kotak keras nyer bucu...sakit nak mati... ingat dah bedarah dah... pastu dia panik dia yg nangis...dia ckp 'sapa suh mama geletek kasih?'.... oooooooooooo...kalo aku geletek jer..ko leh lah ketuk pala mak ko nieh???ok lah ok lahhhh...peace no war mama!!! len kali buat lagik... gud girl...mak acih sgt suker baju yg dia try nieh.... time ni Pak Radie kat MPH... jadik aku gi jengjalang.. sedap jer kain dier..ko nak bekepak pon boleh.... tp nyer aku kan tgh berjimat.... baju ni rm59... sian aku... nak kuar rm59 rasa sgt tak berbaloi... giler lah!!! byk tul perubahan aku demi nak berjimat.... pegi try jek..pastu biler salesgirl tu tanyer 'ok ker kak?'.... then dgn muker lagak diva...aku jawab..'ok..cantik..tp u ada kaler itam?'.. (sajer aku tanyer..sbb aku tau x der kaler itam kat situ).... haaa ni strategy kalo korang nak belagak diva..tp x nak beli.... sgt kewl kan?.. then budak tu ckp.. 'x derlah kak... ada 3 kaler jer'.. so aku pon 'oo ye ke.. x pelah dik, sbb akak nak hitam, tima acih yerrrrrr'.. sopan jerrr..huahahhahahah.... Pak Radie kalo ko tebaca nie.. len kali kalo kita gi anto anak kite kat tumbletots kan kan kan... aper kata????.. heheheheh..siler telan balik air liur korang yer.... sempena tahun 2009 nie tahun berjimat cermat kan..jadik saya mkn rajin memasak dirumah..tp ni kat umah mak saya... chef nyer ialah saya... menunyer ialah nasik ayam... (pastu abg aku dulu bekas chef ritz carlton..dia ada di tempat kejadian..byk lah dia komen time aku masak..ceh!! tp aku suker...sbb aku dpt byk tips buat nasik ayam)
like i said before...sayuran sgt penting..presentation pon sgt penting....

kalo ada makhluk yg tatau ni aper...biar aku gitau..ni nama dia nasiiiiikkkk.... tp ni bukan nasik biasa..ni nasi ayam yerrrr...nie tau aper??? ni supppppp yer adik2...ni kuah cili nasik ayam yer adik2... tp abg saya kata... kene letak cili sos sket...(slamer aku buat x penah pon aku letak??).. tp ikut jeklah kata ex-chef tuh... tp sedap okeh.. baru ler kuah tu pekat sket..tp aku nyer ni tepekat sgt lak..siler tambah air yerr adik2.... okeh siler abaikan plastik bungkus kaler merah tu yer... kang korang kata aku nipu plak.. beli kat kedai pstu aku idang jer atas meja... hihihi... mak masak sendiwi okeh!!!!! aku malas jek nak gi alih mende tu... pelbagai sungguh entry aku arini kan?.. sbb aku main click jek aper gambo yg ado..heheh..ni acih tgh mkn donut kat big apple lepas kelas..yerlah...lapo ler konon... penat blajo katanyerr...
gambo sblm gambo ni..sayu jek muker dia kan...tp gambo yg nie? tetiba jadik gini..hehehe...
pastu sempat jumpa anak mai si syasya kejap...kasih baru abis klas.. syasya baru nak start..tu dia baru bangun tido..tp still berdaya buat sign peace!.. caya lahhh...

ni lah gambo sebagai bukti yg Syasya mmg sleepy..kuakakakkakakka.... layaaaaaaannnnnnn..

*nampak sgt aku tgh tahan kencing masa buat entry ni kan??? bye nak gi toilet..tak tahan dah nie... heheheh

14 comments:

Unknown said...

apsal aku rasa pening macam nak muntah tengok gambar2 nasi ayam ko? slalu tgk mengiurkan. kali ni tengok pening.. apa kah kerana aku kena pusing kepala aku ikut struktur susunan gambar itew??

baju ijo tu cunnnn rugiiiiiiiiiiii ko takbeliii..
gi beli gi beli..

ko tamak kan..tak cukup kat sisi..kat atas pon bole? hehehe nak kayoooo...

Miss Moon said...

banyak sungguh entry nko ...fillll lawa la nko pakai baju ijo tew ...

tahn 2009 thn berjimats ek ...aku darik thn 2008 + 2009 + 2010 la aku rasa aku kena berjimats ....hahhahah. Nanti nko akan jadi cam aku

no shopping sewenang nya
nak beli misti tgk harge n compare
nak beli apa apa misti pikir 2 3 kali
nak kuar jln2 pun pikir banyak kali
no vacation

hahahhahah sangat best kan ...hahhaha kesian aku . Tapi tak pa la ...kalau nak something kena loose something la ....at the end semernya mmg worth it ..

FILLLLAAAAAAAAAA NAK NASIK AYAM NKO kiter sistem barter ngan NASI DAGANG ...nak takkkkkkkkk

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

wah rajin skang memasak .. leh tgk blog masak2 kita nuruldiana008kitchen.blogspot .. menu sempoi2 jer ... bagu2 masak2 sendiri ni jimat ;-)

Anonymous said...

hi.... i selalu bc blog u....suker dgn acih....
baju tu kat mana????cantik...kalu u x nak beli i nak beli dowh...

mrs.ejays said...

hai cik moonn...
samelah kita dari tahun 2008 lagi dah berjimat..bak kata dari pas kawen le aku dah start berjimat..
xde nak shoping2 sewenang2nye...dulu mase bujang leh le...shoping tak ingat..ni dah kawen dah de anak banyak nak pk..nak bayar itu ini..kalo tak berhutang tak merasa kan..tapi satu je lah..jalan memang tetap berjalan..sebab aku takleh duk umah je...jalan2 tak beli paper pn takpe..janji jalan..pasni cik filani kena tahan sume godaan lah..banyak bende dah kena cut kos..yerlah nak dapat kan sesuatu tu kan...kena lah berkorban ckit..kena banyak bersabar ea...huahuahua...

Filla said...

jujue: a'ah ler..aku pon pening tgk gambo tu senget..hahah..org tamak selalu untung!!
miss moon:jom tahun berjimat..hehe..moon nak sistem barter?? boleh jer..heheh
diana:hehe slm kenal..dah gi tgk dah ur blog td..
anon:baju tu kat subang parade..luper nama butik aper tah.. rias ke? eh tah ler.. tingkat 1..hehe
nurul:tq nurul..akan ku coba berjimat...heheh

Akma M.Rudy a.k.a MrsSLuRp said...

iskhhh iskhhh smpai kesudah aku duk tgk je menu nasi ayam ko nih fila...ahkak lum pernah try buat lg...wakakaka mana x nyer anak aku balik2 suh masak pasta..x pun macaroni...dah masa bila mak dier nak mlantakkk nasik!
ps : ehh cun glerrr tops tuh...color pun sesuaii...kat mana tuh?? hehehe

Anonymous said...

Salam. Tumble tots tu kat area mana lagi yg ada ek. Kita duk kat Jln. Ut-Thant, ada tak kat area ni.

Filla said...

CIK ANON: Kat U-thant.. rasa paling dekat kat GE Mall Ampang.. my daughter kat Subang Parade.

yantz-yeem said...

hahahaha...sgt lawaks le muker si acih wat gitu...mmg le bapak nyer xde keja eks...pasnie suh wat muke filla plaks camner le ghupe nyer....

mm dr dulu kalo tgk fp moon mesti ada nasik ayam filla...amat menyelerakan...nnti letak le resepi plaks eks...

tu ank dara zaimi kan...alahai comei nyer dia tgh nagntuk tu...kelakor plaks...

Sham Ummi Echa said...

lawak ar muka acih tu..heheh

filla..ko nih..mmg x jemu2 wat ns ayam nih kan..peberet ko ek..msti dap giler ns ayam ko tuh kan..biler la aku nk merasa agknya.. seumur idup aku nih..br skali jer aku try wat ns ayam ni tau.. sib baik jd..hehhe

Anonymous said...

ada dpt rasakan tahun berjimat ko sebab aku pon macam ko gaks.... tapi dalam jimat2 ada hati lagi nak gi melancong kan... hehehhe...tak per2... azam jimat tetap kena ada... kalo dari 1000 azam ko, hanya 100 jer ko dpt simpan kira ok laaa tuh...

Anonymous said...

dapnye nasik ayammmm...nyum nyum...

azdra-azdra said...

ko bukan tak suka ejau ker?? lg satu mmg fon leh buat mcm yg pak radie but macam tuh..

tolong masak nasi ayam itu biler aku smpi ker putrajya yer.. ini arahan.. siler masak utk aku.. siler siler..aku dah tak makan 3 ari nih.. kebulur... sian kat aku demam..teringin nak makan nasi ayam ko.. huhuhuhu

ko, aku ngan moon kena musim berjimat..no more sesuka hati nak shopping..semata2 kerana umah.. aku duit lawyer pun dah kena bayar 3k.. tekanan perasaan aku.. tambah sedang sale.. giler meroyan.. huhuhuh