Wednesday, January 14, 2009

kasih kene campak..

heheh... bukan aku yg campak dier okeh... aku garang jer..tp tak ler kijam sampai stok nak campak2 anak plak... last friday aku coti.. sbb khamis malam tu merah2 lak bakang budak nie.. celah tiak..celah leher naik merah2 gatal mcm pasir kasar jerk... aku ingat allergy seafood ker.. tp salu makan okeh jer..tp ari rabu mlm aritu dia demam malam..so konpem lah sbb campak dia nak kuar nieh... tgk nieh...
yg calar merah tu bukan aku dera..tp balik kampung arituh..kene geget aper tah jadik gitu... nie tiak acih..... sian aku tgk budak nie..tegaru2....

gambar ni hari khamis lepas... so now dia dah ok dah... sbb dah bagi makan ubat.... giler lah nak bagi anak aku mkn ubat...cikgu nursery pon x leh handle.. dorang ckp 1 jerk ubat yg dorang bagi... lagi 2 jenis tu masuk dlm susu.. so kasih minum... aku pon caya lah bolat2... skali nak test ar kat umah... bancuh milk dier ngn ubat.. buat muke sadin bagi milk kat acih.. pastu dia minum terus muker hangin/pelik.. "ni apa nie?? nape bau mcm ubat je nie?"... haaa amik ko... aku nk jawab aper??? aku ckp "mana ada ok jer?? tgk mama minum"... sambil aku minum.. pastu dia x nak milk tu.. cemana cikgu nursery ckp dorang letak kat milk??? cehhhh aku ni asik kene kencing jek!!!

what i cook yesterday?

ni aku tatau ler aper nama lauk nie... nak kata kari bukan..kurma kot.. ke gulai? tp nie balance lagi sepeket rempah yg moon bagi kat aku tuh... rempah from tengganu... sgt sodap!! tak caya tanyer Acih... byk okeh acih makan... hahahah.. thank kiu moon... ko buat anak aku mkn byk!! hehehe.. weih acih dah 2 hari mkn byk giler... dua mlm lepas masak lemak cili api ikan aper tuh? jenahak ker aper mcm ikan merah tu.. 2 kali tambah.. pastu time aku mkn ngn Pak Radie dia nak lagi... uwaaaaaaaaaa.. aku yg tensi sbb dia mkn aku punyer!! aku dpt sikit jek nasik... sbb aku kelentong acih..orang makan nasik boleh cpt jadik tinggi mcm mama.... so dia besungguh2 makan..pastu kelam kabut diri sebelah mak ni ha... pastu gelak sakan sbb dia rasa dia dah tinggi... huhu..sian acih kene kencing ngn mak dier... ni balance utk Pak Radie..sbb aku dah sauuu dulu... nie aper??? pak choi? pak toi? phat chai... ntah aku pon tatau... tp Pak Radie ni tak makan sayo sgt.. so wang karan jerk aku simpan..bukan dia makan.. aku sebagai tong sampah yg berjaya... mmg aku yg langsaikan sumer lah...

Visit Ieky's new bro...

last sunday ktorang sempat ler tgk baby baru K.Nana... adik kepada Ieky boipren anak aku... hahhaha.. dah ada 2 heroes dah... sgt seacuan okeh.. sebijik sejiban mcm abg dier time baby dulu..hahah.. sian k.nana.. dah bukak 10cm pon still x lepas! so last minute kene gak operation.. fuh seram seriau aku dengo!!! tp x per... sakit kejap jer.. now dah ada baby yg comel...(mcm biasa..aku pandai ckp jer..biler kene btg idong.. pandai plak phobia)

rambut kemain panjang lagik... tetiba Pak Radie sound "aku rasa anak ko nie... masa dlm prot.. rambut jadik dulu baru muka dia jadik"... bengong tul statement!!!.. tetiba aku terjiwang2 nak baby.. try usha2 kat Acih... "Acih nak adik? nak baby?".. acih jawab... "nak".... oooooooooo ok!! "Acih nak baby boy ker baby girl?"... "GIRLLLLL LAH!!!".. aik??? "mama nak boy".. pastu acih kata "boy utk anak boy sajer"... leh tak sesaper pakar bahasa budak2 gitau aku... aper maksud acih???? "BOY UTK ANAK BOY SAJER".. aper nieh?????? tanyer lah doploh kali pon.. tatappp nak girl jugak....

7 comments:

Miss Moon said...

wah acih nak adik
nko pun fill kasik la teman utk dia bermain hahhahahhahahha pak radie nak tew akakkak nanti nko lagi tunggu lama nanti nko dah tua hahhahaha keji tak ayat aku . Aku saja psycho nko nak kasik nko beranak cepat2 .

Misti acih kena misles tew kan

dap dap nyer gulai nko tew

Siti Fatimah said...

kesian dia kena demam campak tuhh... mesti gatal tak ingat nyer!!! letak lah C/M lotion tuh biar kurang cikit.. ermmm tak dpt lah aunty jumpa kasih nihh on this wknd yek??? apa tunggu lagik filla kasih dah bg green light nak adik tuh!!! so cepat2 lah yer... sure kasih pandai jaga adik dia nihhh :)

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

ALAHAI SIANYER .. AGAKNYER MMG MUSIM DEMAM CAMPAK KOT .. TAKE CARE & MOG ACPT SEMBUH K ;-)

Anonymous said...

YEH..YEHH..FILLA NAK ANAK...YEHH..YEHHHH

Sham Ummi Echa said...

alahai..abis ler kulit anak dara ko nih kena campak..da ler dia putih..nmpk merah jer.. da elok ker nih..

ko nk peknen ker..uihhh..tgk baby terus ko pon tingin yer.. tp elok la jgk..kasih pon da besar kan.. aku pon mebi tggu projek 2010/2011 kot..hahhah

MamaIcha said...

ala...siannya acih...get well soon cayang...muahsss

Erin - Ibu Qistina + Qaisara + Qamilia said...

akak...agaknya musim kot budak2 kena campak...Qistina pun baru je baik dari demam campak...

nasib la demam campak dia tu jenis 'measles' tu...kalau yg berair2 mcm chicken pox tu jenuh la nak jaga....