Wednesday, January 14, 2009

TAG...

16 RANDOM THINGS ABOUT METerms:Please refer below~

Apabila telah terpilih dengan malangnya, silalah menulis 16 perkara rawak sama ada tentang fakta, perangai tak senonoh, ataupun hala tuju hidup anda.

Silalah hasut 16 orang lain untuk melakukan perkara ini.

Sila tanda manusia yang telah menanda anda diperingkat awal.

Ketahuilah, jika anda terpilih ia adalah kerana anda juga manusia biasa yang perlukan perhatian dan kasih sayang yang secukupnya ketika bayi.

1.saya benci menatang yg byk kaki halus2 mcm labah2.. lipas..kumbang...belalang..cengkerik...rama2.. huh.. baru type dah meremang bulu okeh.. (ingat masa kecik belalang kunyit tu terbang baeeek nyer tetiba hinggap tul2 kat mata nie.. pastu dia cengkam kat mata.. biler tarik terus campak kan belalang nie) habis luker mata aku okeh!!! pastu phobia tgk menatang terbang2.. kes kedua..tgh gosok gigi dlm toilet umah mak... pastu lipas terjun dari atas siling terus jatuh tepat kat leher.. (FUCK!!) aku terus menggelabah libas2 leher.. terus gatal2 leher.. dlm 1 jam geli2an satu badan... aku penah gak tebalikkan bakul yg penuh ngn sudu garpu kat kedai mamak biler tetiba rasa2 ada mcm lipas kat kaki.. (tp bukan okeh).. time tu tgh kuar ngn skandal... satu kedai mamak tgk.. (perhal ko lambung2 bakul sudu sbb geli lipas..dah ler lipas pon takder).. bodoh..mmg bodoh!

2.Aku x suker reply sms.. harap kengkawan yg penah sms tp aku x reply tu.. jgn kecik ati yer.. lagi2 sms yg main foward2 nie.. mmg aku delete terus...kuakakakka kijam kijam kijam...

3.aku ANTI org yang x der aper2 pon... tp belagak dengan cara menipu... Ya Ampun..tolong ler insap... sanggup menipu semata2 supaya org rasa ko best? Ko nak org respect ko.. x leh blah org yg type2 bengap mcm nieh.. buat pengetahuan ko... org pedulik haper? Org x kisah pon ko susah ker senang ker.. ko x yah susah2 ler nak pening pala nak menipu org.. lagi plak tu ko nak menipu org yg bijak mcm aku ni??.. ooohhh sorry! X leh blah.. sebelum ko kencing aku..ko gi kencing dulu kat bilik air.. sblm ko kencing aku..aku dah tau ko tu nak mengencing.. hahahhah..

4.aku mcm tingin plak nak peknan.. hahah tetiba jek kan? Sejak tgk mommy ieky besalin.. aku sgt teringin gitus... arghhh InsyaAllah baby 2009 baby 2010...

5.aku x suker biler duit x der dlm wallet / bank.. dah sengkek mcmana pon aku akan pastikan duit kene gak ada sket.. yerlah kita tatau aper2 emergency yg kene gak pakai duit..kalo x der?? ko nak gadai bulu kaki? Tu pon kalo laku arrr...

6.i'm not a risk taker... kalo agak2 mende tu high risks.. aku rela lupakan jer.. sbb aku x suker arr nak pening2 di kemudian hari... aku suker life yg stable dan mendatar jer... x der gelombang2 nieh... sgt tak bagus prinsip ni utk improve kan life kan?

7.Aku paling terharu kalo aku masak org puji..hahah.. especially bapak aku..kuakakka.. sbb baru ni masak bodo je..kailang ikang masing ngn ayam kicap.. bapak aku mkn byk okeh..(skang dia bukan jenis kuat makan).. dia siap puji gitu.. aku ingat dia ala2 bodek.. tp dia ckp betul..hahahha... dia kan sound direct.. (sorry kalo korang benci org yg jenis prasan dan masuk bakul angkat sendiri....) aku x kira!!! ni bapak aku yg puji okeh!!!! hahahahah

8.aku x suker org lipat kain main cincai2 jer..walopon aku mls..tp aku mesti nak lipat kemas2 jer.. kalo ada org lain tlg lipat..contohnyer bapak aku ker.. konpem aku bukak, pastu aku lipat balik..maap yer... heheh

9.aku suker org ikut cara aku.. bukan prangai... mangsa salunyer Pak Radie ar.. aku ckp barang ni tempat dia kat sini..jgn ler memandai ko nak letak tempat lain.. aku ckp spender buh sini..ko letak sembarangan aku buang jek dlm tong sampah..citer byk tak moh arrrr... Acih pon tau mak dier kuat meroyan mende2 mcm nie.. skang aper jer accessories aku yg dia main..konpem dia letak tempat asal...sblm dia kene jerit nak mak dier kan...hehehe..gud girl Acih..

10.aku x suker tnggu org..aku x suke gak org tunggu aku...

11.aku pemaaf... aku mudah lupa.... (baik nyer aku)... aku kurang berdendam... tp aku leh jadik hangin kalo org usik aku...

12.korang mesti tatau aku dulu masa darjah 5 mcm tu salu belakon utk drama kanak2 tp kat Radio sabah.... aku salu ler buat suara binatang... mcm citer Sang Kancil... kuakaka...uih masyuk okeh.. sekali pegang 2 watak dpt ler rm200-300 mcm tu..kecik2 lagi..saper nak bagi?.. pastu gi sekolah rasa bangga sbb ada plak budak sekolah tanyer tu suara aku ker? Sbb radia mention dari sekolah mana...kukakakak..

13.aku rasa terror jer kalo masak guna bunga cengkih, kayu manis.. jintan2 sumer tuh..huahah..
dulu aku salu kene tahan polis nak kene saman..tp biasanyer asik lepas... sbb aku salu buat muker sedih sambil merayuuuu....tolongggggggggggggggggggglah cik... hihihi..

14.aku x suker minum air masak.. kalo minum seteguk dua jek.. kadang mkn nasik x minum air.. lps sejam baru tingat aku x minum lagik...(no wonder anak pon mcm tuh)...

15.aku x suker tulis guna pen itam... aku suker pen biru jer.. tp time kat uitm dulu ada lecturer Law tu.. dia suker ink itam..siap ckp saper anto assignment guna pen itam..dpt bonus mark.. hampeh kan???? cilakak tull..tepaksa lah aku guna pen itam..

16.aku rasa mcm nak giler carik 15 mende nak tulis tag nie... tensi okeh!

aku x tau nak tag saper... siler lah buat jer kat blog korang... bagi tensi tensa sket kan..haiahahhaha...

1 comment:

Sham Ummi Echa said...

aku kagumnyer ngan ko yg rajin lipat kain nih..kalo aku..kemas ker cincai ker lipat aku ok jek..jnji lipat..xde la kain tu menggunung jer dlm bakul kain tu