Wednesday, July 29, 2009

nak pindah rumah ke???????

ada suatu hari baru-baru ini.... kami telah berjaya sampei ke ENSTEK yang terletak di area Sepang atau nak kira canggih sket berdekatan dengan Litar F1... motip? ooohhh ini kisah parents saya... yang dah takder hati sgt nak terus menetap di Ampang... Ampang sgt best dan sangat happening okeh... mak tidak menafikannya... kerana saya menetap di sana dari saya berumur 14 tahun hingga kini anak saya berumur 7 bulan.. dan kini hanya parents saya dan adik lelaki saya jer yg tinggal disana...


mengapa parents saya mula bosan? kawasan tersebut majoriti 98% adalah dari bangsa cina.. ye saya membesar bersama neighbour yg baik hati... neighbour saya Mr. Lee adalah penjual kuih pau bawak motorsikal okeh... dan juga penjual soya bean...dan tafufa.... dia sgt baik... dan dia sgt suker rendang ayam mak saya!!... *bonus*... manakala neighbour yg lagi sebelah adalah sgt2 hampehdotcom... muker laki dia mcm nak makan orang.. dah ler pakai suar katok jer... tak lalu tekak mak ni haaaa.... korang penah jumpa orang bela ayam luar pintu umah tp still dlm gate... bodo nak mati okeh... bini dia plak dah beruban putih penuh dah kepala dier... salu pakai suar katok lusuh... ngn t-shirt lusuh leher baju stok dah kerenteng dan menggelebeh.. dan TAK pakai bra... erghhh lagi mak tak lalu... pastu masa Acih kecik2.. ada hati buat dialog ni kat mak .. "eh.. lu aarrr..kalau takmau u punya ini anak ahhh... lu kasi sama saya laaa... sgt kiut laaah... lu boleh beranak lagi maaaaaaa... biar saya jaga u punya anak mehhh".... BLEY TAKKK???? cessss.. bis tu.. nak bagi anak aku main ngn ayam2 kat umah ko ler? sowiiiiiiiiii..... (aku tau dia tak baca blog nie.. so mak tak kisah ler nak kari berapi kat sini)...


berbalik kat kisah parents saya tu... bak kata mak saya... biler dah tua2 nieh.. dia teringin nak dok kat komuniti, populasi melayu... (heheh..tul ker ayat aku tuh?).. yang ada surau dekat2.. susah senang.. sakit ke... ada lah yg jenguk2.... kalo leh jalan kaki gi surau lagi bagus..... sebenarnya saya ngn Pak Radie yg sangat bekenan ngn modern design umah nie... kami jmpa kat booth Alamanda dulu2 tu... tp sbb locationnyer mcm makkk aihhh... hahahah.. dan harga adalah 'tak-lepas-sangat-bajet-mak'.. so let go lah.... parents saya dah pencen... so rasanya location tak der masalah.. lagipon bukan jauh sgt... from putrajaya pegi enstek ni adalah dlm 20minit mcm nak gi LCCT tu... future plan estek ni sgt bagus.. Education Centre okeh.. ada UIA, ada international school, ada Tunku Kursiah, ada kuarters kastam, dan macam2 ada....
so kami pon meracun parents saya.... (sebenarnye parents saya dah bekenan kat Semi-D kat semenyih tuuuu).. saya suka gak design dia.. tp mcm location? ke aper tah yg buat saya mcm ala2 jer..... so buat masa nie.. rumah parents saya di Ampang tengah ada gantung 'FOR SALE'.. ingat nak try ler wat entry jual umah... tp mcm ada ker orang baca blog aku nak beli umah parents aku kat ampang??? rumah okeh.. bukan jual frame!!! hahahah... so luperkan sajer.. eh tp kalo ada org nak siler email saya atau leave comment.. huahahahhaha.... rumah Ampang dah buat full renovation dari lantai sampai ke tangga.. dah extend bilik sumer.. dah buat toilet.. dah buat balcony... extend depan juger.... kitchen cabinet sumer lah.... location mmg happening.. ok dah cukup promo yer....

oh yang ni adalah lot bungalow... dengan pagar2 dia skali aku suker..... oh ini adalah projek Tabung Haji Properties... (maka afdhal ler kiranyer)... hahahah...
okeh ni show unit.. ada belambak show unit.. diorang mmg siap buat satu tempat ni sumer show unit dia kumpul kat sini.. so kalo projek sumer siap.. rasanya dia takkan robohkan show unit nie.. tp dia akan jadik kan mcm Gym ker aper ker... gitu arr.. oh RIMBUN B-3 ni ialah show unit end lot 1 1/2 storey terrace house (kalo tak silap).. oh... i'm lovin' it okeh.... konsep adalah tidak seperti rumah2 biasa kita tgk... toilet ialah ala2 'open-air'.. kuakakakka... tp tu kene buat lah gak.. ko giler..kang org panjat situ..takat skodeng ko mandi okeh lagi.. kalo masuk merompak?.. haha.. 3 orang besidai atas tangga... siling hall tu tinggi sampai ke atas... pastu bilik kat atas tu.. eh living area tu.. ko leh jenguk hall bawah... uiii sukernyerrrr tgk.. cantik... ni model umah... tp ini model utk angular lot... angular tu kiranyer mcm ada tanah gak lah luas.. tp still besambung ngn rumah sebelah-menyebelah... tp dia senget sket.. (refer kat garden yg senget tu).. pintu masuk bukan mcm umah biasa.. tp pintu masuk belah tepi.. bilik2 sumer kat blakang... kecuali master bedroom tingkap dia ngadap garden tu.. tp ni utk angular lot... end lot plak masterbedroom kat tingkat bawah kat blakang... (sesuai utk parents aku tak larat nak turun naik tangga).. jatuh cinta lah tgk sumer show unit dia lain2.... oh itu gambar saya cuba merampingkan pinggang... heheh.. ni end lot show unit.. besar gak tanah tepi tu.... ini bahagian belakang end-lot show unit.. (tgk Pak Radie) dia mmg suker keruk2... asal? gatal ker?... oh ini saya lagik.... kat area show-unit... Enstek ni kira dia nak jadikan mcm USJ.. Bukit Jelutong.. gitu arr.. mcm ada bandar sendiri... even Enstek nie menang award 'bandar terancang 2007'... oh inilah site nyer.. (siap masuk site okeh).. projek yg ni tgh jalan... ada yg orang dah duduk dah... oh kalo jadik (InsyaAllah) rumah my parents adalah di sebelah kiri (end-lot).. kalo tak jadik.. mebi angular-lot di sebelah kanan... kalo tak jadik juger... duduk jer diam2 kat umah Ampang!!!!! hehhehehe.. oh itu saya lagi gambar dari belakang... panas dan belengas okeh... ini saya dan mak saya... alaaaaa laaa laaa laaaaa... manjernyer..... weh prot aku boncet ker aper tuh? ceh!!! luper tarik napas..... oh baju putih tu cousin saya bernama Lan... asal ko ada sini hah? hehehe... itu sajer laporan dari anakanda tercinta... otw pulang ke pangkal jalan.. masih sempat kuarkan camera dan snap dengan penuh bergaya.. giler arrr!! buatnyer lah jatuh camera aku atas jalan cemana????


Hot Tips: lepas makan.... jangan terus minum air.... pegi lah buat keje lain dulu... dah cukup bih kurang 20minit baru pegi minum air masak.... elakkan minum air manis lepas makan nasi... melainkan anda nak menambahkan berat badan dan nak menambahkan penyakit..iyer silerkan.. JANGAN makan sambil bersulam air.. sgt tidak bagus okeh.......

* ada sesaper tau pasal Enstek? siler klik ENSTEK untuk maklumat lebih lanjut.. (kot2 ada orang lain yg teruja nak beli umah kat sini)..




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

14 comments:

Anna said...

Beli umah kat situ ek..abang saya pun beli umah kat enstek..leh la gi lawat umah fillanie nanti..he..he..

genny da bomb said...

filla...cuba la wat iklan kat mudah.com..sure ramai org tepon nanti...hehehhe

Miss Moon said...

fillaaaaaaaaaaaaaa enstek tew mmg cantek kay . mmg terancang ...

pstttttt , sepang mmg jauh sket tapi nanti sepang akan di bangun kan ..bandar airport la katakan akakkakak . Bagus la mak nko duk kat sepang nanti alang nko balik umah mak nko ley nko datang singgah kat umah aku ngan umah ila . wey try ar ajak mak nko gie tgk area semi d umah ila tew ...ha tew tanah dia lagi gabak besar hokey , kawasan melayu ada banyak surau semer ...kalau nko nak tahu lebey banyak nko kena tanya ila ....

eiiiiiiiiiii aku suka la kowang dah dtg nak pindah dekat area sepang nih ai likeeeeeeeeeeee

agree kl dah makin crowdeddddd...tapi untung wooooooooooo misti umah mak pak nko kat ampang tew mahal gilorzzzzzzzz kayooooooooooooo

Miss Moon said...

lupaaaaaaa aku dulu nak gaks beli enstek tew tapi tak mampuuuuuu . aku join loan pun tak lepas kayyyyyyy

Mai Okinokiyo said...

ko iklan jek la rumah mak ko tu..mana tau mak bapak kepada bloggers nak beli ke.bukan kite2 nih laaa..haha kat mudah pun cpt jek org respond..

Filla said...

anna:oh..leh ler kita visit memvisit sok..hehe
genny da bomb: ko tolong wat kan leh? mak tak reti..hahah
miss moon: huahah..aku yg racun..tp parents aku pon soka..dia dah bayo booking enstek..tp doa2 ler umah ampang ada org beli..huhu..
okinokiyo:aku kena amik gambo dulu umah ampang..pastu ko ajo aku nak masuk dlm mudah.com..hehe

love.prevails said...

kak filla ni mmg pandai marketing ke?
enstek patot bagi komisyen/upah (tak reti eja haha)

ila de cute said...

wahhhh cantik sangat...aku suka tp tak mampu...

Mimy Hamid said...

neighbour ko ada ayam...eee nasib la mak xder jiran cam ni..mau aku xkuar umah..sbb aku fobia ayam hidup..eheheh..weh bkn ampang kawasan melayu ke byk?? tp ampang tu mmg pack skit..jln jem je...benci

Anonymous said...

salam sis.... i'm your silent reader.
leh bg detail tak umah parent sis yg kat ampang tu? cam berkenan lak.hehehe.kalo harga menepati citarasa (budget)sy ngan husband and loc best bole kami rundingkan. sis bleh email sy kat siti@tradenex.com

p/s : love reading your blog hehehehe

:: || Mrs. Izwan || :: said...

Sangat modern the design kan. I've been there. In fact dulu, masa keja kat area2 sana, ada hati la nak beli konon. Tp giler jauh la dr KL kan. Tapi giler cantik nak mampos la kan design dia. Iskkk apa nih,ai pun dah giler! ;)

Filla said...

love.prevails: yer ye..patutnyer dari dulu aku keje line2 marketing nie.... huahahah...
ila de cute: siapa pon mampu..(aku cilok ayat airasia)
mynameismimy:sgt strategik..nak bli?huahahah.. ko ni..ayam idop ko takot? AYAM GORENG????? suker plak..
anonymous:i'm thinking to advert at mudah.com soon.. (nak gi snap pic dulu)..gambo x der nak citer pon tak best.. u nak tau price email me at framekasih@yahoo.com yer..
mrs. izwan: haaa.. cantek kan design dier. terus jatuh cinta..

Liyana said...

AMPANG MEMANG PACK!!!parents akak tinggal ampang area mana?

Filla said...

liyanaroxx:ampang kat Taman Muda..5-10minutes drive to Tesco Ampang.. huhu..syg gak umah tu sbnarnyer!!!!