Friday, July 10, 2009

Kami bukan kene penyakit kuning di hari jadi ibu saya....

hihihihihiiii (tetiba ketawa dulu).. menandakan mood saya yang happy b'coz it's friday... kali ini anda semua akan dihidangkan/disajikan dengan gambar2 kekuning-kuningan.. kerana pada pendapat saya.. gambar kuning adalah nampak kelasssssssssssss berbanding gambar guna flash.. (even guna camera bodoh jer..heheheh).. (eh takk.. gambar w/o flash leh cover jerawat dan yg seangkatan dengannyer..nampak haluss jek).. hihihiiii.....

sebab hari ni hari jumaat aku bagi gak ler petua2 tu sket... lepas nieee... jangan pakai flash okeh!!!!!!!


motip entry hari ni ialah nak update pasal B'day Celebration Puan Hazizah a.k.a Wan a.k.a Mak aku.... paham? ok lerr... semalam aku telah memaksa semua orang untuk turun makan2 di Cyberjaya.. hahahha... (biasalah mak kan suker nak senang jer).. habis sumer org kene dtg sini.. well, Putrajaya ngn Cyber kan best.. Ampang best ker? KL best ker? crowded okeh.. mak lemas!!


selepas drebar datang amik.. (eh silap... bapak saya yg dtg amik saya)... hihi... Atok n Wan Acih yg datang amik ktorang kat Putrajaya. sian Pak Radie tak dpt join.. dia bz keje byk... (redho je lah yer)... aku pon lead the way arrr ke area2 Oldtown/Padi Cyberjaya.. dah juta kali pegi pon aku leh suh belok kanan... padahal straight jer.. huahahhahahah..... alasan aku sbb kepala acih block pemandangan aku nak guide jalan.. huahahahah.. ni sumer penyakit keturunan okeh... Atok mcm tu gak.. aku kutuk apak aku.. apak aku kutuk aku... yer bagus!!!


sampai jek kat Padi... Abang a.k.a tokeh tak nak kat Padi.. (sebab ala2 crowded) aku rase dia malu nak bawak cake nak blow2 candle di khalayak ramai... hahahah (aku pon malu).. so tokeh ajak gi jln kaki kedepan sket.. ada playground tu.. oohhhh baru aku tau ada Kitchen Village kat situ.. (blk umah excited citer kat Pak Radie.. pastu kene marah... sbb dia kata dah lama gile dah tempat tu wujud.. aku jer blur/tatau...) okehhhh okehhhhhh... mak tau ler... dengki ler tu x dpt join!!! hahahahha...


ok jom kita layan gambar...

Birthday girl tgh bukak cake... auwwwwwwwwwwwwwwwwwwww.... comelnyer sebut B'day girl!!! hahhhahhaha.. Suami bday girl suker sgt wat muker x der feeling tau!!!! hahhhh tgk..tgkkkk... ni guna flash.. tak cun kan??? so... selepas nie anda akan mengadap gambo kaler kuning2 jer okeh..... Mertua vs. Menantu... (tp ni bukan Erra Fazira okeh).. hehhe.. gipon mak aku tak dera menantu okeh!!! hahahahah.. eh B'day Girl dpt angpaw dari suami... suami b'day girl masih buat muker takder feeling....
sumer kepochi nak tau baper hengget... mcm hari rayerrr plak.. suami b'day girl masih takder feeling... walopon b'day girl sengih dah sampai tinger dah... rasa nak cucuk jerk pinggang suami bday girl ni tauuuuuuu... dah dah dahhhh... (ayah pasni raya tak yah bagi duit raya kat bday girl, sbb dah bagi awal kan?).. sukernya gambo di atas nie.. tgk ler saper snap!!... itu hadiah dari kami yer.. (filla&co ngn ida&co) adik aku bagi aper kat mak aku ah??? ooooooo ngelat okeh tak bagi ker?? dah 35 53 tahun dah bday girl... candle tu leh guna lagi nanti.. Ida gi simpan candle tu.. tunggu Acih umo 5 taun... tunggu Dhia umur 3 tahun... (siler jangan tunggu saya umo 35 tahun yerrrrr!!)..... ni ler bday gift dari kami.. Ever heard about Quantum Pendant? nah siler lah gi tgk kat sini... http://www.fusionexcel.com/ aku bukan ler nak pecaya sgt mende2 mcm nie.. tp nyer ada tak aku citer aritu yang Pak Radie sakit kepala giler2.. korang tau.. tiap2 hari dia akan sakit kepala.. stok teruk giler!! sampai amik pain killer... sampai sembap2 jik mata dier.. aku suh gi sepital tak moh!!.. mcm2 gelang magnet ler aper ler..sumer dia try.. last2 pakai mende ni.. magik okeh.. terus tak sakit dah pala.. tak baik plak taksub.. tp ni sumer ikhtiar kan? sama gak mcm ko makan ubat.. mmg ler nak sembuh tu sumer kuasa Allah.. tp disamping tu tak salah kalo ko usaha.... (eh ehhh.. aku kalo ari jumaat jer tetiba jadik ustazah)... mak aku asek sakit pinggang jek lately.. so sajer bagi nie.. apak aku pon asek sakit memacam.. bagi ni biar dia energy sket.. so skang.. bday girl dan pasangan dier dua2 ada pendant nie.. (jgn tekejut kalo depa nie main kejar-kejar yer pasni)..heheh.. aku mmg puji giler2 okeh Kitchen Village nie... aku kan jujur kalo komen..hahah... nie set yg ktorang pilih smlm... ktorang 6 person jek smlm.. (budak kecik 2 ekor tak kira lah kan).. tp sajer amik set 7-8 person.... sgt reasonable harganyer kan? utk 8 orang makan okeh!!! yang penting sgt SEDAPPPPPPPP... perfectooo okeh... kadang tu nak makan sedap kene harga meletops.. ini harga dah ler reasonable.. tp rasa sgt meletops!! sedap.... hehheeh.. kari kapla ikan dier pekat sedap lazat berkrim disukai ramai... Set nie siap ada chinese tea (tp mak tekak kampung.. mak tak minum.. takut ceret berets... heheh.. pernah berlaku okeh!!)..
cantek kan tempat nie.. suker kusi meja dier... rasa nak hangkut bwk balik umah jer...
ni paling sedaps.... black paper ostrich meat... sedapnyer.. tebayang-bayang lagik.. ngn tebayang2 gak kepala ostrich tu rebut2 sayo kat taman burung kl... ngeri okeh.. crispy fried salted egg chicken... ni pon leh tahan.. (ingat cekodok..heheh) ni kari kapla ikan... mabeless okeh... mak sedut2 mater dier.. nangih ler ikan ni mak keje kan..
Taufu with "Fucuk" & Lofa... pergh nama kemain lagik canggih.. aku panggil sayo pucuk ngan tahu lembek... kan senang?! okeh2.. yang nie Sizzling Assam Sotong... sedap gilos... sotong dia lembut giler.. kalo nenek takder gigi pon leh kemam2 jek pastu telan.. hihi... season vege with garlic... ni sayo biasalah.. aku kan suker sayo.. sebatang2 ler masuk mulut.. yummiehhhhhh sodap! ni gambar keseluruhan... harus pegi lagi.. sedap..... pastu kan... cantek okeh... kerusi meja sumer cantek.. mcm dlm hotel plak... keliling sumer glass siap ada air2 terjun comel2 lagik.. deco mmg tip-top.. dan bukan indah rupa dari rasa.. semua indah... tak der org sgt.. so privacy sket.. ko nak tepekik2 nyanyi bday song pon tarak hal lahhh... fruit juice adalah murah yer.. dlm rm4.50 kot? sgt tak kedekut buah okeh... waiters dier sgt rajin giler..... "saya yg menurut perintah jek".. hahah.. mcm2 aku mintak.. nak air sejuk... nak take away box.. (tp dah umpan okeh..bg depa kek).. suh tolong amek gambo... suh itu ini ler... pastu kan gov tax x der pon.. yg ada service charge jer.. rm8.50 jer... (hahah.. tu pon mcm2 aku suh dia buat).. sile lah ke Kitchen Village, Cyberjaya (berdekatan Oldtown).. konpem puas hati... alaahai.. sian pak radie takder... tak complete plak..eh?! suami bday girl dah boleh senyum dahhhhh... heheheh.. bravo!! Wan ngn cucus byk songeh... saya tersenyum riang disebelah biras saya... wuuiiiyaiiiii..mersreeeeeenyerrrrrr.....rasa mcm nak amik bday girl buh dalam baju jek!! kiri abg saya, kanan adik saya.. tengah haku lerr... naper muker tak sama acuan langsung ar? yg penting mak plg comel!!!!! huahahahhhhh...adik aku mmg ada tekenan penyakit susah sengih.. lepas kene marah baru dier tersenyum riang sampai tak nampak mata... eh..muker suami bday girl dah start tak der feeling balik....muker excited Acih sbb dpt posing sambil tnjuk cake...Acih ngn crown yg buat masa kelas tumbletots dier..hehehhe


HAPPY BIRTHDAY MAMA!!


*will celebrate birthday my FIL plak pasni.. sama plak birthdate my fil ngn my mom.. (patut dorang gi kuar dating tp tak jadi).... huahahahahhahaha....

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

16 comments:

C!kpuanmuda® said...

aaaaaaaaaaaaaaa.. lapo!

Anonymous said...

heheh.. klako laaa ko niii.. leh lak ko mempermain2kan apak ko tuuu erkk.. ehh. die bace x blog nii??? -biGMama

ejea aziz said...

syok nye...tgh kenyang ni pn..tgk lauk2 yg marbelles tu pn dh terliur ni...
hepi b'day aunty..mudo laie...

Mimy Hamid said...

harga worth it beb...harus pegi tp cam jauh la plak...hehe filla ko jgn marah..pak ibrahim wat muka seyes...mak takut!!!...hahah

MamaIcha said...

comel jer ur parents ya :)

@nn said...

bestnye..cm sdp jek...
hye kak filla...
i 1st time comment ni..
hihihi...

Sham Ummi Echa said...

hepi besday auntie..
semoga pnjang umur n ceria d smping anaks n cucus trsayang.. perghh skema siut ucapan aku nih..

aku tingin nk pi la kitchen village tu..(sbb trpengaruh ngan kata2 ko..) xde outlet lain ker kt kl nih...jauh seh aku nk pi cyber tu...

Filla said...

cpm:per lagik.. pi makan..
anon:itu bukan permain2kan.. itu gurau senda anak ngn apak..huahha
ejea aziz:uii sedapppppp..baek try!
mimy hamid:alah kooo..mana der jauh.. bukan suh jalan kaki..apak aku muker jek eksen garang..hati agar2..heheh
busyuksayang:comelnyerrrrr...
@nn:hi... welcome2...
sham:tq 4 the skema wish..heh..dulu ko yg pengaruh aku gi restoran bali kan?? nah hamek ko!!!

Shadani said...

filla.. tiap kali aku tgk gmbar kuning ko yg ade muka takde feeling bapak ko mesti aku tergelak sorang2 kat opis ni.. ko mmg ah mempermain2kan apak ko tu.. hehe.. i'm sorry... hehe..

Miss Moon said...

happy besday to ur ibuk ya pillaaaaaaaa

ha aku setuju putrajaya n cyber tenang je hahahhahahah .walaupun H1N1 dah menulor di cyber hahahhaha ...

lor nko pun tak tahu ada kedai lain kat Padi tew ek..ekekekkekekek . Dap dap nyer kek cekelat tew n makanan merveles . nyum nyum

Miss Moon said...

filla lupa lak s....gambo jaundice ekekekekekek baik nko siram kamera tew ngan susu kambing ekekekkeke

tapi kuning tew lawooooooooo baru la ada bukti kedai tew ada mood romantic auuuwwwwwwwww

Mai Okinokiyo said...

filla, weh ni yg belah mana ni?sblh petronas tu ke yg dkt sebelah old town tu.konfius aku..yg sblh old town tu bukan ke vegetarian?

Filla said...

shadani:comel kan misai bapak aku..hahah
moon: susu kambing.. kuakakka ko ingat camera aku tu baby ker..hahahha... best kan cyber..sbb tu kiter salu dating kat saner..hahah
okinokiyo:ko ni..ingat terror abis cyber..hahah.. kat oldtown tu kat building fujitsu..menapak jer dari oldtown tu..sblah jer.. weiii ko kene try okeh!! seyes..sedap!

...$weE+ 666... said...

hepi befday auntie! smoga dipanjangkan umur, murah rezeki dan sihat slalu. 53 jer baru, still young! hehehe... aku pun dulu simpan candle tu, recycle slagik bleh! wakakakaka~

wehhh adik ko dgn ayah ko satu spesis kot, suker wat muka takde perasaan. kena paksa baru adik ko senyum. hehehe...

eh, filla... nak tanya. isteri abg ko bukan kakak ipar ke? biras ek??? aku ingat biras tu mcm rose dgn kak nurul. aku dgn kak nurul kira ipar... tak gitu? fonkius aku arrr... explain sket!

ila de cute said...

filla, kat mana restoran tu? aku tak nmpk pun kat sebelah padi ada restoran best mcm tu...takpe nanti aku ushar.

mak ko comel lah filla... ckp kat dia happy birthday ek...

muahssss

Unknown said...

aku sangat sangat siokk kalo dapat layan entry yg ada makan makan ni..melelehhh jerrr ayor lior mak nih..