Sunday, July 12, 2009

Jom main masak-masak...

sebenarnya tak der pon memasak... aku kerah Pak Radie gi carrefour jer.. beli tortilla sheets tu..gi jusco mcm hampeh.. bepusing2 mcm haper..tapi tak jumper.. tq and congrats to VERDE sebab berjaya mempengaruhi mak utk menyediakan 'taco' ini..hahah.. tp mak telah mengubahsuai dengan dasyatnyer...huahahahahhahhhh...


sebab2 ubahsuai ialah takder bahan2.. ngan kemalasan tahap gaban.. hihihi.... jom tgk apa yg anda perlukan utk menyediakan taco ini...
big saver lagi..heheh

tomato dipotong dadu

guna timun ni sajer yer... aper nama timun nie? alaa yg kecik cinonet jek tu..kalo timun malaysia tu tak yah yer.. tu nak wat nasik lemak jer okeh..pastu potong dadu...

aku tader salad biasaa.so guna jek salad krenteng nieh..hantam!
bawang beso... potong agak2 yg lebar2 sket..jgn dadu sgt..
layurkan sket... masak guna minyak sket..nak mengelak dari ko menangis2 masa makan..kang gas naik ke idong..heheh.. mayonaise campur ngn cili sos... bahan2 yg dah didadu..mesti dihias cantek2... ni guna pinggan Dora Acih punyer..hehehe part ni paling tak leh tahan... gi jer beli ayam ni kat ayamas yer adik2..huahahhaha...femalas giler haku nie... siler racik2 jer ayam ni yer... oh yer..sebelum tabur ayam nie.. sapu dulu mayo+cili sos kat tortila sheet tu..weihh..malas nak up gambo.. terus buat dah siap mcm nie.. tabur jek sumer.. dah sumbat aper yg patut.. gulung jek..sumbat microwave panas kan ler dlm 30 saat..pastu *ngap*ngap*ngap*
jgn luper kat anak yer... buat utk Acih gak.. ayam jek dlm tu.. dia ngap skali pastu kunyah2 pastu dia leh ckp "mama, tak sedapppp nak muntahhhhhh" pastu lari2 gi dapur gi buang... hangin aku!! bkn tak sedap.. dia mmg taknak makan skang2 nieh.. so dia wat ler drama swasta.. tensi mak!!

sekian sajer... selamat mencuba yer...



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

JuJue said...

aku puasa dan rasa menyesal bukak entry ada makan makan nih...
macam ada sedikit tergugat di pagi pagi harrri iniii...

cantikk ko nyer salad...ahahaa

Nana said...

boleh try lenkali...simple aje dan nampak delectable. iye ke?

MimY HaMiD said...

kelassssssss ..ko mmg hebat memasak..aku nk try sbb senang

:: vErde+hAzizi :: said...

hehehe u r most welcome :)
senang giler kannnnnnnnnnn...n cepat plk tue ;p
sgt sesuai bile i tgh malas