Wednesday, July 08, 2009

Dah ler membebel.. dari opis lak tuh...

tetiba mulut aku mcm non-stop becakap sorang2.. tadi dalam kete.. memekak2 sorang.. topik hari ni kita caca-marba kan ajer yer.... aper yg saya dengar.. lihat... pandang..alami hari ini....

kita bermula pagi tadi yer... aku adalah sedang gigih berpuasa ganti.. (ganti utk tahun 2008 punyer jer).. sbb kalo tahun zaman remaja dulu.. dah tak ingat.. puasa sampai tua pon tak abis2 lagi ganti kot..huahah..dah dah dahhhh.. mana terdaya kita buat jerlah dulu yer.. keadaan fizikal mak sgt lemah... becakap kat telepon pon ala2 sopan santun... tak leh jerit... byk pakai tenaga okeh... jalan pon dah tak laju kain stok bekibas2 dek kelajuan maksima aku kan.. dah slow dahhhhhhhh.. (padahal sahur kul 5 tadi dah tala Mc Chicken) hehehe... tu lom lagi sahur sebelum tu... lagi best.. bangun kul 5 pagi.. sahur makan nasik penuh satu pinggan... ngn ikan kembung gemok belada.. buh kicap.... giler.. tu bukan sahur.. tu mcm makan berbuka okeh!! biasalah aku ni kan suker well prepared.. kang kalo tak sahur bersungguh.. petang2 kang aku merangkak gi amik acih kat school camner? saper malu?? acih gakkk malu..

pastu nak citer.. tengahari tadi masa nak keluar dari opis nieh... aku masuk lif.. pastu sorang2 ler.. aku nak gi B1.. sampai kat tingkat 1 ada ler pokcik nie naik.. (bukan pokcik sgt ler.. ala2 Encik lah).. kemainnnn lak ramahnyerrrrr.. ko bygkan setingkat jek tu.. rimassss okeh.. soklan dia memula nampak muker mak nie...

Encik: Gi makan ke?...
Aku : taklah... balik umah (sambil senyum sopan)
Encik: Umah kat mane?
Aku : Dekat jer...
Encik : Oh patut laa boleh balik.... saya dulu keje sini dah 4 taun lepas.. skang ni keje sendiri tp salu dtg sini bla bla bla bla blaaaaaaaaaaaaaaaaaa

(HAKU PEDULIK HAPERRRRRRRRRRRR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Heeeeiiii tensi aku okeh... aku ni dah ler puasa... ko ajak sembang2 tu aku tak kisah... tp agak2 ler kan.. dah ler setingkat jek lif tu... sembang pung pang pung pang.... aku nak jalan pon teragak2 nieh sbb dia besungguh citer.. agak2 lah gakkkk... aku plak mcm konpius... aku dok tgk muker dia tul2.. kot2 kawan lama aku ker.... abis tu sembang beriya2 plak... (bukan kawan aku okeh!!!! aku takder kawan Encik2 mcm nieh)... dah luperkan jer dia...

Sampai umah aku tak sabo nak tgk youtube pasal anak Michael Jackson si Paris tu berucap psl daddy dia MJ...

(sorry gambo ni kat suat kabo.. snap guna camera.. malas ler nak carik kat internet)

Daughter Paris words to her Daddy MJ:-


"I just wanted to say ... ever since I was born, daddy has been the best father ... you could ever imagine. And I just wanted to say I love him ... so much."


aku asyik replay jerk... sedih gilerrrrrrrrrrrrr... aku lak yg sebak2 nih... pastu aku bukak ler video2 MJ... ooohhh sedihnyerrr rasa... walaupon aku tak derlah minat giler babeng.. tp helloooo?!! saper tak kenal MJ???? dia mmg an idol.... tak kira apa kontroversi yg dia buat pon.. tp dia tetap MJ.. dia tetap ada di hati semua orang... apasal ah??? oooo ni ler yg kita panggil aura tau tak... bukan sumer orang ada aura okeh... mcm Mawi aura dia beso... so aper pon dia buat org mcm nak tau.. mcm suker jerrrr... MJ tu ko tgk dia dance cukup arr.. giler okeh.. telopong aku nengok nyerr.. kene tiup2 hangin gitu...dia hentak2 kaki kat lantai pon.. ko boleh telopong okeh... dia pakai suar senteng pon nampak gah giler... sgt KING OF POP okeh.. ok laaahhhh.. semoga rohnya dicucuri rahmat.. (yang aku tau last year dia convert.. so aku tetap menganggap dia mati dalam Islam)...


Oh ni ada lagi satu citer... ahad 12 July nie Family Day office aku... citer asalnyer.. nak wat kat kuantan.. aku hover2 gi booking hotel Impiana Cherating.. dengan harapan check out dari Impiana baru gi hotel kat Kuantan yg nak wat Family Day tu.. tp x der sambutan... so cancel... sudah nyer wat kat maner? kat Semenyih okeh...SEMENYIH.... ok ler tuh... aku ni bersyukur jekkk... sbb boss aku tumbang lombu sekor!! boss aku mmg suker tombang2 lombu nie.. aku rasa dia ada ladang lombu arrrr... hahahha... pastu aku ni kan... bukan heran sgt mende2 lain nieh.. yg aku paling kepoci nak tau FOOD.... huahahhahaha... aku dah tanyer kat urusetia.. meh aku wat list sket aper menu hari tu nanti....


*Mihun goreng

*Mee goreng

*Sandwich

*Potato Wedges

*Sup Tulang

*BBQ daging lombu...

*Ikan bakar (cicah air asam)

*Ayam goreng

*Masak Lomak Nangko (perghhhhh merembessss ayaq liuq mak)

*Sambal Belacan

*Nasik

* dan lain-lain yg aku dah luper dah akak tu sebut...


Nie plak kes mak aku pagi tadik... dia call nak datang Putrajaya nak gi settle mender tah kat Bahagian Perumahan tuh... so dia pon tau ler aku ni puasa ganti... hihi... terus tanyer gini:


Mama: Nak ikan belada ke?
Anak: Leh gak...
Mama: Ikan Parang belada nak?
Anak: Tak nakkk.. malassss.. tulang banyak!!!
Mama: Bis tu nak ke tak?
Anak: Nakkk lahhh.. aper2 je....


(ko rasa nak tetak tak ada anak menggelabah byk songeh mcm nie?hihihiihiiiii)


**************************


dah tengahari sket dia kol lagi....


Mama: Mama dah masak ikan Cencaru belada.. nak??
Anak: Nakkk lah....(ikan cencaru jek? baik ikan parang lagik...)
Mama: Okey la.. kang mama gi sana petang kang..
Anak: Okeh..


Actually sok hari khamis, bday my mom (ehhhhhh b'day my FIL jugak okeh... kebetulan sama d.o.b)... and ada lah plan nak gi makan2 mcm biasa.. dia tak kasi membazir2 sgt... so ktorang plan makan tempat biasa yg kewl..sedap... murah... cantek.... Sbb Abang aku tak penah pegi pon tmpat tu... so ok lerr ajak... (yang penting dekat ngn mak!!).. huahahhah... sgt penting okeh.. aku kang laki ntah ada ntah takder... takkan nak gi jauh2 sampai Ampang.. dah ler sok tu jumaat kene gi keje.... jadi korang2 ler datang tempat mak yer.....hihihi...




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
PLEASE REFER OUR PORTFOLIO AT THE SIDEBAR
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

4 comments:

Unknown said...

kompiuss aiii nak komen yang mana satu! takpe...aku komen topik paling hawt buat masa ini. mikeljeksen. sedeyy tauuuu tengok anak dia cakap tu..aku siap melelehh ayor mata.. huhuhu..

memang ler boleh tengok youtube...takyah youtube, tv3.com.my pon ko leh full bebeh! tapi, mak tengok di kaca tv okeh secara LIVE!! muahauhaua..ibarat kentut yang masih panas suam dan berbau busuk. kalo tgk youtube malam kang..dah ibarat..kentut yang dah lepas lama.

Ijat (bukan nama sebenar) said...

bkan ka Nya tu hnya utk Allah.?
"semoga rohNya dicucuri rahmat"
Tp kak filla mcm refer kpd MJ...
tkut org lain baca akan tersalah tafsir...

Filla said...

jujue:hhhehehh.. tetiba i love MJ
Ijat: yerlah..tesilap plak saya edit yer...tq!!

Ijat (bukan nama sebenar) said...

welcome. :D