Wednesday, July 29, 2009

Jangan Hidup Mendengki... kan dah kene dahhhhh!!!!!

oh ini adalah citer pagi tadi..... semasa saya betungkus lumus drive kereta nak anto Acih gi school... sebagai drebar wanita paling berhemah saya tak kosa nak potong2 Q nieh... tak baik kan? tp nyer jalan kat dpn Parcel E (school Acih tu).. tonggang langgang sket...


so konpem ko dengan tak sengajanyer akan jadik lane yg ke3. sedangkan nak masuk pintu gate Parcel E tu kene dua lane jek... so biler aku di lane yg ke3 tu.. dari awal mak dah signal lah nak masuk ke lane ke-2 tu... takkan ler nak kuang hajaq plak.. dah tul2 kat susur baru ko nak main selit.. tak bagus mcm tu ye adik2.....


tadi dlm kete.. Acih sambung lagik tido kat seat blakang... aku pon signal laaa nie dari awal nie... pastu ada ler sorang makencik nie hahhhh.... seboleh2 tanak bagi aku masuk dpn dier.. heheh.. wa tak kisah laaa kan.. byk lagi kete lain yg baik hati nak bagi aku selit.... punyalah dia besungguh2 tak kasi aku selit dpn dia... aku buat bodow jer.. sampai takder gap langsung dia ngn kete honda city dpn dier... (oh makcik ni pakai Honda Civic yer adik2)..


pastu tetiba gedeganggggggg... kuang kuang kuanggggggggg..... dia langgar nyer kete mamat Honda City depan dia tu.... dpn bijik mata aku nieh.... PADAN MUKER KO!!!!!! Tulahhhh... buat aku lagik.... kedekut sgt.. dok sibuk seboleh2 tanak bagi aku masukkkkkk..... PADAN MUKER KO SEKALI LAGIK... hehhehehehe.... pastu aku dengan suker hati.. dan freee2 jek masuk jalan yg lengang dpn Honda City tu...


pengajaran ye... kat jalan raya ni... jangan lah busuk ati sgt.... consider lah sket.... aku pantang btol kalo beriya2 tak bagi org masuk dpn ko.. tgk ler plak.. bukan dia sajer2 nak potong Q... kedekut sgt.... kan ko dah kene keluar duit gak langgar kete org....


itu sajer citer pagi nie... hidup ni jgn ler mendengki sgt..... kang sendiri yg susah!!!!


p/s: siler visit FRAMEKASIH'S BLOG.... mak ada update sket2 situ..hehehe...


Hot Tips: utk apply liquid foundation... jangan apply dari bawah ke atas... (melawan arus bulu roma)... cara yang betul ialah apply foundation dari atas kebawah.... tak kira lah.. guna jari ke.. guna brush ke.... baru lah nampak smooth dan licin...... (tips dipinjam dari Puan Azah ex-pengacara TV3)


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Liyana said...

kan kak filla dah bagi signal awal-awal kan?bukan akak tak bagi signal pun kan???KIRA DAH BERADAB & BERSOPAN lah kiranya cara pemanduan kak filla nih...awat yang dengki sgt?kan dah eksiden makencik tuh...hahahaha!PADAN MUKA MAKENCIK GAK!!!=D

mannira said...

betul tu...org siap boleh imagine apa yg fila cite nihh... kan dah dpt... cuba kalau dia bg je ruang kat fila mencelah... tak de dia kena kuar duit... ala.. bg laluan..bukan kuar duit pun..bila jd gini brla kuar duit..padan muka org tu kan...

genny da bomb said...

ya tepatttt skali..sblm tu..mmg padan muka le makcik honda civic tu..hahahhaa..idup mendengki mmg tak berkat..

mmg byk org macam ni..kalo cam jenis nk selit mmg potong sukati mmg sakit ati..tapi kalo selit jalan dh jadi kecik bagi je la ruang kan..

lizz said...

hehehe. mmg jahat ketawekan org yg terkene musibah tp, xleh nk control senyum sinis cuz rase nak gak ckp "padan muke die!!!!".wahahaha

nydia-mama akif said...

MMG PADAN MUKA...MMG SELALU ORG PERANGAI GINI....SAKIT HATI TUL....

Unknown said...

kalo aku jd ko..aku siap buat2 tutup2 mulut malu2 tergelak2..sambei berlalu pegiii depan kete dia... dak pon..lambai lambai sket..muahuahauhauhuhauhaua..

pastu..siap sedia..kemungkinan ko plak langgar kete lain sbb sebok nak ejek org.

sekian terima kasih.

mrs.aquarius said...

kesiannnn makencik tu..tuhan bayar cash kt dia sbb mendengki ngan org lain..hehe..i pon slalu berhadapan dgn situasi mcm ni kt simpang tu..tp kan jem kt parcel e tu mmg takleh nk buat apa dah..ditambah pulak dgn org yg parking kt kiri kanan jalan..tensen btol..pagi ptg kompem jem..sakit ati btol..pasni kalau i nmpk keta cik filla dr jauh i bg u masuk =D

MamaIcha said...

geram jer kan...tapi serve her rights...hahaha!!!

p/s : i & hubby pun pernah kena cam tu masa on the way balik kg...masa raya tue :)

:: || Mrs. Izwan || :: said...

hahahahah haku suka suka..! padan muka makcik. oppsss ari jumaat arini.. insap insap. ;)