Wednesday, July 15, 2009

MAHKOTA WANITA.....

ok..kali nie kita story mory pasal hair product plak yer.... saper tak sayang rambut kan... tak kira lah..free hair ker...pakai tudung ker... tp kalo busuk ko nak?.. tak nak kann... rambut adalah mahkota setiap wanita.. hehehh..iklan japp... so mcm tu ler jugak mak ni haaa.... product2 yang aku guna tak mahal... biasa2 jer.... bermula dengan shampoo aper mak guna yer...
aku cuma guna pantene yg ni jer.. dah bekurun2 aku tak penah tukar shampoo lain.. sebab?.. takut kalo tukar2 kang tak sesuai plak.. aku penah kene sekali dulu masa tgh blajo... aper hal tah.. tetiba rambut aku especially yg kat tengah2 atas pala tu.. sticky.. puas aku shampoo byk kali sbb ingatkan sbb too oily ker.. tp lepas shampoo dah kering dia ttp melekit.. gabra okeh... lelama dia ok sendiri..serammmmm...tp nyer aritu pegi SHINS org tu ckp sumer shampoo yg kat pharmacy ker.. kat hypermarket ker... sumer tu ada chemical that's why murah... (ces dia promote brand satu tuuu...langsung tak der chemical.. sgt bagus.. best seller katanyer.. tp harga meletop kebabomm... oh tidak... tima acih jerlah yer)...

pastu aku beli wella high hair nie.. harga dlm rm50.. aku kan gelojoh... bodo nak mam... ingat tak entry aku nak carik hair spray wella yg head games dah abis tu? aku tak jumper2 pon tau.. pastu aku kol chinese lady ni yg keje kat wella tempat aku contract jadik experiment kaler rambut kat shah alam tu... dia ckp produk tu dah lama giler... anak dia dah beso dah..huahahah... so mmg dah tak keluar... dia suh aku gi carik 'high hair' nieh... aku ngn rakusnyer pi beli ni kat SHINS.. (oh SHINS sgt best okeh.. memacam ko hair product ko leh jumpa dlm ni..ada kat Ampang Point ngn Subang Parade).. tempat lain mak tak sure plak... aku pon tanpa reragu.. terus sambar... bodohnyer lah... tak baca ker tu foamy wax... aper ker jadah aku nak berwax2 nieh... aku ingat mende ni mcm hair spray tuh.. rupanyer mousse... bengong!!!!.. so aku penah pakai sekali jer... huhuuuu...

dah tak puas ati sebab beli wella high hair mousse tu..aku nampak plak SHINS kat subang parade...ajak ler Pak Radie pegi.. sebelum tu aku makan kat Uncle Lim's.. ya ampun sedapnyer laksa johor dia... so sesaper nak makan laksa johor leh makan situ jerk yer... harga dlm rm8 kot.. kan ssh nak dpt laksa johor ni.. tp ada kat situ..dah ler sedap... ok stop citer makan.. sambung balik... carik ler wella tu.. skali aku jumpa wella 'high hair' hairspray tu.. murah jek.. tak sampai rm15.. dah pegang dah..skali promoter tu tunjuk plak satu brand nie..LAKME.. best seller brand.. dia ckp sgt bagus... non chemical okeh... sbb tu mahal kata dier.. aku kan nak effect shining2 gitu.. ngn aku nak rambut aku tu tak frizzy..pastu dia suh aku guna serum LAKME tu... tp mmg bagus okeh.. dia test kat rambut pak radie yg panjang mengurai tu... dah ler mengurai.. pastu mengerbang plak... terus menguncup tapi tak oily... nampak shining... nampak sihat... tak dry... tp paling aku suker sbb bau dia wanginyerrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... sedap mcm buah.. rasa nak makan...harga dlm rm50++..

ok dah beli serum tu... beli hair tonic ni plak... brand yg sama.. (nak yg best seller jer)..huhahah... drop jer kat kulit kepala lepas shampoo rambut... pastu massage jer kulit kepala tu.. tp jgn heavy sgt massage slow2 jer... aku kan tak suker rambut bejebah kat lantai.. so aku harap pasni.. rambut aku ngn pak radie takkan gugur ke bumi lagi..... kalo gugur jugak... pilih ler nak bako tonic ni ke nak bako rambut ko jek....

dah alang2 citer pasal hair product.. citer gak ler pasal aku dpt free menatang nie.. shampoo n conditioner... heheheh... CEO SNIPS tu ada ler connection ngn opis aku.. so salu ler ngadap muker boss mak... pastu dia sponsor ler sket menatang ni utk family day opis..giler kedekut.. sponsor ni jek??? dah ler haku hangin ngn dier.. beriya2 suh aku gi SNIPS sunway pyramid tu jumpa sorang nie.. sebut jek nama dier.. aku yer2 jek pegi.. pastu ngn belagak nyer.. tak kasi aku buat rambut... cilakak tul..dia kata boss dia tak der ckp psl aku nak datang.. WTF??? sakit ati aku..ingat aper? aku cikai sgt nak freeeeeee jek stakat layer rambut? weh wehhhh.. sorry laaa aku nak gi situ buat rambut... boleh blah!!!! biler si CEO tu dtg opis aku ckp ler kat dia.. aku kene halau.. pastu biasaler.. dia ckp dah gitau masa tu gak..tp aku dah blah.. jgn nak create citer lah weii... ingat aku ngok ker... benci okeh!!!! dpn boss aku kemain lagik bodek2 'eh biler u mau dtg? buat laa rambut.. free punye.. u punye pasal'... aku penyepak nak?

ni gambo tghari tadi balik jap lunch time... nak tnjuk rambut baru mak.. kan baru layer sabtu lepas.. heheheh.. tp luper lak buang flash tuh.. terus nampak cermin aku tu bekeladak ghopernyer... hish hish hishhhhhhh... bulan dpn aku lap lahhh...heheheh

tetiba rasa suweeeeet and muslimah jek pakai baju kurung kaler pink..heheh.. haaaa kan.. kalo tak guna flash.. maner der cermin mak kotor? okeh jer?..heheheheh.. dasar pemalas... ok ok okkkk..jap gi aku lap cermin...so itulah rambut baru mak lepas di layer kan... tak nampak sgt eh? sbb aku suh dia layer jek.. tp keep the length... projek pasni ialah DIY mengwavy2 kan rambut... tanak wat kat kedai..mahal... potong ni kat GDO subang parade... rm65... kenyit2 mata sket kat pak radie.. tp dia suh top up rm15... ok ok okkkkkkk!! aku bayoooo!!! hehehehe....


eh dah ler tuhh... kematu bontot dok lelamer nieh... tata titi tutu.....

EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

Mimy Hamid said...

klu ko gi sg wang pn byk gak shampoo salon murah...lg klu diaorg wat sales..

Jaja said...

saya penah pakai shampoo brand LAKME tu. beli kat Giant, Kota Damansara. kedai produk rambut gak lah..tapi nama shins ke idak tak nengok signboard..huhu
mahal nak mamps la jugek. camne tah leh terpedaya beli..sekali tu jelah coz takde perubahan pun padahal dah sebotol abis..gamaknyer kena beli complete set dgn serum bagai la tu kot baru berkesan..huhu

skrg tgh try pakai loreal hat botol kaler merah & serum dia sekali..so far suka hasilnya &
harga pun berpatutan =)

oohh..saya suka rambut baru filla. cantik =)

Sham Ummi Echa said...

fuh byk nyer produk rmbut ko guna yer..siap berserum bagai.. aku xde la.. aku guna shampoo murah je yg tresemme ngan conditioner dia jer.. pas2 kalo rajin aku buh la yg apa benda nama oil tu yg ada jual kt guardian tu..tu jer la..

cntik rmbut baru ko..rm65 wat layer???.. mahal tu..yer la standard subang la kan.. last month aku wat layer rm35 jer kt slayang..hahah jgn jeles.. murah gilerrrr.. aku ni kalo boleh mmg nk tmpt yg murah je.. hehee

C!kpuanmuda® said...

hahaha... eh lakme nye serum bagos ye? nyah, amik gambar sebelum dan selepas berserum bley??

Al-Qolamun said...

Hai akak,

I'm a new blogger. I suke your article about the hair products tu. After this boleh lah cube. :)

Thank you for posting it.

Unknown said...

Mana nak dpt wella product??