Friday, December 14, 2012

Bukan Nesvita Tapi NESTUM 3in1...

*sponsored post*
*please scroll down for new entry*

Jangan confuse ok.. Now dah tak panggil Nesvita dah.. now dah panggil NESTUM 3in1 dah.. Dah sinonim dengan nama Nestum kan? bila tukar-tukar ni macam lambat sikit otak aku nak terima.. Dari zaman kecik mak aku bagi kitorang makan Nestum.. hahah.. dulu bukan minum, tapi MAKAN.. 

Masa aku kecik mak aku bancuh pekat-pekat.. dulu mana ada 3in1.. beli Nestum dalam tin.. pastu bancuh ngan susu pekat.. buat pekat-pekat sorang 1 mangkuk.. aku mesti duduk ngan anak patung pastu belakon-belakon aku ni mak, suap baby makan.. pastu bila sudu sampai kat mulut patung tu.. terus pusingkan sudu tu.. aku yang ngap.. pastu tanya patung baby tu "Sedap tak? Oloo lo looo lapar ye.. jap jap.. mama suap lagi ok".. sampai perot aku yang kenyang.. comel nye lah aku.. Eh? puji diri plak.. muahahah..

Itu belom ko tengok aku makan nasik tenyeh-tenyeh kacang boncis.. pastu aku assume yang kacang boncis tu cili padi.. pastu buatlah suara kepedasan.. masa tu kecik-kecik.. kononnya kecik pon aku dah terror makan cili padi.. gila tul imaginasi time tu.. muahaha.. terbawak-bawak sampai ke tua ni.. berangan je.. 

Eh sebelum tu nak citer pasal Pak Radie dan Nestum.. dia lagi terror.. dasar pemalas.. dia dulu budak hutan.. budak gunung.. camping segala bagai.. asal masuk panjat gunung je mesti bawak nestum nie.. bila lapar.. just koyakkan je sachet nie.. then tuang dalam mulut.. pastu minum air mineral.. pastu dia cakap best gila.. kenyang dan sedap.. Omagad.. ada ke orang camni? Pastu dia paksa aku ngan anak-anak try.. tersedak aku boleh mati ko tau tak? Nak buat cemana.. laki sendiri jugak walaupon kurang waras tapi dia comel makan nestum macam tu..
T_______T

Cara-cara penyediaan Minuman Berkhasiat Nestum 3in1

1 gelas
1 sudu
1 Nestum 3in1

Tuang 200ml air panas ke dalam gelas, tuangkan Nestum 3in1.. aku amik perisa original ;)

Kacau rata.. kalau pekat.. boleh tambah lagi air.. 

So easy, so fast, so healthy, so delicious... Bila pregnant aku selalu lapar di waktu pagi.. Kalau sempat aku bancuh dulu sebelum gi kerja.. so takde lah menggigil kelaparan.. 

Muka kegembiraan.. bukan lakonan ye.. ko kalau minum segelas tu.. memang kenyang gila ok.. 

Tanpa was-was.. Breakfast adalah important meal of the day.. so please start your day with Nestum 3in1..

NESTUM yeeeee bukan Nesvita... tapi NESTUM 3in1.. pegi kedai sila check betul-betul..

Nah tengok TVC ni kalau nak tau packaging dia cemana:








Hari tu dah cakap kan pasal Contest nie? Jom sama-sama dengan Fillanie kita fight siapa yang bakal menang hadiah every week? 

Layari http://www.facebook.com/NestumMalaysia dan Join Contest My Perfect Morning 

Contest berlangsung selama 5 minggu bermula dari: 

19 November 2012 - 23 Disember 2012


Hadiah Mingguan yang lumayan.. Tak mustahil boleh menang sebab ada 50 winners per week.. takkannnn lah dalam 50 orang tu muka kita tak menang kot? amboihhhh hahahhaa.. kalau tak menang this week the following week masih ada.. Theme tu dah nampak dah.. jom kita pikir dari sekarang gambar apa nak masuk ;) 





3 comments:

yana lyana said...

best kan? dah la sedap, berkhasiat pulak tu..

sharifah rosidah said...

Oleh kerana terpengaruh dengan iklan awak ni, aunty nak ke kedai....nak buat breakfast untuk besok pagi.

JMR said...

huo...muka penuh kegembiraan tu..