Tuesday, December 18, 2012

Anak-anak

Sepanjang cuti sekolah Acih tak stay ngan aku pun.. Nak wat cemana kan.. takkan nak tinggalkan dia sorang-sorang kat rumah pastu aku ngan apak dia gi kerja? no way.. Yang ada pon umah nenek ngan umah wan je.. nasiblah dekat.. cer kalau negeri-negeri lain.. hazab ler..


Tak sangka Acih dah big girl sangat dah kan? dah nak masuk 8 tahun.. darjah 2 dah dia 2013 nie.... Kena belajar rajin-rajin, tak nak kuat sentap-sentap merajuk-merajuk lagi.. 

Ani Tomatomato... hahah.. Rambut tu aku yang potong.. anak-anak aku tak pernah gi kedai gunting rambut.. kedai diorang ni dalam toilet umah.. aku yang potong! muahahahha.. memula nak potong fringe je.. pastu geram tengok rambut belakang dah panjang sangat.. mari kita potong.. aku dudukkan dia kat toilet bowl.. seksa ok.. sekali potong sekali dia bising sebab rambut jatuh kat kaki lah apa lah.. hoiii berpeluh-peluh aku nak gunting rambut dia.. takut sekerat je dia mengamuk tak nak gunting.. hahahaha.. dia dah rimas-rimas dah.. aku sabarrrrrrrrrrr jee.. siap puji-puji baru dia ok sikit.. 

Dah potong muka dah macam tomato.. dulu aku panggil dia gemok.. sekarang tukar panggil dia tomatomato.. dia ok jer.. panggil Mato, terus dia pandang dengan muka macam "haihh nak apa lagi?" 

Rindu anak-anak mama :)









EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

16 comments:

my everything said...

ala comeeeyy .... meh jadi menantu acik boley ;p

Puan Eka said...

comel betul si ani ni..hehehehehe

biasa kalau cuti skolah,mmg budak2 suka stay dengan atok nenek dia..

ehehehehe

Unknown said...

cumil...tomatomato..hihi

Cho Zila said...

ala comelnyer panggil nama dia mato.. memandang lak tu yerk..
akakpun dulu tak nah ler potong rambut kat kedai.. sekarangni gi kedai..

Anonymous said...

salam...kak..post laa gmbr ani-mato byk2 lg..rindu laa nk belek2 muka dia...huhu

Aya Ariel said...

paling tak tahan.. "haihh..nak apa lagii..?" hahaha..meh sini acik nak lempang sikit...comell sgttttt..heiihhh..kalo depan aku ni..aku tenyeh2 sampai lebam..ok..kejam bunyinyer..sila jgn takut..haha..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Yg dlm perut tak taula caner pulakkan?

mrs kayrul said...

sama la macam hadif bila potong rambut kat rumah mesti bising coz rambut kena bebird dia...dah besar ni potong je kat kedai...

Kniedaz said...

Alolo..tomatomato ni memang cumel...semoga Kasih & Ani jadi kakak yang rajin tolong mama dia..

Farah I. said...

suke gelaran tuh.. comel jeks.. :) Mato..

NUNU EERA said...

rmbut i plk org kedai tu potong mcm cendawan.. aieh.. :(

Irfa said...

pandai ko gunting rambut ye
aku potong emm hampes..rasa senget potong lagi,tengok balik senget potong lagi..lama2 makin pendek.huhu

momnsofea said...

gerammm kat ani..comei tu

eyqaaman said...

Rindunya nak tgk muka anak2 akak kt blog niee..lma xbca keletah dorg..nnt update lg ye kak story psl acih ngan ani..hehee p/s: dr peminat Acih dan Ani..dah boleh wat fan[age utk anak2 akak dah..hehehe :D

achikmija said...

Salam,
hai Filla sll ikut ksh anak2 filla nih..tomei2 jer...i loike..si amani tu nampak kak namnyer..hehe

achikmija said...

Salam,
Hai Filla sll ikt blog Filla nih..srnk bace psl anak2 yg tomei2 tu..hee si amani tu nampak kak nam nyer...hehe