Wednesday, December 19, 2012

BELUT..

Mengandung nie aku macam nak makan Sushi.. Tapi cemana nak citer yek.. bukan macam mengidam gila sangat pon.. biasa-biasa je lah pon.. So semalam Pak Radie text aku.. dia cakap "Jom malam ni dinner sushi king? makan sampai kenyang-kenyang".. Aku ok jewwww.. 

Nampak menatang ni dok pusing-pusing.. terus rasa nak capai.. dalam hati berkata.. ni Salmon nie.. ngap ngap ngap.. pastu cakap ngan pak radie "Lembut ikan nie tak yah kunyah pon" 

Sekali post kat insta.. ada yang komen katanya ini Unagi kak fillanie... atau bahasa melayunya.. BELUT.. 
oh yeahhhhhhh..aku telah menelan belut.. hebat hebat.. terus tak terkata.. marilah kita lupakan apa yang telah berlaku.. dah selamat dah pon dalam perot.. erkk.. 

telah order ini jugak.. Black Pepper Udon.. atau bahasa melayunya mee gemok kenyang lada hitam.. muahahahha.. biasa je.. 

ada berapa ketul tah.. aku dapat seketul je.. sebab ntah bila Pak Radie habiskan tak ingat kat bini..

Kesian dier.. flu, bersin pastu rasa nak demam.. pastu bila aku rasa bejangkit aku pon bersin.. bila aku bersin je dia beliakkan mata macam "Hoi tak manis perempuan bersin".. Oooohhh.. haku bersin tak manis? ko bersin manis la? mentang-mentang nak masuk anak ke3 dah.. (eh ada kene ngena ke?) 

Neway thank you belanja makan belut semalam T________________T




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

18 comments:

mrs kayrul said...

semalam baru mkn sushi...gigih la pilih sekali dapat makan 2 ketul jer lain semua haikal balun...huhuhu...anak dah pandai makan sushi plak

Atie said...

owh my...atie pun baru tau yang unagi tue belut...huhuhuhu

mamawana said...

Like Belut....

Me And The Boyz said...

Ko makan lah sushi waktu pregnant...makan jangan tak makannn..nanti anak ko tu kulit dia sensitip sangat. He he he ( aku tau pasal aku suka melantak sushi dan sewaktu dengannya waktu pregnant dulu).

~Beb~ said...

lol. klakau. tu feveret tuh. telan je. rase cam ikan keli pon.

NUNU EERA said...

okkey.. yg belut tu bukan my feberet.. klu termakan pn sggup kot kuakn blik dri prut..:)

Sue said...

kak filla..i bc byk post psl status halal sushi king..katanya x halal pastu yg unagi tu antara yg x halal sbb ada alcohol utk sedapkan rs mknn..

Anonymous said...

hahaha..belut sedap laa kak...lg2 kalu belut masak cili...perghhh...lg sedap dr ikan keli taauuu!! (-.-)v

mychessypie said...

comel la akk berdua... :)
suka baca dialog2..
salam kenal kak..

Aya Ariel said...

fuyohhh..mkn belut..

adeiiii...

Anonymous said...

Aihhhh sushi, how i miss u sushi.
Kat sini doctor tak bagi makan sebab risk of listeria infection (more to raw meat and cold food). Tak sabar abis pantang nak ngadap sushi balik.


Sas

Anonymous said...

share info

http://www.jurnalhalal.com/2010/03/adakah-sushi-king-halal.html

Sukma said...

nasib baik tak makan sushi..kalau tak confirm tak tahu yg dimakan tu belut...serammmm..

ayunidati said...

tak pernah makan belut....

Anonymous said...

Kak filla, sushi king mmg feveret saya jugak. Tp memang saya ada baca iklan yg dipamer di sushi king sendiri, katanya sushinya semua halal kecuali unagi sebab yang tu dia ada tambah sake (arak jepun)..

sharifah rosidah said...

Pergh memang salute lah kat awak...kalau aunty mesti muntah balik bila tahu itu belut.

Batrisyiamommy said...

Belut sedap kalau Kena dgn masakan..if filla pergi melancong ke kelantan..saya suggest p JAk Belut cabang 4 tumpat..Mmg sedap meleleh air idung makan sup die..pedas menyengat..paprik Belut die pun best..tu last sekali saya makan masa stay kelantan 2008.. Bagus utk kulit n sembuhkan luka dalaman..sedap Dari unagi..hehe( no wonder anak 1st saya suka Belut.. Masa preggy Mmg Kat kelantan )...

Anonymous said...

link sushiking tu yg lama punya. skang derang dah x jual alcohol langsung, tapi status unagi masih kabur..
-ann-