Friday, December 07, 2012

LAUK KAMPUNG..

Aku tau pagi-pagi buta memang tak sesuai nak publish gambar food... lagi-lagi lauk-pauk yang orang makan time lunch and dinner.. Tapi haku takde bahan dah... ada gambar makanan je.. muahahha.. sejak preggy dan masuk 7 bulan nie... instagram pon asik muka makanan je.. kahkahkahhhh.. 

Gambar kat bawah ni semua dah berapa hari lepas punya lauk ;)

Ikan Jenahak bersama petai.. nyammmmssss... Lately ni suka masak lomak cili api hihihhii.. Masa preggy Acih dulu.. tak suka serai langsung.. sampai ke bersalin aku tak sentuh masakan ada serai.. Masa pregnantkan Ani aku suka yang pedassss... dan aku tibai je makan semua benda.. Yang 3rd pregnancy nie pon tak banyak cekadak sangat.. Tapi aku suka lauk kampung.. mesti keluar sok sopan... hahahaha... pastu kalau masak lemak aku buat pedas-pedas..hihi... Aku suka petai.. dulu ok jer.. tapi lepas bersalinkan Acih ke sapa tah.. aku tak boleh sangat makan petai.. kalau makan confirm perot tak selesa pastu ke tandas aja laaaaa.. Tapi sebab dah suka kan.. this time pon sama.. ke tandas je..muahahahaaa.. 

Masak lemak tadi kita lawankan ngan sayur goreng.. Itu je menu ;) 

Ini lauk berapa hari lepas.. kawan office bagi telur itik 4 biji.. So kita buatlah masak lomak cili api.. kalau ada belimbing kecik tu lagi best kan.. sebab takde.. letak asam keping dengan tomato je lah bagi masam-masam.. 

Aku jarang.. eh ke tak penah? buat sambal belacan..hahaha.. mana ada stok belacan kat umah.. sebab aku takut nanti resdung gatal-gatal.. tak sukeeee!! tapi kalau orang buat aku tibai je.. hahahah.. kali ni teringin nak makan sambal belacan.. kan aku cakap.. selera kampung kan preggy yang nie..hahah.. sedapnya celur bendi cicah sambal belacan.. tapi leka buat keja lain.. terblend halus gila plak dah belacan.. tapi tetap sedap perah limau kasturi.. Oh ye, aku kan takde belacan.. so beli belacan bakar 50sen je.. kecik besar kotak mancis je dalam kotak.. sedap je.. 

pastu tetiba tepikir Ani nak makan apa? hahah.. gorengkan lah telur dadar... 

Sekian saja entry lauk pauk kampung dari Mak Buyung.. Bertabahlah tengok makanan ye.. Especially kat Instagram.. hihihiii... 






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

13 comments:

Hudalatip said...

Samalah pregnant kali ni suka pulak makan masak lemak cili api..Baru semalam makan ayam masak lemak cili api, ohh sedapnyaaa.

ayunidati said...

sedapnyer....

Izwa Kamaruddin said...

glup!!

Ikhwan Suhaimi said...

teori : suke makan lauk kampung, nanti keluar mesti sopan... hahahha Xley blah XD

beta kupu said...

mcm cpt gla plak, tatau dah 7bln kan

Siti Fatimah said...

u kan kan filla... noty tau! selalu wat i carvings je tau nk mkn tuh ini ok... nagis lah i hihihi...

Chekgu Azrine said...

Sedwapnys sis!!

ibuhebat said...

all time favourite - lauk kampung!! :)

Unknown said...

cedapnyaaaa telur itik masak lemak cili padi!

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ila rasa nak mun.. tgok lauk berlemak dua tiga menjak nie.. setiap kali prgnt ila mmg tak leh mkn mlay food.. so sekarang ala2 takut adakah im prgnt? :0

Mak Esah said...

perghhh... meleleh air liur... feveret sy ni masak lemak cili api...

faizah said...

kak,sebenaqnya petai tu mmg melawaskan sistem pembuangan..org yg ada masalah sembelit bgus makan petai mudah ja nak membuang..tp kalau yg xdak masalah agak kerap jugak la nak membuangnya hehe...tp bagusla ringan ja perot :))

Aya Ariel said...

lepas ni kuar mesti sopan santun jek baby..huhu..tak sabo nye lah nak tgk adik ani..huhu..

sedapnyee bendi..nyum nyumm..cicah budu lg terangkat..cer try kak..letak cili..letak durian seulas..pastu letak telor rebus + mangga muda racik2 dalam tu..perghhh..complete den cakap..

lap lap liur..mak tgh diett..toing3