Monday, December 17, 2012

Kemas dan Makan

Weekend adalah hari mengemas rumah.. Aku will start dari tingkat atas.. vacum atas dulu.. pastu mop..lepas mop lantai.. turun bawah.. vacum bawah pulak.. sambil tu bebel-bebel kat Pak Radie suruh beli nasi lemak or roti telur untuk breakfast.. Yelah aku nak kemas.. mana sempat nak masak T___T (alasan)

Tapi masa aku mengemas this week Pak Radie takde.. dia gi kayuh basikal kat Putrajaya.... Lepas mop lantai kat bawah.. aku akan duduk diam-diam bukak kipas laju-laju sebab kepanasan berpeluh-peluh.. yelah, pompuan gemok kalau buat kerja rumah memang cenggitu.. ni lagi perot pon boyot.. lagi lah cepat berpeluh-peluh.... 

Nak share deco-deco pon takde apa nak share.. coz hall ni lom siap sepenuhnya.. tv tu nak hang ke dinding sebenarnya.. tapi deco kat dinding lom siap.. so mari kita pakai stand je dulu :( 

Dinding tepi belah kiri lom siap lagi projek tergendala sebab kebusy-an Encik Laki.. Sebenarnya hall ni jarang berkeadaan macam ni.. selalunya atas carpet merah tu aku bentang toto.. senang anak nak golek..hahahahah... tapi anak takde.. diorang kat umah nenek.. boleh lah mak kau melawa-lawakan rumah kejap.. Oh tu hah.. tv rack baru.. auwwwwwwwww... taste laki bini.. dua-dua setuju nak yang tu.. Ada yang tanya roller blind beli mana? tu kat Viva sana... dalam building VIVA tu ada je shop yang buat roller blind.. Lampu tu dulu gondol.. beli kat British India dah lama dah.. simpan je dulu.... baru je beli shade dia warna putih.. ingat nak hitam.. tapi tak mohlah.. nanti hitam habuk lekat sakit mata aku ni hah.. Kalau on lampu tu malam-malam cozy je rasa.. wah gitew.. Rumah aku takde barang nak mahal-mahal sangat.... janji aku suka, laki suka.. harga ok.. jalannnnn jer... 

Dah mengah kemas rumah.. perot dah lapar pulak.. Tengok kat dapur ada roti.. Yessss lahhh! sekali tengok dah expired lama dah.. terus campak tong sampah.. hati berasa hampa.

Dalam fridge ada telur.. Ok keluarkan telur.. buat omelette lah.. capsicum ada, bawang ada, daun bawang ada.. dadukan semua.. kacau telur.. panaskan pan.. letak butter.. panaskan, tuang telur.. taburkan mozzarella cheese.. taburkan white pepper, lipat dua telur.. tebalikkan.. siap!! 


Jangan nak poyo sangat.. sebenarnya orang melayu panggil ni Telur Dadar.. Tapi nak eksyen punya pasal, saja panggil omelette.. Dasar gedik.

Hahahha.. cheese tu yang tak tahan tu.. perghhhhhhhhhhh.. perot aku ni senang je.. semua haku tibai.. x de masalah punya.. janji keyang ;) 

Pastu ada kerja sikit on lappy.. siapkan kerja sampai tahap nak muntah mengadap lappy.. pastu Pak Radie pon balik rumah junjung basikal.. koserrrrrrrr haku tau.. terus bukak baju dia tebaring atas carpet miang depan hall.. pastu aku tengok dia tidur.. boleh??? kalau aku takde lah.. dengan carpet miang-miang tu.. dia cakap penat gila kayuh.. Ek Eleh.. anjer angat nie.. 

Aku dah siap kat atas.. terjerit-jerit tepekik telolong panggil dia.. senyap.. Eh orang tua nie senyap je.. rupanya tido lagi.. jerit lagi power.. terus dia nyahut.. "Cepat lerrrrrrrrr kul berapa nak gi Enstek nie".. Dia pon bangun heret kaki masuk bilik air.. aku dah standby dekat kereta.. terus gi Enstek sebab Pak Radie nak pasangkan ampai kain kat umah Wan & Atok..

Wan cakap Wan masak.. sedapnya.. haku dah lah laparrrr.. 

Sup Kepala Ikan Merah
Oh ada yang mintak resepi sup ikan Wan.. alaaaa korang beli je sup bunjut ikan tu.. siapppp!! 

Ikan keli masak berlada.... garing gila.. pedas melahar bibir ai tau..  

Peria, bendi, tomato-mato

Sambal Belacan mangga.. 

Aku makan 3 kali tambah.. ilekkkkkkkkkkkkkkk je wa cakap lu.. muahahah.. pastu jalan heret kaki sebab kenyang sangat... hahahaha... 





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

mommynadia said...

Anak akak tak usik ek buku2 dekat lampu tu?Kalau anak kita, asyik tarik je bunga mak dia,tak senang mak dia nak hias2 rumah. Tension btol!

Nice anyway, suka ancient style gtu!

IdaShazana said...

toto mmg penting utk landing depan tivi

amaniammar said...

chumel je..
suka jg dgn tv cabinet tu..n sofa tu pn my taste jg..ala kembali zaman 70's gitew..
classic yeww..

lg seminggu nk naik sekolah..lps ni xda carpet kt depan tu

JMR said...

3 kali mkn? sekali utk akk, skali utk baby, dan skali lg tu utk sapa??:-p

emy said...

suka tgk hall ko ni...kat umah aku pun ada carpet miang gak..mmg nak baring pun aku alas toto gak..malas betul nak antor dobi carpet aku ni...

iela said...

Nampak sedap sup ikan tu...sluurrpp.. hehehe

Aya Ariel said...

telo ngan sambal belacan tuh sangat menggodaaaaa... *laplapailio*

NUNU EERA said...

semua nmpk sedap.. 5 kali mkn pun xpe.. :)

~yOuNg MuMmY~ said...

tererla kak filla buat keje umah walaupun boyot. kalau haku, mmg tidak ler. atas sofa tu hah aku mendugong. :)

Irfa said...

pergh..telan air liur beb