Tuesday, December 04, 2012

Kimono Cardigan sesuai untuk semua..

Aku tak pandai sangat pasal fashion.. dan aku bukan fashionista yang ambil masa 1 jam nak pikir apa nak pakai.. Aku jenis simple dan tak suka pening kepala.. tapi aku still rasa penampilan sangat penting.. Orang tengok orang nilai.. orang cakap kita selekeh.. suka? tak suka.. 

Tapi tak lah bodoh sangat pasal fashion.. muahahha.. Aku dah lama suka Kimono Cardigan.. whatever they call it.. kimono ke, or cardigan je ke.. i love cardigans.. and i bet ramai yang suka jugak ;) plus aku ni jenis cerewet sikit.. aku berkenan tapi bila tengok detail dia tak bekenan.. aku berkenan tapi bila tengok corak terus tak berkenan.. Aku tau apa yang aku suka tak semestinya orang lain suka ;) 

Tapi kalau korang semua bagi kepercayaan kepada Tsugoi team untuk design Kimono Cardigan korang mengikut taste kami... kami sangat berbesar hati.... Aku dah set in mind dah cardigan impian nie.. 

1. labuh dari punggung
2. long sleeve 
3. design dan colour yang up-to-date
4. kain yang tak jarang
5. free size

Semua tu penting supaya semua golongan boleh pakai Tsugoi Kimono ni kelak.. Tsugoi nak cardigan ni tiada batasan.. sebab yang bertudung pon nak bergaya jugak.. Banyak yang aku berkenan tapi kain chiffon dan jarang.. so batalkan niat.. Macam Miley Sirus pakai ni dah cun.. tapi kalau pakai tudung tak sesuai lah tangan dia pendek macam tu kan? 

Tsugoi Cardigan nanti aku nak semua design and colour tu ada dalam wardrobe aku dulu sebelum ada dalam wardrobe u olls.. muahahah... Harap korang percaya taste kami ;)

Kalau ada yang masih blur.. apa tu Kimono Cardigan.. Lebih kurang lah yang Miley Sirus pakai nie.. nice? Untuk floral cardi.. cantik kalau korang pakai yang plain je kat dalam.. black or white or grey.. match with jeans or slack or skinny.. 

Salah satu sebab kenapa aku suka cardigan macam ni sebab selesa...kain dia jenis sejuk.. kalau pakai cardigan biasa tu aku rasa macam miang and panas.. sebab dia berbulu.. kita bukan duduk kat negara sejuk.. omputih yang tempat sejuk pon nak kain selesa macam kat atas nie.. apatah lagi kita..eh aku? muahaha.. 

Selain sebab tengah In-Trend.. aku rasa Kimono Cardigan ni paling sesuai untuk cover up masa kat umah.. ko boleh hang siap-siap kat satu sudut dalam rumah.. Sekarang ni lagi lah dah duduk rumah teres.. nak sidai kain kene pegi ke depan.. takkan aku nak keluar pakai baju tidur tak berlengan bagai kan? So time sidai kain boleh capai cardigan ni dan sidai kain dengan bergaya sekali ;) Orang tetiba datang "Assalamualaikum Tuan Rumah".. Oh rupanya Abang Posmen.. capai cardigan dengan pantas keluar rumah dengan sopan lagi bergaya.. 

Lagi satu sebab ialah this cardigan Free Size.. Itu aku paling suka.. tak kira ko big size or small size.. semua boleh sarung.. aku pon tak pening dah nak bagi ukuran kat korang.. dan korang pon tak pening nak membayangkan "kang aku beli tak muat acaner?"... 

Untuk kengkawan Wan yang nak Cardigan ni boleh cakap kat Wan ok? Sebab Wan pon nak jugak... Wan kata senang Wan nak gi kedai.. pakai kaftan labuh.. pastu sarung cardigan nie je pakai tudung, pakai selipar.. siap ;) Aku tau ramai kawan-kawan Wan baca belog nie.. muahahha... Order ngan Wan ok? 

Eh gebang dah banyak.. barang lom sampai.. bagaimanakah itu? Aku nak bagi korang prepare jer sebenarnya.. so korang boleh plan awal-awal.. kang stok dah sold out baruuuuuu korang nak email "Kak Filla, tak bawak masuk lagi ke? saya nak sangat.. haritu tak sempat nak beli".. Sorry naik Lorry ye.. muahahah... 

In Shaa Allah aku akan rasmikan Kimono Cardigan by Tsugoi pada hari Sabtu ini... Kalau muka bajet cun aku akan post kat Instagram, FB and Twitter... Ada Pre-Order... So korang leh order dulu.. dapat gaji cepat-cepat bayar.. sapa bayar lambat aku tak hold order korang yer.. kita mesti dahulukan orang yang dah bayar.. tak gitew adat meniaga? muahahaha.. *Owhkijamnyakakfilla* baru kau tau? muahahhaha.. 

Ok lah.. siap sedia lah menanti kehadiran Kimono Cardigan by Tsugoi... aku tak janji bila.. tapi as soon as possible.. once dah dapat stock, aku akan buat entry untuk korang order.. now tak leh order sebab korang lom tengok pon lagi kan kan kan... yang rasmi pon Fillanie je dulu.. sila jeles.. muahahha..yang penting kitorang akan cuba sedaya upaya bagi good price kat korang... kat tempat lain harga tak masuk akal aku tengok.. so dengan Tsugoi harga rendah, kualiti hebak, stylo pasti.. 

Bye.



29 comments:

Anonymous said...

kain tak jarang/see-through ye....plissssss

Anonymous said...

you ada link fb product you ni tak? nakkkk :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

Amboi buk fila bab promote tak penah kalah hihi

Unknown said...

Tak sabar nak order..hehehe

Siti Fatimah said...

filla nak order plssss!!!!

misZsNak (eja asNiza) said...

nk order jugak nnt...pelishhh

Bettyfahmi said...

Hopefully tak see-through

mrs kayrul said...

nie buat x sabar nie...

strawberi said...

cepat pakai...tak saba nk tgk..

Anonymous said...

yeayyy... at last ade for plus sze....

Anonymous said...

long sleeve kak!!

Unknown said...

street stlye...dah ramai anak pun u still maintain cantik...!!

hey..if sudi tu visit2 lah blog i k..

http://elyanablogs.blogspot.com/

Seorang Naimah said...

Bila tu kak filla, mau mau....memang mencari. Heee

meGUrl said...

filla sombong.. jumpa kat klinik masam je muka... tak nak senyum pun... :-(((

Filla said...

meGurl: laaa ye ke? hehe.. memang muka macam tu lah.. tak prasan pulak ada yang senyum kat saya tadi..

Anonymous said...

filla.. yg mcm si Jenny love hewitt tu pakai ada tali pengikat or button kat tengah tak?

Filla said...

anon: yg jen love hewit pakai tu tak sure pulak.. tapi ktorang nye takde tali2

Anonymous said...

mcm mana nak pre-order?

shu said...

long sleeve please kak :)

hafizahharuno said...

APAPUN SAYA NAK BELI SATU!!!!!!!

Unknown said...

Macam mane nk order ye kak filla?????

Filla said...

nosyafiyah: boleh tgk kat side bar atau tgk link ni http://kasihaleeya.blogspot.com/2012/12/kimono-cardigan.html

if nak boleh email tsugoi12@gmail.com

Juliana Yunus said...

kak filla...agak2nya ade lg x cardigan ni?

Filla said...

juliana: tsugoi kimono yang available red sahaja.. brown dah habis.. if nak boleh email tsugoi12@gmail.com tq!!

Anonymous said...

apa nama instagram sis?

Anonymous said...

instagram nama apa sis?

Unknown said...

Ade lg x bju kimono cardigan ni. Sedang mencari.

Unknown said...

Still available lg x kimono cardigan ni sbb still mencari n berminat.

Unknown said...

Ade instagram x ape u pnye nme insta