Thursday, August 27, 2009

Cinta itu begitu..bukan begini...

Puisi Rangga II ~ Ada Apa Dengan Cinta

Kulari ke hutan
kemudian menyanyiku
kulari ke pantai kemudian teriakku
sepi, sepi dan sendiri
aku benci

Aku ngin bingar
aku mau di pasar
bosan aku dengan penat
dan enyah saja kau pekat
seperti berjelaga jika ku sendiri

Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh

Ah...ada malaikat menyulam
jaring laba-laba belang
di tembok keraton putih
kenapa tak goyangkan saja loncengnya
biar terdera
Atau aku harus lari ke hutan
belok ke pantai .........

aku pencinta puisi sebenarnya.... aku suka dengar yang indah2.. aku suka semua ayat-ayat yang tersirat... aku suka tafsirkan sendiri... mengikut pemahaman aku.. walaupon kadang pemahaman aku salah... orang yg penampilannya ganas biasanya ada hati yang rapuh... tapi tersembunyi disebalik keegoan yang dicipta untuk mengaburi andaian orang lain...

yang rapuh itu aku... aku rapuh!

*sorry pagi nie rasa down dan syahdu...



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

busyuksayang said...

waduh waduh!! igtkan i salah baca blog tadi...rupanya mmg betul blog u la filla :D

Liyanaroxx said...

puisinya bisa membuatkan air mata ku mengalir dong!

Mimy Hamid said...

aku baca part ni
"Pecahkan saja gelasnya
biar ramai
biar mengaduh sampai gaduh" dengan nada gaya DIAN SASTROWORDOYO...aku kasi tekan patah bunyikkkkkkk..lol orang nya hebat..gue terembesssss

JuJue said...

aku suker citer nih..dulu ntah brp puloh kali aku ulang tengok.

kacanggg rebbshhuuhhh...!!!

Lenny said...

aku pon suka citer nieh.. siap beli CD, kaset lagu dier.. best kan?

aku tersentap bila baca entry ko nieh.. ko mmg la kawan aku yg penuh misteri nusantara... hehehhehe

...$weE+ 666... said...

ko suker puisi ke??? apsal aku mcm tak tau plak slama ni... dulu memula dulu ada la ko komen syahdu2 kat blog aku bila aku wat entry sentimental. ko pun layan gak... tp skrg ni masuk blog aku pun ko dah tak sudi... huhuhu~ sedey dowww bulan2 pose ni... uhuks!