Tuesday, August 04, 2009

Andainya aku pergi dulu sebelummu......

malam tadik... dok berdua jek ngan Acih sbb apak nyer tak balik.... dah bebotol2 dah Acih ni nak milk... naik letih aku bangun duduk... pastu kul 10 mlm dia nak lagi satu botol.....dan bermula lah dialog yg mengundang kesedihan di hati anakku itew.....
Acih: mama, Kasih nak milk...

Mama: tak boleh.. dah berapa kali dah? kang kencing2 kang..

Acih: alaaaa... last.... (tunjuk jari kelingking)

Mama: tadi mama dah buat yg last... dah promised dah....

Acih: Kasih nak milk (tinggi suara)

Mama: ok kalo nak milk kene hug kuat2... pastu kene kiss mama byk2..

Acih: lemas laaaaahhhh...panas!!!

Mama: Kasih, kalo mama mati macamana?

Acih: (sengih2 je)

Mama: kasih, kalo mama mati.. nanti orang tanam mama kat kubur..mama sorang2 je...pastu kasih tak leh jumpa mama dah.... sape nak antar kasih gi school?

Acih: (muke tesenyap tp jawab slow2)... Papa lah antar kasih...

Mama: tak boleh..sbb papa pegi work... mama yg selalu antar kasih..camana?

Acih: (start mata dah berkaca dah.... ) mama kasih sedihhh!!!...(sambil mcm imagine mak dier tak der...)

Mama: kalo mama mati kasih tak de mama dah... cemana? tak leh tgk dah mama sampai bile2..

Acih: jangan laaaaaa cakap mcm tu...*huk*huk*huk* (tesedu-sedu slow)

Mama:ok ok..mama tak jadik lah mati..... mama tipu2 je..... (aku plak panik)

Acih: mama jangan lah cakap mcm tuuuuuuuuuu lagi..... *huk*huk*huk* nangess slow-slow..


wehhhhhhh Acih jiwang karat gak.... aku ni jahat ler plak...ingat nak main2 jek borak ngn dia... sekalinyer dia serious plak tersaiko... adoiiiiiii saiko ler aku nieh.... cpt2 pujuk dia... terus buatkan milk utk Acih.. ingat yehhh... budak kecik yg umor blom 4 tahun pon ada perasaan... boleh berfikir... boleh membayangkan.....

ok dia tgh milk ngn tenang... sambil kaki satu parking baekk punyer atas aku.... cemana tu?


*ni entry malam... baru publish pagi nie...


Hot tips: sayangilah anak anda... sementara anda masih hidop nie.... kalo anak nak susu...pegi lari buatkan susu cpt... ke korang nak mak lain yg tlg watkan susu?..huahahahah....


ohhhhhhhh.... mama sayang sangat kat Kasih Aleeya!!!!!!! muah 40juta kali....



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

Liyanaroxx said...

touching sungguh entry nih kak filla...sian acih...dia dah besar maknanya tuh...dia dah leh pikir apa itew hidup & mati....

p/s:sangat comel gambar2 kasih tuh!!!

reen said...

dah pandai feeling cik aceh nie

ms diaz said...

kak filla, kite suke sgt tgk kasih aleeya tu..em, bile nak buat reunion tuk followers akak..dapat la kite jumpe kasih..ehehe

Mimy Hamid said...

aku nak ko buatkan susu gak buleh....ehhehe...

genny da bomb said...

hihhiihi..touching plak acihh..bagus2..seb baik ada perasaan..kalo takde perasaan mau buk pilla plak yang tertouch2 meraung bagai hihihi..

mannira said...

org pun sejak2 akhir ni pk..kalau org tak de... tp danish..tak faham lg...

mommyct said...

whoaaa..haku pun salu malas nak watkan susu.
Pastu anak aku pun gedik takmo bibik buatkan susu.
Mcmlah rasa susu tu lain...

ibu iman said...

x baik tau kak filla nih... saya yg bace entry nih pun da bergenang2 air mata. sbb saya bayangkan kalau saya xde...sape lagi yg bole jaga anak2 saya sebaik saya... huhuhu... cedih tau!

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

cian aceh...huk! kina pon sedih...jgn la pegi dlu blom sempatt nk jumpa nx week. hehe.

-butterfly- said...

:: ketara perasaan KASIH sayang Acih kat kak filla..
:: tak sia2 letak name KASIH ALEEYA..
:: :P
:: terharu le ngan entry ni..
:: :)

^i|z|z|a|h_n|h|k|m^

happy2gether said...

alahai cian acih ko psycho camgitu, last2 ko gak yg terpsycho..ehheh tapi xpe ko tau lah yg dia tu sayang kat ko...walopun bila suh kiss malas rimas panas...eheheh aku pon maleh kengkang wat susu, syasya kalo aku ada kat umah semua nak aku buat....mandi ker buat susu ke...tensi mak...aqil byk kena ngalah ngan kakak dia...huhuuuu

Anonymous said...

hai.. saya peminat aceh yg comel ittew.. tp dari jauh ler..

comel toi acih.. bijak..sesuai dengan mama nyer..
kalu leh citer la kerenah aceh tiap hari.. dijamin x jemu..
lebih2 lgi aceh ni bijak sesangat..
luv acih..

Filla ~ Kasih Aleeya said...

liyanaroxx:a'ah ler..siap muke tgh berpikir yg tak tahan tuh!! haha..terus dia sebak!
reen:heh..pandai dah..
ms diaz:woww.. reunion? malu lerr i..hehe
mimy hamid:ko nak susu badan ker susu lembu? pilih!!! hahah
genny da bomb:adaaa okeh..hahha..dia mmg kuat emo!
mannira:emm telintas gak kadang..
mommyct:pasni kene rajin okeh..
ibu iman:tulah..masa sesi dialog tu..haku lak yg cuak tgk dia sebak..huhu..
KINA: Ceh!!! hahah..
butterfly:acih a bit notty..tp sgy pengasih & penyang..;)
happy2gether:syasya mmg manja..hha..dia sajer jer tu sumer nak ko buat...
anonymous: a'ah.. meh la dok jaga acih.. seminggu dah ler.. kene dia baik dgr kata..sayaaaannnnngg sgt..kene dia wat dia nyer cekadak tu..abis laaaa!

Miss Moon said...

saja je nko kan ...aku kadang suka wat ala pengsan ..mau anak aku jerit2 ...ada 1 hari tew dia siap cakap mummy jangan matiiiiiiiiiiii isk sayang mummy ...ha terus aku bukak mata . jahat tol aku ...

dah pasnih jgn cakap cenggitu lagi kay ...peringatan utk diri ku juaaaaaaaa

PuteriSatu said...

ala comelnye acih....dulu teringin sangat nak namakan anak dengan nama Qaseh atau Kasih ni...tapi bila nak buh nama anak terbubuh lak nama Aqilah Najla sebab kenankan makna nama tuh.. La ni tingin lagi nak buh nama anak kasih lak.. ahaks..

akak follow and add link filla ok...

Filla ~ Kasih Aleeya said...

miss moon: aku tak leh wat pengsan..dia tak pecaya punyer!! hahah..
puteri satu:hai puteri satu..siler lah link..heheh..haha..kene lah beranak lagi..pastu leh nama kasih..hehehe... ;)

Anonymous said...

you are so lucky to have such a sweet and woderful girl! comel sangat acih tu. bijak lak tu. ;)

||Mrs. Izwan|| said...

alamak anon di atas adalah haku.. ter"ENTER" without tulis nama lak.. gatal betul jari ai ni..

Anonymous said...

tersentuhnya...
kasih dh umor brape??
dh phm dh kasih ni..
dh besar kut...