Friday, April 13, 2012

Restoran Masakan Johor

Macam dah jadi trend blog ni plak.. asal petang je food.. asal food je petang T_______T

Hahah.. akhirnya berjaya simpan gambar-gambar cukup untuk stok isnin till jumaat.. hihi.. eh ada lagi aku simpan.. kita tunggu isnin plak ye ;) 

Jalan-jalan cari makan bersama fillanie kali nie ditujukan buat penggemar masakan dari Johor.. ewahhh.. ada nak tukar pengacara JJCM ke? haa.. meh sini, hamek ahkak nie... kalau sedap ai cakap sedap.. kalau tak aku kutuk je selamba.. zaman sekarang zaman IT.. so buat pengusaha restoran.. sila berwaspada.. hihi *gertak sikit*

ini kueyteow kantonis ke apa tah nama dia.. walaupon restoran masakan Johor.. tapi variety.. ko nak apa? western pon ada ;)

mushroom soup for Amaani.. pastu habis satu muka melekit.. tensi tensi... 

mine, Mee Bandung.. rasa? sedap ;) pedas cukup ;) kuah pekat ;)


Nasi Ayam Pedas kalau tak silap.. Pak Radie cakap ok, boleh tahan ;)

Nasi Briyani kot? tatau sedap ke tak sebab bukan aku punye.. tapi ok kot.. licin jek.. 

Teh Ais.. masa sampai dalam hati dah cakap mesti tak sedap.. tengok kaler pon tau... tapi silap.. sebab rasa sedap.. maybe dia guna susu cair? creamer? rasa berlemak, ai like ;)

My SIL kak yatie yang suggest tempat nie.. so terus pegi untuk early dinner.. sekalinya My SIL and family pon pegi jugak.. maka kami bertembung dan makan sekali... tapi sebelum ke sini ajak Kak Nana (mommy ieky) maka mereka duduk lah tempat lain dulu.. nanti kita lepak sekali ;)

My niece Sofea.. masa aku kenal Pak Radie muda-muda dulu.. nie lah budak yang Pak Radie dukung.. baby lagi.. baru 8 bulan kot??? gila now tengok!!!! tengokkkkk!!! dah form 2 yer... anak dara sudah.. dan lawa jugak.. ok, blanja mokcu ice blended satuuuuuuuuuuuuuuu.. hehehe... 

Acih with cousin Syasya.. 

us.. eh tengok kenit tu.. dia mana boleh disuap-suap... kang mengamuk.. dah beso sangat la tu.. semua nak makan sendiri.. pastu jirus badan sekali ngan soup T________________T

Bakal Besan, Eh???? hahahaha.. tengok lah menantu ai Ieky tu makan.. kemain hensem lagi dia.. hehehe

Tirai Ratus, Seksyen 3 Shah Alam.. belakang Caltex.. sila lah cuba.. oh ye, kedai sangat bersih ;) harga pon ok tak mahal sangat ;)





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Mooniqueen said...

Paling tak tahan dengan mee Bandung n nasi ayam tu..both tu fav I....yum...

Anonymous said...

Alaa kak~! Nak tengok ieky gambar ngan Kasih lah. Heheh. Lama dah tak tengok.

Mama Likha said...

ni mls ni masuk blog fillanie ptg2 ni... wpun bru pas makan, tliur jugak ! bangsa perut buaya haha... * gurau jerkkk !


kelakor sungguh tang aamani jirus satu badan dgn sup hahaha..


lorr kt shah alam jerr ke ?? hurmm blh try ni nti :)

kakchik@ella said...

Alalalala .. sedap2nya makanan tu. thnks for sharing eh Filla.

Emma said...

Mi bandung Tirai Ratus ni memang sedap, masa bulan puasa haritu saya asyik teringin, tapi banyak hari tutup.

Tatie Atikah said...

banyaknya makan...hihi xpernah smpai johor lagi...someday i guess...hihi tgk kuey teow tu terliur nk makan...hihi

JMR said...

dah lama x masuk blog ni, masuk2 dah pasal food..lapor la plak..kang sambung baca lagi, gi cari mkn luh!