Friday, April 06, 2012

BERANGAN TAK SALAH..

Eh tetiba rasa pelik kat diri sendiri.. kenapa aku takde update hari nie.. menghairankan.. 

Mood ok ok je.. tak lah teruk sangat.. tapi still tak nak update sebab takde story..

Mungkin juga sebab semua attention aku tertumpu kepada satu.. 

Settle kan pasal umah baru! yeeee, aku rasa itu lah kot sebab dia.. sebab aku ni bukan multitasking sangat.. aku kalau concentrate pikir satu benda.. aku tak leh pikir sangat benda lain..aku akan focus ingat yang satu tu je.. hehehe.. teruk betul lah *tepukdahi*

Lom masa nak tunjuk umah baru lagi.. heheh.. ko ingat gempak sangat nak berahsia bagai? hehehe.. alaa.. memang serious takde apa nak tunjuk, sebab tu aku tak update pasal tu -____-" tunggu dah siap baru aku tunjuk ye... aku tak suka lah orang expect rumah cantik sebab Pak Radie tu designer.. *gelitengkorak* 

Siapa pun boleh design, semua orang ada taste... tapi satu je.. ada duit... semua jalan.. hehehe...kalau duit aku ni berpeti-peti memang selamba badak je lah nak design hebat-hebat kan.. tapi hakikatnya semput-semput jugak lah.. heheheeee.. so kita kena 'hias' umah kita ikut kemampuan jer lah ye ;) janji selesa, sedap mata memandang, boleh aku anak beranak tido dengan aman.. cukuplah.. 

so far yang dah buat, tengah buat dan plan nak buat:-

1. Grille baru siap pasang.. thank you yang recommend three kim metal works tu.. ;) 

2. Kitchen Cabinet dah datang measure.. and dah settle semua design.. tunggu nak pasang ;)

3. Lantai dapur dah tukar macam apa yang aku ngan Pak Radie nak ;)

4. Plaster ceiling dah siap (lama dah) hehe

5. Wardrobe master bedroom dah bagi ukuran.. so tunggu masa jugak ;)

6. Folding Door coming soon

7.  Wall deco for Living Area dah siap sikit.. lom siap habis.. 

8. Curtain lambat sikit.. sebab maybe tak guna curtain untuk bahagian Folding Door tu..

9.  Painting dah ada tapi belom diframe kan.. (kemudian-kemudian lah)

10. Sekarang tengah sibuk settlekan defects.. 

11.  Kipas baru ada 4, kena beli lagi 2 ketul untuk hall and dining..

12.  Lampu ada sikit-sikit lom settle..

13. Small breakfast counter citarasa Pak Radie belum buat apa lagi..

14. ADT system (maybe amik new package if harga transfer yang lama lebih kurang dengan baru)

15. Astro belom pikir cemana..



Eh belambak-lambak lagi belum buat rupanya... hahaha...takpe lah slowly la.... tapi aku dok berangan je sekarang nie.. haih.. tutup mata je terbayang apa nak letak sini, apa nak letak sana.. hahaha... 

Folding Door.. hmppphhhh cantik sangat nie... 

Maybe kitchen cabinet kitorang warna putih + kayu (brown) 

Dan konsep hall + dapur semua nak putih... kalau ada colour lain pon maybe ditekankan kat painting.. rumah kecik taknak aku letak banyak2 sangat kaler.. kang lagi sempit plak.. pastu kalau ada pon lebih kepada kayu-kayu.. so nampak natural, bersih, luas dan anggun.. auwwww.. perasan la kau sengsorang.. ngeh ngeh.

WHITE + WOOD + BLACK

Ok ke? hahah.. aku kemain memandai je cerita-cerita kat belog.. padahal apa yang Pak Radie plan aku pon tak berapa nak paham lagi.. yang penting kemungkinan besar tak nak curtain.. maybe amik white blind.. tapi kurang pasti lagi.. atau mungkin rumah konsep tak berlangsir.. muahaha... 

Ok tu je lah dulu nak cerita.. layan lah mood aku yang tengah berangan ni ye ;)










EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

Siti Fatimah said...

filla,
verangan is free!!!!

me too love the folding door sesgt!
nnt umah dah siap buat house warming jgn lupa invite i ok hihihi...

CT@mamaLuqmanTiara said...

I likeeeee rumah konsep Xberlangsir....Xsabar nak tengok fillanie design rumah!!

bee2312 said...

xsbr nk tgk transformasi rumah baru akak nanti....

Anonymous said...

haha =) x salah pon.. cool =p basic puteh just nice la..

Iela Fazielah said...

wah2.... putih itu menawan....

antalya said...

small breakfast counter tu mcm menarik jer.

Aya Ariel said...

tak sabar nak tgk rumah org..

melopong laa sat ag..
biler laa aku buleh beli rumah gakk??

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nanti bagitau folding door tue bape filla buat ye

IdaShazana said...

sure menarik la rumah baaru tu
blind curtain kat rumah elly nmpk menarik.

Unknown said...

Hi dear. Nak tanye three kim metal works workmanship, PR and after sales service bagus ke?