Thursday, April 19, 2012

KELUARGA SAYA..

Hari ini saya sedikit sibuk.. Eh bukan hari ini sahaja.. sudah berhari-hari saya sibuk.. Sibuk yang betul punya sibuk atau sibuk yang dibuat-buat pon saya tak tahu.. Anje keliru dengan diri Anje sendiri.. *panglapanratuskali*

Mari kita bercerita.

Orang Alam Maya panggil lelaki ini Pak Radie.. kenapa ada Pak aku pon tak berapa nak paham.. mungkin sebab orang panggil saya Buk Filla.. maka dia pun mendapat gelaran Pak secara tak rasmi.. Kadang-kadang dia sweet.. tapi selalunya tak la kan... Tapi semalam dia sweet sikit.. sebab semalam hujan lebat... pastu dia kebetulan pakai sweater.. dalam hujan lebat masing-masing termenung cemana nak lintas jalan? Dulu sebelum kawin lagi sweet.. kalau hujan gerimis.. laju je letak tapak tangan atas kepala saya.. (macam lah hujan gerimis tak kena kepala takat-takat guna telapak tangan) tapi nak tujuk sweet dan macho.. terus tak leh tido malam mengenangkan tiada lelaki se-sweet ini yang sanggup melindungi awek di kala hujan.. bimbang diserang demam kepialu dan sebagainya... dan saya tanpa pikir panjang terus 'Yes, i do'.. muahah..

Sekarang sweet masih ada.. tapi tak macam dulu.. masa hujan lebat... kami berebut sweater... siapa lalu tepi jalan time tu mesti nampak "eh, apahal couple tu bertarik-tarik sweater?".. ye, nak lari dalam hujan.. nasib saya yang menang.. eh tapi saya tahu.. dia saja-saja je bagi saya menang, sebab dia nak saya yang guna sweater tu.. biar dia basah lencun tak apa... Ok masih sweet... eh tapi dulu tak yah rebut-rebut pon? tak suruh pon? terus je lindungi saya dari hujan? 

Pastu saya sampai rumah saya sangat penat.. saya tertidur sekejap... baru 10 minit kot.. tiba-tiba lelaki ini masuk dah "Hoiiiiii" kan saya... tanjat anjer tau... saya tak tau kenapa dia tak boleh terima hakikat saya tertidur... dan suka-suka hati nak HOI kan saya.. saya tak suka.. sebab bila saya terkejut masa tengah tidur.. kepala saya akan pening serta-merta... selepas itu lelaki itu terpaksa tadah telinga dengar saya melepas geram.  lain kali kejut lah saya dengan manja seperti "Anjerrrrr.. bangun lah Anjer.. tak elok tido maghrib... dah dah... bangun, gi solat dulu, nanti sambung balik tidur yeeeeeeeeee"... ye begitu.. barulah ai tak tekejut dan pening kepala... 

Ini Saya... Anak saya yang ambik gambar saya... anak saya mulut laser.. kalau dia snap pastu gambar tak lawa.. mesti dia jerit "Omaigod, mama buruk nya".... nanti saya tengok.. "Oh my.. ye lah buruk, delete-delete, amik lagi sekali"... heheh... pasal diri sendiri taktau nak tulis apa -_____________-"


yang pakai cap kuning anak saya yang no.1.. nama dia Kasih Aleeya.. Dia 7 tahun.. Dalam blog saya panggil dia Acih..kalau amik gambar dia suka senyum.. tapi mesti tutup mulut.. sebab gigi dia besar macam kapak.. Mulut dia laser jugak.. jadi dia selalu kena marah dengan saya... Pagi tadi dia nangis sebab kena marah.. Hari ini hujan.. jadi saya yang hantar dia ke sekolah.. mula-mula ok.. tapi bila dia buat taktau bila saya tanya dia satu soalan.. Saya jadi naik hangin.. saya brain wash dia sampai dia nangis... Tapi bila sampai sekolah dia ternampak kawan dia Hannah.. terus dia suka hati... 

Saya memang suka bebel.. Saya bebel sebab saya nak anak saya jadi budak baik.. sopan santun... hormat orang tua.. kalau dia tak hormat.. saya akan jentik mulut dia.. Bertabah lah menjadi anak-anak saya.. 

Ini anak saya no.2.. Ok baru 2.. tak yah nak imagine saya akan type.. (in anak saya yang ke 3,4,5 - 10...) Nama budak kenit ini ialah Kasih Amaani... Kami sekeluarga memanggil dia ANI.. dan dia juga bahasakan diri dia dengan panggilan Ani.. Tentu Nenek Ani (ibu mertua saya) gembira.. sebab nama mereka sama.. hahah.  Ani memang haish.. saya malas nak cerita.. sebab kalau dia ni memang banyak sangat nak dicerita.. 

Semalam dia lari-lari terbabas kat sofa.. kepala pulak tu.. saya pon tak mengerti kenapa kepala dia yang menyodok sofa? mungkin dia lari dalam keadaan menunduk.. bila dia menangis.. bapak dia siap ejek.. siap padankan muka dia.. kesian kenit ini... datang mengadu kat saya pulak.. Hari tu dia makan brush blusher saya.. sampai basah kuyup. mungkin sedap... ambik pampers tabur-tabur satu rumah.. conteng dinding ikut sukati dia.. geledah meja solek saya.. bukak lemari baju dia.. dan punggah baju keluar.. minum air sambil sengaja-sengaja tumpahkan air kat baju.. supaya dapatlah dia tukar baju 5 helai dalam masa 3 jam.. 

Eh cukuplah.. kang saya tensi. 

Laju je bukak cap.. rimas agaknya.

budak ini tensi kalau saya nak snap gambar dia.. panggil lah kau 10 kali.. takkan dia pandang.. tapi kalau dia rimas dengan ko dok jerit "Aniiii, Aniiiiiiiiii, Aniiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, Aniiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, smile smile smile".. 

Nak sangat kan? Nah cepat snap. Ok dah, jangan panggil lagi.. takkan dia toleh punye!








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

21 comments:

Nana Hussin said...

hehehe .. ada2 je cite akak n family ni .. amani mmg comel .. sngup refresh blog setiap msa sebab nk tgk akak update ke x .. haha

Sue said...

hahaha..kali ni entry akak sy agak skema..tp amani sgt cute..kalu sy jumpa live sy nk gomol2 dia blh x kak?pastu akak gomol anak sy blk sbb dia pon bam bam cm amani..

Unknown said...

HAHAHAH..ketawa gila aku baca entry ni...filla ko memang kelakarrrr laaa....!!

lovely said...

fila ari isnin hari tu saya nampak Amaani ngan Pak radi kat bwh umah awak..comel sangat tengok Amani lari terkedek2..hihi.. masa tu saya dlm kereta.tngh tgg hubby..geram sangat tengok budak kenet tu.. cam nak babap muntut dia.. hihi..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ani, tak lama lagi ani nak dapat adik kot..

eKa said...

comeeeeeeeeeellllllll

AYuNG said...

kak..topi kuning tuh ada 1 kongsi 4 ker memang ada satu sorg?

haha~~

Anonymous said...

yes ada pon entry baru..suke!hihi. amaani tu ishh gerammmsss nye. gigit kang! tlg gomol2 dia utk saya.

Nazirah Azeman said...

happy family

ceklala said...

eiii geram betul ngn si aamani demok ni tau!!

Anonymous said...

hadoiii kak pilla! tergelak2 aku bace.. lagi2 pasal pak radie & ani ko yg cute sgt tu.. haha ani ani

Anonymous said...

hahahaha..kelaka la nama Ani di aplikasikan kt Amaani..teringat ani dlm cerita p.ramlee tu..

Anonymous said...

pe comeiii bonar si aniiiiii tu...
eeeeeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!!

farhani said...

aaaaaa.... gerammmnye tgk amani.. macam nak geget2... hahaha..

Riena Haiqal said...

alolo comel nye Acih dan Amani.. paling comel adalah Aniiiiiiiiii... comel gebu dan tembam jer pipi dia..

mummy alisha said...

pinjam amaani kejap kak filla... lau ada anak laki sy wat menantu da ni...

Anne mahli said...

wajah terpaksa senyum Amani..memang namapk sangat la terpaksa..hehehe
suka la cap tu! nice.. :D

JMR said...

ganah tol si amaani ni..siap mkn brush lg tu..kihkih

Anonymous said...

Tergelak baca entry ni.Ani...ani,mcm anak saya lasaknya :)

Aya Ariel said...

ehhh..pak radie nih memang suka pakai baju nih kannn??? asik baju ijauuu nih jer dia pulun..hakhak..

ololololo...comeyyynyer makcik aniiii..meh sini nak tium sikit mehhhh..gigi besa tu sila kaver sikit dikkk...cubit kangggg

NenetPenne (NP) said...

mcm faham je entry ni... dibuat dalam keadaan yang mild..itu persepsi saya...
sila bertabah dgn dugaan..