Thursday, April 14, 2011

Tips how to apply eyeshadow...(edited post)

Kali ni Tora datang lagi nak share tips... aku tau aku bukan pakar bab-bab nak make-up nie.. kira ikut sedap sendiri jelah... tapi rasa mcm nak share jugak.. suka??? tak sukaaa??? suka stay.. tak suka blah.. heh main kasar kan ;)

just nak share.. korang tau tak, aku sebenarnya ada problem tiap kali nak apply eyeshadow.. problem utama ialah aku akan guna warna yang aku suke jer.... balik-balik itu.. balik-balik itu.. dan problem lain ialah aku jarang giler nak apply kaler2 maut mcm gambar kat bawah nie.. so kaler selamat ialah earth colour.. brown.. grey... gitu-gitu jerlah.. biru?? hijau???? hahaha.. tak berani sangat...

dan aku guna eyeshadow MAC yang beli time promo..hahaha.. satu casing ada 6 kaler ;) muka nak jimat kan kan.. pastu dari 6 kaler.. yang feveret 2 jer.. bodoh gaklah.. well.. pompuan kan unik perangai dia ;) aku guna eyeshadow biasa jer.. bukan jenis cream...

so masalah utama ialah tiap kali aku apply... confirm ada saki baki sikit-sikit jatuh-jatuh kat bawah mata.. especially bahagian ekor mata... TAK SUKE!!!! aku taktau lah orang lain kan... tapi kalau stila tu lagi terok!!! hahahah... baru ni aku beli elianto.. sama jek!!!!

ok lagi satu masalah aku.. heh.. banyak giler masalah ko ni? hahahha.. walau pon aku guna brush.. tapi kaler tu mcm tak lekat.. ko paham tak maksud aku tak lekat??? lekat lah.. tapi yang terabur bawah mata pon byk gak.. T___T 

aku pecaya RAMAI gak korang menghadapi masalah yang sama tul tak???? meh diulang masalah tersebut:-

1. asyiklah guna warna kegemaran.. kalau ada 100 kaler yang ko akan guna 4 jer..

2. eyeshadow beterabur kat bawah mata tiap kali apply... dah jadi keje ko nak bersihkan bawah mata plak.. patu jadi keje nak tepek bedak lagi.. last-last mata ko jadi mata panda.. takpe.. ko cakap jer smokey eyes.. settle!



eye shadow banyaknyeeeeeee.. suke!!! tapi tak pakai pon..

hensem kan?


gamba atas ni ko rasa time dia apply, eyeshadow dia beterabur ke apa? wuhuu..
ok sekarang nak citer tips aku guna untuk mengatasi masalah eyeshadow beterabur!!!!






1. syarat pertama ialah ko kene ada brush!!!!! alah.. beli jek kat sinma ke.. kat elianto ke.. ada jer yang murah-murah...

2. kemudian basahkan brush tadi dengan air.. dan tekap sikit ngan tissue..

3. usha eyeshadow apa yang ko nak guna... so buat mcm biasa... guna brush calit kat eyeshadow.. dan terus apply mcm biasa....

4. ia akan bertindak seperti cream eyeshadow.. dan yang bestnya, tiada lagi mata panda!!!! tiada lagi saki baki eyeshadow beterabur di bawah mata!!!!!

5. dan yang paling best ialah kaler melekat dengan sempurna... cantik jer... untuk sesapa yang ada problem mcm aku nie.. yang bangsa susah sgt kaler nak melekat kat mata.. ko try cara nie.. melekat.. aku apply dari pagi.. now ok lagi... kalau tak sorry kem salam...


so itu ajer lah tips nak bagi... mungkin tips ni biasa-biasa jer... tapi buat yang tak tahu.. dan nak try dipersilakan.. pasti korang akan bergumbira dengan hasil nya!!!!

sharing is caring is sharing

Assalamualaikum

BYE



ok tak jadi bye.. korang ngengada kan.. nak suh masuk gamba tuan tanah lah apa lah... haku ni tanak masuk muka sendiri sebab ko pempaham jerlah kan.. kulit kalau halus..mata kalau budar tak pelah.. saje nak sabotaj aku lah nie... tapi yelah.. mak masuk jugaklah gamba... 


gambar atas nie BEFORE touch up

on nie AFTER touch up using wet brush.. kaler tu 'lekat' and lasting... 


ni BEFORE... gamba mata tebukak


AFTER (eh letak line bawah mata tu buruk sial.. ok nak gi padam sekarang)


ok? puas hati sekarang.... ketuat-ketuat, kedut-kedut tu ko diam, buat-buat rabun jerlah yer.. 

dah gi buat keje!!!







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

23 comments:

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

alahai bagila contoh fila.. takna la gambar model yg tak glamer tue.. aiyooo..cikgu mengajar kena cikgula jadi modelnya.. baru syiokkkk

AYuNG said...

lorrr..ingat kan ado la gmba akak tepek kan eyeshadow tuh..hihi, nk tengok hasil nya..:D

Aya Ariel said...

aku tempek aye shadow main pakai jari jer..buleyy?
pastu officemate aku slalu tegur aku.."ehh...eyeshadow ko terang sebelah.."
cit3

ZanaNordin said...

samalah
aku pun ada masalah eyeshadow berterabur kat bawah mata tu....
kemain syok mengaler mata...tup2 kat area bawah tu, berselerak..adeh..1 hal nak kena bersihkan plak

1 lagi cara..
tabur bedak tabur kat area bawah mata tu
pastu..lepas ko kaler2 mata tu..
sila ler buang bedak2 tabur kat mata tu guna brush besar...so, secara automatik....eyeshadow yg berselerak kat bawah mata pun terbuang sekali...tp leceh arr plak

C!kpuanmuda® said...

entry ni TIDAK SAH! sebab takde gamba mata ko.. hehehe

ak yuyunz said...

tq tq! :D

Filla said...

ok janji nanti i touch up i tepek kat sini k????? demand la korang !!!

Anonymous said...

tq fila, saya mmg ada problem mcm yg awak sebut tu...lepas ni boleh la try...

biruVSpink said...

nak tgok gambar mata filla yang dah tepek dgn eyeshadow...haha ;)

Cik Nursya said...

letak la gambar kak... ;p

Sue Sakarnor said...

best! sorry kak filla. brush tuh nak basahkan tahap mana? nak kena celup sampai basah lencun ke? sorry la saya agak slow sket ;)

Filla said...

sue sakarnor: basah tu tahap basah lah dik oiii...tanak bagi menitik-nitik, ko amik tissue.. picit sikit bagi serap air lebih-lebih tu.. pahe??

~Rina Mazlan~ said...

pilla... nenek aku suka letak celak bawah mata.. sama lah taste ngan ko..

Filla said...

rina mazlan: kem salam nenek ko..nak geng leh? muahahha

Aya Ariel said...

peehhhh..
baru lah reall..
abes..kalo tempek pakai jari hantu xjd ke?
ke jd hantu terus??

JMR said...

sokaln soklan soklan!!!..

untuk lelaki, eyeshawod kaler apa paling sesyuai ya?

Filla said...

jmr:kelabu taik anjing cun.. muahaha..

aya:cer try cer try..

DiyanaRosdi said...

saya tak penah pakai mekap, so nak tanya sket.. kena apply ape2 krim tak before apply eyeshadow tu? n mesti 2 warna ek, dark atas cair bawah>> some 1 pls help... sbb teringin gak nak ber eye liner bagai,tp takot tak kena cara dah mcm zombie..hahaha

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

erkkkkkkkkk..soalan ne tak de kena mengena sangatla dgn eyeshadow tue tapi adala tempias2 sikit sbb area mata..

bulu mata tue palsu ke betul ahakss

Mama Naaila said...

ailebiyu lebih la kak filla..sporting gitu!

Anonymous said...

ahaha. kak filla. tang yg liner bawah mata tu org pn xseswai. mcm arqam dh org tgk ;) good tips. xde la mata org mcm panda nanti.hahaa-yana

Cik Bambam said...

guna aye primer kak b4 buh eyeshadow.. cantik melekat x jatuh..hehehehe..then everlasting gituh! :P

eyeliner buh kat bwh amat x sesuai..huhuhu..

Unknown said...

oihhh!! hahahaa.. aku memang plan nak komen 'ehh fillaaa...kedut kedut nyer mata ko..' sekali bawah sekali ko dah warning. terkejut aku! hahaha..

and.. by the way bebeh, ruler aku dah jumpa. aku baru tau..besar mana size kasut tu. giler ke besar. jangan kan 2 tahun...5 tahun baru dia leh pakai okeh!!!