Friday, April 15, 2011

Rumah Baru Dah Boleh Direnovate ;)

ye kami tahu kami orangnya lemah lembut.. lembap macam siput... tehegeh-hegeh...

yelah sumorang dah duduk dah kat perumahan tu.. hahahahha... kitorang? lekkkk jer.. renovation pon lom start ko tau?muahahahha... tak pelah yek? pelan-pelan janji selamat... benda mcm ni tak leh gopoh gapah... (padahal ko memang lembap)

kenapa kami lembap? sebab kami tak amik contractor kat situ.. ada lah few contractors dok melobi suh amik dorang kat sana... tapi bila dah dapat quotation and so on so on.. we decided to hold dulu... bukan apa.. bila jumpa aritu.. aku ngan Pak Radie nak mcm ni mcm tu.. dia mcm nak tanak.. dia balik-balik TEKANKAN kat kitorang semua orang kat sini suka design yang mcm ni mcm ni... eh hello? aku owner ke ko owner? siap suh ktorang amik package kalau nak murah... package tu murah dan standard.. maknanya, kalau umah si Kiah sana tiles dinding ghoper itu.. maka umah aku pon dinding sama mcm dinding si Kiah tu.. ha elok lah.. kot-kot tiles aku pecah.. leh aku mintak tiles umah si Kiah..

aku ni susah sikit nak deal ngan orang.. tu aku tau??? kalau Pak Radie bukan susah sikit.. susah BANYAK! dia dok auta pusing sana pusing sini... "Kak, Abang, kalau kak amik ngan kami, ni harga murah ni, package.. sebab apa orang amik? sbb package murah kakkkkkk... dah baper rumah dah amik package".. oh camtu.. pastu aku jawab "Habis kalau akak tanak amik package.. sebab akak tanak toilet belah situ.. akak nak toilet belah sini.. pastu bilik tu akak tak nak kekal mcm tu.. akak nak pecah setengah nak kecikkan sikit supaya toilet akak tu nanti besar sikit.. boleh?"... then dia jawab "Boleh memang lah boleh kak, tapi susah sikit lah.. sebab akak kena bayar mahal kak... sebab tu orang tak buat"..

See? see??? ko ingat aku bodoh? ko BERIYA-IYA suruh aku amik package tu sebab bila aku amik pakej tu.. means aku orang ke doblas yang amik kan? pastu keje kau JADI SENANG NAK MATI.. sebab drawing semua dah ada kat tangan kau kan... harga semua dah ada kat tangan kau... so ko langsung tak yah buat apa.. ko copy paste jer.. kan kan kan? hermmmm sorry dik.. kita jumpa lain kali yeh?

tapi apa pon.. aku tabik spring kat budak buat marketing.. ko ingat senang? aku rasa dorang ni tiap2 malam duduk depan cermin cakap sorang-sorang on how to convince people.. mmg convincing abis wa cakap lu..sikit lagi aku terjebak sebab malas nak pikir panjang... nasib ada Pak Radie rescue.. huahaha.. cakap confident.. ko nak tau apa? semua dia tau.. pastu ko tanye pasal approval from MPSJ camne.. ceeewaaahh.. cara cakap tu.. "akak dok diam-diam jer kak.. semua kami urus, jangan risau lah kak, tu keje senang jer... semua rumah kat sini tu yang buat dengan kami, kami buatkan"... hihi.. kan aku tak suka pening-pening, rasa nak 'ok CONFIRM, JADIK!'... tapi betekak jugak ler ngan Pak Radie..dia tanak.. bila dah lama-lama.. baru aku boleh pikir.. eishhh nasib tak amik.. muahahha...

dah lulus dah.. yeay... buat sendiri jer... tapi ni Pak Radie lah yang urus.. aku tiap-tiap hari hint.. 'dah lulus?'... 'dah submit?'.. 'bila leh start reno?'.. 'baper hari lagi?'.. 'dah lulus leh start terus ke?'.. hahha.. aku rasa dia takut nak tengok muka aku kot.. asik lahhhh tanye tak habis.. orang pompuan memang cenggitu -______-"

so far, design memang totally from us... kitchen cabinet pon dah dapat dah.. semua member-member gak.. hahahah... mcm ko taktau lah plak ktorang nie.. senang sikit dengan member nie.. aku leh pung pang pung pang apa aku nak.. dan dia paham aku nak cemana.. Pak Radie nak cemana... tapi semua kiv dulu.. selagi pecah dinding dapur ni tak settle.. once dah start.. dah siap baru leh contact balik orang KC ngan orang folding door.. yeay! folding door tu InsyaAllah confirm kot..

yang bestnye contractor dia ialah Pak Radie & Team S/B.. muahahahha... mudah-mudahan semua berjalan lancar.. InsyaAllah next week start kot... can't wait :D






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

13 comments:

DiyanaRosdi said...

wah bes nye dgr cite akak.. Tapi betollah kan, kalau amik pakej dorg mmg senang gila lah keja Sume dah ada dlm ile, tgal buat je. Pada saya takpe, asal belanja lebih sikit, janji dapat macam kita nak. Rumah sendiri suka tilah nak demanda cemne kan.. Takkan 1 taman perumahan nak spesen jer. Hish, tak bes pon !

notti netti said...

uish, tak sabar nak nengok umah baru tu.....

Zareene Saifuddin said...

wah.. seroonoknyer... renovate rumah... filla... nanti tempek la bebanyak gambo renovatiion rumah and deko rumah... akak nak tengok... sure santek reno & deko rumah korang.. sbb filla ni kan kreatip sket...

k.zareene, suka tengok deko rumah mama filla kat enstek tu... santekkk.....landscape dia pon mavelos gittew... rumah korang ni ada byk green area x? leh bat lenskep cecantik cam rumah enstek tu..

Mama Naaila said...

yeayyyy!!! clap-clap. daku taw kak filla excited kannn. hehe btw slmt merenovate umah. kasi cantik okay. good luck! ;p

miSsMawar... said...

a ah.. mmg ler senang kire, rege murah.. sbbnye barang order sekali... tp mmg kompom lah semua design same... xpe, bior buat sendiri janji xde la masuk rumah si kiah konpius ingat rumah sendiri.. ate, dh same jeee ghupenyee.. ;D

Ummi M.I.M.S said...

wah.. tumpang rasa best jgk.. hehehe

Lovely us said...

Salam filla,Mahal tak apply utk buat renovation tu filla.. dlm 2k ye

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

nanti tunjuk kat blog ye..

irmaputri said...

wah bestnye dah le start reno...akak jd mandor lah ni ek...ni yg best follow akk ni..bg sket cite..minta kelulusan majlis tu ha....confirm ramai tertanya2 ni...pie intvw pak radie selaku pengurus project tu ;)

Lenny said...

ahhahaha.. filla.. ko tanya radie betapa cerewetnyer aku... ahahhahaha... pening dier nak design umah aku nieh... kesian radie... tapi aku tak kisah tunggu.. asalkan apa aku nak dapat.. huhuhuh...

jgn radie serik ada customer cam aku dahh.. ahhahahahahah

Shiela Rahim said...

sis~pak radie bole renovate uma???
cemna nak deal?

Filla said...

yellowie roses: renovate buat... tu ada email add dia kat sidebar.. adrie@yahoo.com.. email dia jer..nanti leh deal ;)

Filla said...

OOPSS SILAP.. adrie102@yahoo.com... kat side bar under tajuk RENOVATION