Monday, April 18, 2011

Hadiah hari jadi...

dah sah-sah memang taktau nak update aper ;)

ada kisah disebalik hari jadi Pak Radie last year bulan september... sajer tanak gedik kepoh-kepoh.. kalau bagi bday present sportscar leh lah aku canang kat sini..muahahahha...

ada kisah disebalik hadiah ni sebenarnya.. yang aku rasa.. mcm sweet gak lah..perghhhh tak leh blah ko tersweet sorang-sorang.. orang disana tu tak de pon kata suweettt T_____T

few months before bday si tua Pak Radie tahun lepas.. aku tau dia nak sangat jam nie.. eh, takde lah tau sangat.. tau sikit-sikit jer.. sebab ada sekali tu ktorang gi Sunway Pyramid... pastu singgah kat kedai G-Shock ni ha.. pastu dia doklah membelek... ko tak tengok jam G-shock dia yang dia pakai time tu.. dah lama giler okay... sampaikan getah nak grip tali jam tu pon dah reput.. last-last ikat ngan getah rambut jer.. kesian??? kesian gaklah.. muahahahaha.... mungkin sebab gaya dia ni sporty sket.. jadinye dia tak berapa minat nak jam2 steel nie.. eh tapi minat gak.. habis tu kalau ko minat jam Tag.. ehem ehem huk huk.. tak dapek lah aku nak belikan kan? lu beli sendiri lah..hahahaha...

eh sambung balik.. so dia pon dok tanye lah SA tu macam-macam... aku tengok sipintas lalu jer.. sumpah tak terniat di hati nak belikan..hahahha.. *punyelah jahat* dia bz belek jam.. aku dok kat kusi kat luar tu.. layan telepon..muahahha... pastu blah...

tiba masa nak dekat-dekat b'day dia.. aku mcm pening tatau nak belikan apa.. sebab ktorang ni tak penah ler nak surprise2 nie.. dah tua lah katakan.. eh bukan dari muda mcm tu ke? heheheh.. tetiba datanglah suara berbisik kat telinga nie.. (jangan kedekut ngan laki.. tak baik.. ada rezeki lebih tu apa ada hal skali skala belikan benda yang dia suka).. hah giteww. sebenarnya suara tu suara Atta.. hahahah.. siap psycho aku segala... ok ok okkkkkkkk fine!!! tapi masalahnye aku lupa.. jam yang mana yang dia dok sukeeee sangat tu.. al-maklumlah aku kan buat derk jer masa dia tengok-tengok tu..

so ada sekali tu, Anny teman gi Sunway semata-mata nak belikan Pak Radie jam nie.. strategi berjalan lancar.. yang tak lancarnya, bila sampai kedai tu.. aku jadi bodoh taktau yang mana satu yang dia nak.. eishhh rasa nak call jer tanya "eh, jam mana yang awak nak aritu?" tapi tak sweet kan mcm tu? so aku main gamble jerk.. yang aku tau.. dia tak suka tali besi.. ada 2 jam yang aku tau dia mesti suka.. tapi aku konpius sebab satu tali getah.. satu lagi tu tali dia ada campur-campur besi sikit.. so hati aku kuat mengatakan jam yang di atas tu >__<"

so belilah.. sorok baik punyeeee.. hahahaha... pastu masa b'day Pak Radie ktorang gi Ikea ngan parents aku sekali ngan my PIL.. makan kat Thai restaurant kat sebelah Ikea tu.. jeng jeng.. terus bagi Pak Radie.. muahahah.. merah padam muka ai tau.. hahahahahahahaaaaaa... Pak Radie ko pon buat2 lah tegedik-gedik tekejut.. aku pengggg kang...

sib baik betul okehhhhhh.. instinct bini wa cakap luuuuuu.. hahahahha... aku taulah dia happy sangat.. sebab sampai tengah malam dok membelek jam tu siap bukak buku g-shock dlm kotak tu dok study mengalahkan orang nak amik peksa...

ok itu saja cerita sweet tak sweet sangat.. eishhhh bulan september dah nak dekat ker? this time sorry morry, no surprise dah yeh.. ni aku cakap awal-awal nie.. mak kering kontang nieh...





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

12 comments:

Anonymous said...

filla..kita ni peminat blog awak.. ada request.. cer citer tips nak beli rumah.. ke dah ade hehe kita teringin nak beli rumah chantek mcm umah wan kt enstek tu..

Mama Naaila said...

yeahhh sedari pagi ku menunggu entry darimu. btw, sgt kuat instinct istri eh. this year punye brthday ko memasak yg enak2 kasik pak radie makan je la kakkk. ehehehe.

Iela Fazielah said...

serius.. aku berkenan kat jam tu...n serius..canteekkkk!!!! instict bini selalu betul....

DiyanaRosdi said...

Alololoo...so sweet. Teringat masa sy suprise kan en Tunang bg dia cincin dpn kwn2 sy mlm hari pertunangan tu. Mmmg a month before tunang dia ckp nak cincin tp sy buat derk jer cakap takde duit..Hamekk ko ! Merah padam muka dia OK!! huhuhuuu. Insyaallah, dgn kenangan2 camni lah hubungan kita akan bertambah erat. sy doa kan Kak Filla juge.

* Sy mcm org gila spnjg hari tggu entry akak kua :)

Aya Ariel said...

suwit la kak..
aku tak penah pon wat suprise..
kalo buat pon mesti tak jadi..
laki aku kecoh sebuk jer nak amek tau..huh..

JMR said...

hahahahahahhaa..

k.filla ni nmpk je ganash, tp ada gak taman dalam hati tu...auwww...

JMR said...

hahahahahahhaa..

k.filla ni nmpk je ganash, tp ada gak taman dalam hati tu...auwww...

Su Hashim said...

smalam nampak pak radie dimini market darussalam.../sebelah darussalam...mmg nampak pak radie pakai jam tu sbb beratur belakang die :) cari2 kak filla n kasih2 tapi takde... :(

Nurul Yaqeen said...

siyes sangat suweet okey..
suka bace blog akak ni.. :)

Shinnaz Ahmad Rasid said...

erh. boring kat nak buat suprise kat laki sendiri sebab brg lelaki ni apa je. asik2 jam. apa pun sweetnya bila pak radie terkejut. mesti dia terharu ni...! hehe.

Anonymous said...

hahaha hishh-hishh malu la nak tnya tp nak tahu gak berapa hga jam tu yea? dah bg idea dah tu bleh gak bg present jam tangan untuk birthday hubby thun ni..

Unknown said...

ok september tawun ni..suprise kan aku plak yer yang! do ploh lima haribulan!