Friday, April 29, 2011

Kak Acih..

Kalau tanye Acih, sayang adik tak?.. Sayangggggggg! Syukur Alhamdulilah Acih sayang sangat kat adik dia ;)

Kat umah sekarang nie... memang boleh dengar lah Amaani menjerit-jerit sebab Acih suka sakat dia.. budak kenit tu pandai marah... sapa sakat dia memang dia melawannn.. Acih plak, lagi adik dia menjerit lagi dia suka... haku yang naik hantu.. 

Acih nie dah besar nie.. banyak sungguh perangai dia... menjawab tu tak yah citer lah.. dari dulu adaaaaa jerk jawapan dia kalau ko marah... penah jugak lah aku tampar mulut dia sebab dia menjawab.. mak ko ni kan saiko gak... aku memang pantang orang menjawab.. eh mcm Wan kan? ayat Wan "Aku pantang betul orang menjawab nie".. ok, sekarang aku dah mcm tape recorder.. replay jek T______T.. 

baru kau tau bila jadi mak nie cemana kan? tapi Acih dia tau mak dia garang.. tapi still menjawab.. eh tu aku nyer perangai gak tu..muahahhaaa... nangis tu belakang kira.. janji dia jawab... tapi jawab2 setakat nak mempertahankan diri dia jerlah... bila anak dah besar nie.. pendekatan tu dah kene guna cara lain.. 

penah sekali aku marah Acih sampai aku menangis-nangis boley? hahahhaaaa...tatau cemana lagi nak tunjukkan yang aku taknak dia melawan.. last2 nangis.. dia nangis aku nangis.. drama swasta kejap ;)

aku cakap "mama tak suke marah Kasih, Kasih dah besar.. apa kasih nak semua mama bagi.. Kasih nak milk.. belari mama buat milk, kasih nak keropok mama pegi kedai belikan keropok, tapi mama suruh  kasih mandi jer.. susah ke? mama buat apa kasih nak sebab mama sayang kasih... kasih tak nak buat pon apa mama suruh.. kasih tak sayang mama ke?"

ok mak kau saiko... hahahhahaaaaaa... time dialog tu, aku nangis.. Acih pon nangis tengok aku mcm tu.. tapi TETAP dia tak pegi mandi.. saba je lah... kang aku azan kat tinga ko kang.. 

tapi tetaplah Acih tu penawar hati aku... dah besar panjang dah dia sekarang.. tinggi plak tu.. kurus sikit sebab susah gile nak makan... aku hari-hari masak pon dia tanak makan.. kaki dah panjang dah... Acih tetaplah unik dan buah hati mama selalu... 

cantik kan gigi Acih? hahahah... 

semalam keluar dari toilet terus amik bubur Amaani nak suap makan.. pastu nampak tangan Amaani ada bekas gigi Acih... belobang acuan gigi dia kat tangan Amaani.. menyirap tul darah aku ni hah... ini dah kali keberapa dah dia buat keje tu... tapi takde plak aku dengar Amaani nangis?

mama: Kasih ada buat apa-apa tak kat adik?

Acih: mana adaaaaaa.

mama: jangan tipu.. tipu bedosa Tuhan marah..

Acih: mana adaaaaa... hari tu je...

mama: bukan hari tu... baru kejap nie.. ada tak?

Acih: (diam mata tengok tv tak kelip-kelip)

Ni hah tangan amaani ni sapa gigit nie????? Acih tengok tv sambil aku tak berenti-berenti marah dia... sambil mulut dia kumat-kamit.."mother's day.............mother's day..........mother's day.............mother's day"






boleyyyyyyyyyyyyy tak??????



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

24 comments:

Mama Naaila said...

ahahahaha rindu same acihhhh. baru nk twit akak suh bwat cite pasal acih, rindu kt budak nih. tup2 arini da kuar cite pasal acih. hehehehe.

Suraya Nordin said...

hahaha.sis, blog u best! mak yg cool! :D

Sheila said...

haha..funny lah Acih ni..

Sue Sakarnor said...

best!

Azira Y said...

hahahahaha. hangin2 kita pun, seronok kan layan anak camni :')

Anonymous said...

ha ha ha, comel sangat !

Miss Sasu said...

hahaha. lawak acihh. x bg mama di mrah tu duk sebut mother's day

AIN said...

macam org gilaks da saye gelaks sorang2 bace entry akak ni..huhu~

terpatrisinarabadi said...

Anak sulung mmg permata hati no 1 yang paling2 kita sayang walau pun dia dah ada adik yang lain...maklumla dia yg first duk dlm perut kita..

zaman skrg ni mmg kene saiko ckit ngan bebudak ni....cara kita nangis jer yang buat dia cair..ape2 pun acih kelakor la..nak marah lebih2 pun x bole..berzikir je la dlm hati... :)

Ummi M.I.M.S said...

laaa.. acih pun susah nak mandi ker...
hmm.. sama ler dgn musa.. berperang nak suwuh mandi.. hahahaha

JMR said...

hahahhaa..sempoi gile la acih..pandai amik hati..

Anonymous said...

hahahahaa...cute nyer acih.....filla,acih n mierul same taste laaa...ssh sgt nak MANDI okeh....harus la mak dier nih terjerit2 macam tarzan ilang anak....tuh pon dier masih wat tatau jerk....sakit ati tak....huhuhuuu....camner erk agaknya cara yg berkesan tuk mentazkirah anak2 yg "MALAS MANDI" nih erk filla....jom kongsi....

Shinnaz Ahmad Rasid said...

Happy mothers day ;) in advance...

Cik Bambam said...

mesti kak dilla pon nakal mcm acik gak nie..hahaha..menurun perangai tuh..kekekeke

Ana Montana said...

hahahahahaha...
kelakat betullah si kasih nie..
dah la lawa..
:)

Hannah Haykhall said...

lawak ah acih..geram tengok dak comey tu..ape ke motif nya dia cakap 'mother's day' banyak kali tu...lawak tol lah acih nie....

bunga said...

Anak Degil
q *** Bila anak dah tidor, duduk di hujung kepala pangil ROH ANAK
Ø Wahai roh anakku "nama anak", jadilah kamu roh yang baik, roh yang bertimbang rasa pada ibu dan bapa, roh yang taat pada Allah, roh yang sayang sesama manusia. Respon dari org yang dah try sungguh menakjubkan setakat ni alhamdullilah kebanyakannya menjadi. Contoh kalu kita nak anak senang bangun ke sekolah.. just try and see. (jumpa kt tenet..tryla mne taw lpas ni tiap setengah jam acih mandi) huahuahua

M a s A z i m a H said...

hakhaaak

happy mother's day

sok lusa dapat lah tu card dari acih. hehehe

bLuDaa said...

salam kak,

slama ni silent reader aje, tp entry ni buat sy nk komen. adoi lawak la kak acih ni. sy tgh dinner kt kdi pn tesenyum2 sorg2 mcm org gile bile tringt acih chanting mother's day, mother's day. haha..

Nursyahida Osman said...

Salam.
Kak Filla, nama saya nursyahida tapi panggil Amoi je. Senang. Saya nak sangat email dengan akak, tapi macam tak jumpe je email kecuali yg framekasih tu. Takkan nak email kat frame padahal tak beli ape pon.

Oh anywayyyy, nak cakap, ohmyy saya suka sangat dengan blog akak. Ive been ur silent readers sejak bila tah. Lama gila lah. Tapi takdelah since akan berblog. Kira macam a year dah kot. Kira macam HARIHARI online, mesti nak bukak blog akak. Kalau takde update tu rasa macam, oh so saddd T__T. Entah kenapa tapi rasa macam apa akak tulis, pendek ke panjang ke sampai penat nak baca, saya mesti baca jugak. Tapi paling best kalau pasal the girls. so cutteee. And i do enjoy ur entries! :D

Saya nak cakap ni sebab nak suruh akak kalau boleh update harihari yek. Haha. tapi akak salu wiken mesti tak update. Then saya pulak selalu akan tunggu malam ahad. sebab salu update malam ahad kalau tak pon senin. Then rasa gembira. U make my day lah Kak. :DD

Oh my sekarang rasa mcam mengampu pulak. Nah, small things kalau kita cakap orang akan rasa mcm dihargai and i thank YOU for updating ur blog sebab u actually make my day. Tu je lah kot. Toodles. Oh takyah publish lah ni. Maluu. Sebab tatau nak tulis kat mana, sooo here u go!

Keep up good work yeah Kak Filla! :D ^^ xoxo

Aya Ariel said...

anak dara aku besau seksok mesti kuat melawan jerk..skarang nih pon..baru umor 1thn 11bulan..dah pandai sound2 aku..." mummy nii...sibokkk jerr "
kanggg..aku panggg kanggg

Unknown said...

Betul..anak pertama memang permata hati kan..mcm first love gitu..sbb anak pertama lah yang mengubah title kita jadi IBU...yang mengzahirkan sifat keibuan, keprihatinan, dan perasaan lain yang tk pernah kita jangka dan rasai sebelum bergelar IBU.

NURSAKINAHBTMOHDSOLEH said...

Aceh nakal kan kak.
hahaha.
Takpelah dia syg je adik tapi geram kot bum bum sgt :)

Anonymous said...

kak filla, kalo aku jadi acih, kompemla aku gigit tangan si amaani tu..dah gedebuk gitu tangannye..mustahil xgewamm...tp acih gegigit sayang tuuuuuu...