Tuesday, December 27, 2011

Wedding anak kak nani rostam...

 Wedding Liyana berlangsung pada 24 Disember yang lepas.. Selamat Pengantin Baru kepada mempelai.. ewah mempelai tuu.. So nak bagi afdhal sikit.. kita letak lah gambar kek terlebih dahulu ;)


ni jelah peluang kalau nak snap gambar dua beradik nie.. time apak dia gi amik kereta.. sempat lah bawak kuar kamera jap.. Baju Acih nie beli kat Singapore aritu.. Amaani pon atas bawah beli kat Spore aritu.. GAP yang sale gila tu.. 70% + 20%.. muahah.. tu gila ke apa namanya? 

Acih kan gegirl sekarang nie.. baju kena tingkat-tingkat... pastu dia memang cerewet.. macam hebat sangat lah pesyen ko tu.. muahaha... Amaani macam biasa lah.. dari mula sampai habis.. tu jek lah sign peace tak jadi T______________________T



 aku rasa kelaka plak dia pakai cenggini.. baju ropol-ropol.. muahahaaa.. ingat nak pakai kan scarf kat kepala.. baru letak dia dah standby tangan nak cabut.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...pipi kena kiss ngan nyamuk.. haha

 Pak Radie dengan rambut pendek... pegi potong kat Hartamas.. RM10 jer.. tak yah cuci.. gila kedek laki aku.. hahah... ntah mimpi haper tetiba potong rambut... dulu kata tunggu anak boy.. hahah... eh kalau dapat boy dia nak botak.. ok aku tanak beranak. fullstop.

sampai-sampai je kenduri kawin.. wahh kids dapat candy... ko tengok love tu.. dah menggerutu amaani gigit.. dah gigit bejejeh-jejeh plak.. kat tangan.. pastu slamber lap kat baju... nangis mak kau nak.. dah lah aku lupa bawak wet tissue.. rasa nak mandikan kat situ jugak.. belengas budak nie.. bangsa pegang tak boleh plak tu.. dia boleh menjerit-jerit kat kenduri orang.. 

Acih cayang ucuk mama

lawa kemah.. suwittt jer kaler... 

oh ye masa sampai terus terserempak ngan LadyVerde.. tapi dia dah nak balik.. malu plak nak bawak kuar kamera.. hahahaha... so hai hai bye bye jerlah ngan verde.. 

 pastu jumpa Kak Chik... aku kan blur.. aku tengok KakChik nie macam familiar tapi kat mana.. blog mana... hahaha.. bila Kak Chik citer KakChik nie bff Kak Nani baru aku teringat!!! hahah.. maafkan saya kak yer.. saya memang all the time blur.. sebab tu takut nak jumpa orang T__________T

borak ngan kawan Kak Chik plak ;)

sementara tu Acih termenung tengok pengantin... putih bersih pengantin.. ai like ;) 

 masa ni kelaka.. lepak sekali ngan flower girl nie.. pastu lek jer dia campak grape.. campak tembikai bagi fish makan.. muahaha... Amaani pon nak try.. nasib tak sempat..

pelamin nan indah.. 

pastu keluar balik.. nak snap gambar ngan anak-anak plak..baru nak smile, pintu tu tebukak.. haishhh malu lah orang belakang tu nampak -_______________-"

 harap maap.. tiada baju baru.. so guna baju raya pegi orang kawin.. hehehe...


 tu dia mak pengantin... kemain busy lagi..

dah salam-salam nak balik.. pastu Kak Nani tanya dah tengok bilik pengantin? "blom.. segan".. hahaha.. kak nani kata "tanak tengok ke husband awak nye hasil keje".. auwwwwwwwwwww... wardrobe, meja solek ngan rak tempat duduk tu... guna contractor Pak Radie.. selalu ler pak radie ulang alik ke umah Kak Nani.. selalu lah jugak Pak Radie jumpa Hanis.. amboiiii kemain suka lagi yeh????

siap cakap, takat hanis tu gurau tepuk tampar jer.. hoverrrrrrrrrrrr Pak Radie tau...

 bilik pengantin.. lawaaaaaa romantik gitewwwwwwwwww.... terus teringat time aku kawin.. kecik je bilik... tak leh nak kejar-kejar ala hindustan.. muahahaha... *pangggggggggggggggg*

 aku selalu berangan nak katil cenggini.. macam citer Ombak Rindu plak katil nie..

 Bersama Kak Hanis gojes...

tengah borak-borak tetiba flower girl datang... Hanis kene rescue masuk toilet...

tengah snap wardrobe, Hanis keluar bawak diapers.. muahaha.... ok, Hanis memang ada ciri-ciri ibu mithali.. lepas nie kak nani kena sambut menantu nombor dua plak yer...

ok nie favourite Acih... Yaya Boboiboi.. haritu dialog lain.. masa ni Alisya bagi dialog lain plak.. sampai hari nie Acih dok ulang-ulang dialog tu.. haku langsung tak hingat.. yang aku ingat ada perkataan 'tikus' jer.. hahaha... 

 meh amik gamba ngan Acik plak... Acik??? euuwwwwwwwww.. dah tua ghopernya aku nie :(

 Alisya nak dukung Amaani? semput okeh.. hahahhaa...

cantik kan bilik pengantin...

tangga ni deco sendiri... ingat lagi time aku kawin dulu.. aku pon buat kain putih ni merayap kat tangga.. banyak ok kena pakai kain net... bermeter-meter... 

pastu jumpa Sue Anna Joe plak kat luar.. first time hari tu kat Blogger Award.. 

pastu nak tangkap gambar budak dua orang nie.. tapi budak hensem ni malu malu... hehehe... 

Amaani gak muka tak malu.. suruh peluk, laju jeeeeeeeee peluk... dari belakang pon jadiklah..hahaha...

hahah tengok muka dia.. 

 pastu tak jugak aku balik.. sebab kawan Pak Radie yang contractor tu datang sorang.. dia segan.. so dia suruh Pak Radie tunggu dia.. Hanis baru nak makan... dah kul 4 dah kot... haih.. keluarga pengantin memang sibuk.. kadang tak sempat ok nak makan... nasib anak aku lambat lagi nak kawin..hahakakkakakaak...

Hanis muka macam barbie... tetiba ko amik gambar duduk sebelah barbie... berani lagi nak snap kan? haha

with kak nani.. cemana nak dapat body cenggini yeh? penat aku gi gym tak kurus-kurus pon.. tensi mak tau...



tinggi betul pengantin.. aku rasa kasut aku dah tinggi gila dah tu.. 

 aku dok usha keliling kawasan.. dalam hati dok bayangkan bestnya kalau tinggal sini.. petang-petang jogging kawasan umah je pon dah cukup.. damai je..

Lelaki Bajet.. nyampah ai... 

dapat lauk tapau ;) thank you tuan rumah ;) 

suka gambar Pak Radie ngan anak-anak pompuan bajet jelita nie.. hahaha.. 

Pak Radie laju jer nak tolak ai ketepi tau.. eleh.. malu kononnnnnnnnnnnnn... 

 Oklah.. buat pasangan pengantin, semoga berbahagia kekal abadi sehingga ke anak cucu... bijak melayari alam rumah tangga dan cepat-cepat bagi cucu kat mama awak yer ;)

buat Kak Nani and family, terima kasih atas jemputan ye.. lauk kenduri pon sedap.. tapi malu nak snap gambar.. hover tauuu..hahahha....




Ok cerita tidak habis di situ... kemudian terus nak gi Shah Alam jap.. sebab dah janji nak belikan acih colour, pencil.. gam.. semua-semua lah sempena nak masuk darjah satu.. haritu Atok Hamid dah beli sikit.. nak tambah lagi sikit.. sekali tak jadi gi beli sebab my SIL called ajak gi BBQ sedara Singapore kat area Cerakah sana.. apa?? makan???? ok set.. jap gi sampai..hahah..

 with my SIL kak yati..

 BBQ lom ready.. aku kene gerak awal sebab ada nak jumpa orang nak amik barang..

jadi makanan siap je hidang.. aku makan terus.. muahaha.. weh sedap nyeeeee.. spaghetti dia dap dap dappp.. 

spaghetti - kuah black pepper - tomyam

 dah mintak resepi kuah black pepper tu.. nanti my SIL amikkan.. nanti aku nak try lah ;) kalau sedap aku share resepi k..

 mini pizza comel ;)

tuan rumah - Shah - Pak Radie

hahah pastu berat tak turun-turun kau memekak-mekak kan?

TQ kepada tuan rumah dan keluarga dari Singapore... satu lah kan.. orang Singapore memang suka menjamu orang.. hahaha.. yang aku perasan lah kan.. diorang rajin masak-masak.. pastu makan-makan.. berkumpul-kumpul.. aku tukang makan.. hihihii...

pastu meneruskan perjalanan ke Setiawangsa amik satu produk.. nanti aku share.. kat twitter dorang dah tau lah.. hahah.. kat blog lagi sebulan aku cerita ;)  my new skin care ;)

well aku kan nak menumpaskan kecantikan Fazura..... hahahahahaaaa.. tak kelaka? kelaka??





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

15 comments:

Mymie Sein said...

kalau lama lagi dapat jumpa sis filla..tapi saya balik awal..n tak kenal sangat blogger2 yang ada..

kathy jem said...

wah pegi kenduri kakak hanis tu..pengantin nyer cantek..suka tngk bilik pengantin..lawa sangat2..

s.z.a_s.z.a said...

amik tabita lettew :)

Iylia said...

kak, sy silent reader akak. sy rs kte ni ddk kt apartment yg same.heheh

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

hsbd ila pun sama.. amik gambar mcm le dulu2 kawin paksa dengan kita..menyampah!!

fila ila nak tirulah konsep bilik tue kiki...

Anonymous said...

salam kak filla...sy silent reader akak....pengatin lelaki tu lect sy...die mmg sporting bile mengajar...mmg paham la lau die mgajar..anyway,blog akak mmg best...

Elly said...

aku tak boleh tahan tgk anak kecik ko ni....rasa nak geget2 pipi dia. Hahahaha matilah....peluk org dari belakang....so cute lah!

JMR said...

pandai2 kak filla didik anak2 dgn sign peace 1Malaysia...kihkih:-p

Afra said...

setiawangsa? cam kawasan umah peej je.. amik tabita ke kak?

peej said...

suka tengok pic kenit tu. sebijik perangai noy time kecik. kemain posing sakan. aku yang baca entry ni pun terasa penatnya.

NUNU EERA said...

Fazura pki nutox ar kak..akk pki la botox.hehe..

Shinnaz Ahmad Rasid said...

aduhhh!! geramnyaaaa tengok amaaniiiii!!!!!!! and she look funney dengan peace dia tuuu..comellll!!!!

nalsweet said...

saya tetap terpesona ngan kecomelan dan kekemetotan amaani!!!!!!!!!!!!!!!
rase lebih nak tengok dia daripada pengantin..hehehe

acih pun makin jelita..ewaahhh

Anonymous said...

woi aku nak kasi geget budak bambam ni.......... biler la aku nak dpt ank gegurl lak ni

Unknown said...

hye kak filla..bestnye dpt g jmputan kawin famili blogger femes. salam pkenalan drpd sy kak filla..

ni ad info psl slimming with low bajet..kbetulan kak filla ngomel nk slim mcm aunty nani tu..
http://www.1001impianhidup.com/2012/05/program-slimming-yang-superb-berkesan.html