Monday, December 05, 2011

Monday Morning

Pagi tadi bersemangat nak gi keje.. kan Monday.. bila monday kita tak leh buat malas..sebab Isnin ialah hari bermula segala kerja... so kalau pagi-pagi isnin ko dah malas.. boring... takde mood... so dia akan terbawa-bawa sampai ke jumaat.. itu tidak bagus ye adik-adik.

dah siap-siap... mata plak gatal bebeno.. kemain eye liner... pastu gatal tak tahan.. korek-korek ngan tissue.. pastu merah menyala mcm bijik saga.. benci tau.. lepas antar amaani.. nak turun lif terserempak ngan neighbour.. "eh napa mata bengkak?"... wahhh dah lah merah.. dia siap cakap bengkak okeh.. "ntah lah.. tadi pagi gatal.. tonyoh-tonyoh dah merah bengkak plak"... huiii tensi..

pastu cari kereta.. tekan alarm.. tak bebunyik.. eh??? battery ke nie? pastu try banyak kali.. tak leh gak.. call Pak Radie.. "Paaa.. alarm ni apa hal? tak leh pon".. Pak Radie jawab dalam nada tengah sedap membuta "try lah dulu banyak kali.. tekan pelan-pelan.. kang boleh la"... ok aku sabar lagi nieh... tekan-tekan tak boleh.. lemah lembut dah.. tekan kuat-kuat dah.. hempas-hempas pon sudah... aku text dia "Spare key mana?"... lama baru dia balas "Tah la.. kena cari laaaa"... wahhhhhhhhhhhhh... srupppppppppp darah aku naik ke muka... then aku reply "Spare key taktau kat mana??? Adoiiiiii ma tunggu kat bawah nie"... ok jantung dah start membengkak tunggu nak meletops.. nak marah pasal apa aku pon taktau.. hahah.. pastu dia boleh reply "Tunggu apaaaaaa"... wahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh keluar asap dah kat telinga aku nie... dia leh tanya aku tunggu apa??? hahah... tunggu bidadari turun dari kayangan tolong aku yang tepacak dari tadi kat kereta nie hah on kan alarm ni hah kot?

then aku call balik "Awak tanya tunggu apa??? tunggu apa????? ma kat bawah ni hahhhh... awak tido ke apa? tolong sikit laaaa.. apa nak buat nie? nak tunggu sampai boleh on???? ke nak naik atas ke, awak nak turun ke.. tolong bagitau lah apa nak buat?"..... darah menggelegak. gila panas baran anak pak braim rupanya.

pastu dia cakap "tunggulah, orang turun jap".. hahhhhhhhhhhhhh pandai ponnnn.. tu je pon yang aku nak dengar... punya lah bekurun aku tunggu dia turun.. perghhhh.. sabar fillanie.. sabar.... aku duduk.. aku bediri.. aku pusing-pusing kat keretaaa.... perghhhh gosok gigi, mandi.. pakai bedak, pakai lipstick, pakai perfume ke???? grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr...

pastu dia turun dengan lenggang lenggoknyaaaa... *ketap bibir, geram*
dia capai kunci kereta, pastu try.. banyak kali.. tapi still tak leh.. pastu dia kata nak gi kedai bawah tu nak cari battery.. ok.. aku pon naik atas... baring jap.. sebab sakit bahu, semalam dukung amaani tido kat alamanda... perghhh... tak lama pastu dia naik.. dia cakap kedai bawah tu tak de jual.. kena tunggu kedai hardware bukak...

ok sekarang aku mengada pc sambil type cerita bengong nie.

dah takde citer... nak halau Pak Radie pegi hardware... kemain lagi dia tengok tv kat depan... selagi aku tak sound memang dia buat tak reti je la tu..

bye bye







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

ayoikema said...

hahaha....kalo aku dh tarik muka...

perangai org lelaki mmg cm2..belagak cool...kalo dier yg kena bkn main lg..pecah umah pun die org sanggup...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

haha. lelaki ni kan memang jujur I rasa. kita suruh satu, satu lah buatnya. we expect more. tapi hampeh! hahaha. sakit hati! sakit hati!

Aya Ariel said...

amboiiiii...baran nyerrr...
sabarrr...sabarrr...laki tu...hormattt..heheheh

Anonymous said...

smlm aku nampak ko kat alamanda kak, bsungguh sopping...laki aku yg excited tlebih nmpk amaani...

Mymie Sein said...

hahaha..pagi2 isnin ni biasa la ade je tak kene...padahal sebelum2 ni ok jer kan?

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sabar ye filla.. boleh bayangkan camana asap kuar ikut hidung, telinga semua...