Tuesday, December 20, 2011

cerita saja saja je...

rasa macam takde benda nak update.. bekalan gambar pon dah habis :(

jadi marilah kita merapu macam biasa... Pak Radie domam.. sian dier... hari sabtu hari tu subuh gelap dia dah keluar.. Putrajaya ada apa benda tah basikal-basikal tu.. anjuran Kementerian Pelancongan ke Kebudayaan ke apa tah.. so aku tinggal lah sorang... balik dari basikal tu Pak Radie lemau semacam.. apahal tah mamat tu dah selalu dah aku perasan.. kalau pegi kayuh selalunya balik dia akan demam.. ketegur kot? lagi satu Pak Radie kalau pegi ziarah orang meninggal.. dia mesti demam.. lemah semangat eh? Ada sekali dulu aku ingat lagi.. kul 3 pagi macam tu.. tido kat umah mentua aku.. dia macam meracau-racau.. gila saspen okeh.. aku meremang bulu roma nie.. rasa nak sepak pon ada.. sebab dia macam merepek-repek kuat-kuat plak tu.. tanjat boboi tau... ingat kena rasuk ke apa.. eiii serammmm...

lepas tu lagi satu masalah dia... dia tak leh makan ubat... pernah sekali dulu masa tu dia asyik pening kepala.. so dia gi satu klinik kat Hartamas tu.. Doctor bagi dia ubat apa tah.. lepas sejam macam tu.. mata dia bengkak.. gila-gila punye bengkak.. dia pegi balik klinik tu.. nurse tu tak kenal bila dia cakap dia patient yang datang tadi.. tak kelakarrrr tak kelakarrrrrr okeh.. disebabkan itu lah sampai ke hari nie dia tak boleh makan ubat.. takut nak try.. bila try je dalam setengah jam mata dia gatal pastu bengkak.. stok 3-4 hari jugaklah baru surut.. kesian okeh.. sebab kita kalau sakit boleh makan ubat.. tapi dia tak leh... so dia tahan jelah..tetiba plak jadi allergy..bila aku bebel suruh pegi klinik.. dia tanak.. dia cakap kang baiklah... heiiii mengalahkan orang tua umur 80 tahun stok penakut nak gi kelinik... orang tua tu aku paham lah.. ini??????

tapi kesian. so breakfast pagi semalam aku belikan lauk kat foodcourt.. eh murah plak foodcourt nie tapau lauk? terus bekobar-kobar pasni tak yah masak lah? hahahaha... aku beli kerabu mangga RM2.. banyak ok.. pastu asam pedas ikan pari.. pastu sambal telur rebus.. total RM6.. murah kan? berpeluh-peluh masak kat umah.. lagi mahal aku rasa.. pastu aku call dia.. tanya pandai tak masak nasi? sebab aku ada beli lauk, kang aku balik lah tengahari.. dia malas.. eleh, malas ke tak reti? laki ai manja u olls... aku rasa dia tak reti masak nasik.. hahaha.... pastu aku pon balik... cepat-cepat masak nasik... pastu hidang suruh dia makan.. kemut-kemut muka dia makan... aku takkan nak pandang je? harus makan sekali... pastu aku vacum umah ngan mop lantai.. dah tu solat apa semua.. siap-siap longgok kain atas lantai.. ingat nak lipat jap.. sebab boss takde.. dia ada event kat luar... baru lipat selai.. henpon aku bunyik... boss called!!! rasa nak pengsan jap.. bila dia cakap 'u bawak turun folder dalam bilik i tu.. warna biru.. i tunggu kat level 1.. in 10 minutes i sampai'.. aku macam pekak tanya lagi '30 minutes?'... pastu dia jawab, 'No, 10 minutes'.. dengan konpiden aku jawab "OK".. gila babeng... cepat-cepat salin baju, capai bag.. bedesup...

aku drive dengan laju tak agak-agak.. ada plak kereta tekemut-kemut kat depan.. wehhh aku memang hangin lah orang tekial-kial nie.. ko nak tekial-kial, ko pegi kiri.. bagi aku nak lalu nieh.. pastu ada plak teksi.. lagi bodo.. sakit hati aku.. bangsa taktau nak duduk lane mana... nak kiri tu kiri lah.. nak kanan ko duduklah kanan.. ini duduk tengah-tengah garisan.. aku nak ke kanan.. dia sibuk kekanan.. aku nak celah kiri dia tekial-kial ke kiri.. eh.. aku langgar jugak kang.. aku siap hon... pastu blah.. pastu dah nak masuk kawasan office aku call kawan aku suruh mintak tolong dia amik kan folder tu aku jumpa kat lif bawah.. sebab aku bajet ni kalau aku nak park lagi nak naik lagi.. nak turun balik.. memang tak sempat okeh.. kat area parking ada kereta akak nie.. aku pon taktau dia bersiar-siar ke hapa.. lembap nak mampos... nak je aku hon.. sabar fillanie sabar.... nak jalan tu jalan je lah.. ko slow nak mati pon bukan ada parking...

aku belari okeh.. masa nak masuk kat basement tu boss aku call "u kat mana nie... blablalbaaaaa i tungguu nie blalablalblbalallaaaaaa"... perghhhhhhhhhhhhhhh tekanan boss...

aku lari masuk lif pegi tingkat 1.. kawan aku dah standby.. aku terus bagi handbag aku.. aku capai folder.. pastu gedegang bunyi bersepai.. aku tak sempat nak tengok..sebab aku dah lari dulu gi luar cari kereta boss aku.. bila nampak kereta dia tengah tunggu aku lari pegi kat dia.. terus pass.. "apa la u lambat sangat, i kata 10 minit bla blalbalala' (tapi dia gelak-gelak) eishhh dia ni bukan leh pecaya.. sambil gelak tu sebenarnya dia marah tu.. aku tau sangat dah.. aku sempat jawab "sorrry... saya dari umah kelam kelibut nie".. muahahah.. pucat ahkak tau.. semput kejap.. naik atas balik jumpa kawan aku tu.. rupanya henpon dia yang bekecai jatuh.. adoi lah bersalah plak aku...

dah masuk setahun dah aku dengan boss aku nie.. so far so good.. walaupon semua orang tau dia garang gila.. yes, dia memang garang.. aku dengar cerita dulu dia penah baling file.. eiii takottt... tapi senang je nak handle dia.. lagi lama aku lagi masak... dia tak suka ko potong cakap dia.. kalau ada benda nak tunjuk ke nak cakap ke.. biar dia settle apa dia tengah buat.. ko tepacak lah kat depan dia.. tunggu sampai dia settle baru dia pandang tanya nak apa.. hihihi... aku kadang macam batang kayu taktau nak bediri macam pengakap ke pengawas ke.. sudahnya aku blah pegi kat tempat.. jenguk dari luar.. agak-agak muka dia dah relax baru aku masuk balik.. dia kemas gila.. dia teratur.. aku ni kadang boleh tahan tak teratur.. so bila dapat boss teratur.. at least yang melibatkan keja aku ngan dia.. aku pastikan teratur.. meeting dia seminggu dah siap-siap masuk clear file.. highlight sekali yang penting.. aku update jugak appointment kat ipad dia.. pastu kat whiteboard aku pon update jugak.. so senang orang lain nak tengok.. dia sendiri pon suka lalu tengok kat white board tu.. apa dia suruh.. ko kena ingat.. dia takde hal.. janji apa dia suruh siap sebelum dia mintak.. beres!  dia pantang orang menjawab.. pantang orang potong cakap dia.. dengar je apa dia nak cakap.. aku pon kalau nak sembang tengok mood dia.. kalau agak-agak masam menconcong.. elok duduk diam-diam.. jangan nak carik pasal... kalau dia suruh call sesapa.. mesti pantas.. kalau lambat.. tup tup aku dengar dia dah becakap dah dengan orang tu sebab dia call sendiri.. eiiiii takottt...

kalau dia nak jumpa sapa-sapa officer dia.. aku kena pandai-pandai signal officer tu suruh cepat ke apa.. tengok mood dia.. kalau dia menyinga, aku sound awal-awal suruh naik sekarang jugak... dia very punctual.. kalau dia kata NOW.. memang now lah kena mengadap.. kalau tak sampai-sampai kang dia tempik dari luar je.. aku jugak yang pitam...

kalau dia hangin.. aku kena standby doplohpatjam kat kusi aku.. telinga kena bagi clear.. sebab kadang aku pekak sikit.. dia jerit "Dillaaaaaaa".. maka berlari lah ke dalam walaupon berkaki ayam.. tak sempat ok nak sarung kasut.. dengan pantas.. aku sentiasa 'Yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"... kaki raba-raba carik kasut.. kalau tak sempat sambil Yaaaaaaaaaaaaaaa sambil bangun terus masuk bilik.. hahahah... pastu dia cakap bla bla bla.. aku mesti jawab OK.. semua nya ok walau pon tak berapa nak ok.. hahahahaaaaaa.. kat luar ko pepandailah pikir cemana nak bagi ok.. kira macam apa dia suruh semua nya ok lah.. reti ke tak reti dia pedulik haper kan.. kat luar baru aku menggagau cariklah budak IT ke apa ke... tak leh lah nak tunjuk semua kita taktau.. nak mati?

so far senang jugaklah.. jadi PA nie aku rasa.. ko cuma kena study kehendak boss je.. makin lama kita makin paham.. apa dia suka.. apa dia tak suka.. apa dia nak.. kalau dapat boss yang celik IT kena lah celik jugak.. boss aku gila gadget.. semua dia ada.. huhu... terus aku seram sejuk... hahaha...

eh apabenda aku citer dah melalut-lalut plak.. nak citer pasal Pak Radie demam je pon.. hahaha.. pastu petang semalam kat office pak radie text.. dia cakap nak makan roti.. olololoooooooooooooo.. manje ucuk intan payung... muka je ganas.. sekali aku ajak tengok ombak rindu.. ntah-ntah melalakkkkk.. hahahah.. so balik aku sempat lari gi gym kejap.. tesemput-semput okeh.. settle kat gym gerak balik umah singgah kedai beli roti... malam semalam buatkan Pak Radie tuna sandwich.. sian dia demam.. orang kalau demam kan tak selera makan... dia makan gak lah 3 keping roti.. pastu tanya dia nak milo tak? aku buatkan milo panas... now dia terlantar beselubung ngan selimut... pastu sibuk cakap besok tolong kejut pukul 8.. dia kena jumpa orang.. adoiiiiiiiiiiiiiiiii.... tak yah boleh tak??? kan demam?????? malas aku nak bertekak.... nak angkat tangan pon lembik.. lagi nak naik motor?

eh ok lah penat lah menaip... nanti sembang lagi.. tata titi tutu...








EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

16 comments:

saffiya_aleesya @ echa said...

kadang2 penat tau melayan kerenah bos yg sgt cerewet..

Aya Ariel said...

melopong sat kalo ai dapat bos cenggitu..mati kutu kuttt..nasib baik bos ai pompuan..so far ok jer..takder lah menyinga mcm sesetengah bos pompuan yg lain...setakat kerja kita beres..mana2 bos pon ok kan kak..alalala..kesian papa kasihs..time demam nih lah nak bermanje..kann..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

melalut pun ila baca...

Mymie Sein said...

hehe..cumel sangattt ( macam boboi MLM tuu.. ) jgn marah sis filla.. orang laki memang gitu la.. segagah mane pun, seganas mane pun bile sakit sikit mcm demam tu, terus lembek.. tgk kite pmpn ni, sakit2 pun kuatkan diri masak ke, jg anak ke.sebb tu pmpn jaraang sakit kot..amin..hehe

harnidahussin said...

kelas ko filla kalau menulis....
apsal la I pulak yg baca semput semacam macam I yg berlari gi jumpa bos ko ni filla...menci tau!

yana said...

kena cek doktor la mana tau dia alergic apa2 ubat..saya kalau gi klinik mesti doktor tanya saya ada alergic ke dgn mana2 ubat..kalau awal2 tau tak sesuai ubat tu doktor akan bagi ubat lain walau fungsi ubat yg diberi adalah sama..

Anonymous said...

hi kak filla...bab mkn ubat mata bengkak tu..same eks cm emak sy... allergic aspirin...takleh mkn ubat yg ade aspirin...kena mention ngn doc bila nk amik ubat tu...

Anonymous said...

hai sis..i'm your readers..sis,sy ade 1 soalan..mcmne eh akak bole tahan klu pak radie bahan2 akak?sbb tunang sy pun mcmtu gak cume sy ni cpt panas ati.xsume yg die bahan2 sy tu sy boleh terima.so slalu la sy gado ngn die padhl sy tau die just nak bergurau..klu boleh sy nak anggap bende tu gurauan tp tetap xboleh..klu bole nk jd mcm akak cool je sbb taun dpn dah nak kawen

NenetPenne (NP) said...

i dah 18 tahun kerja jadi PA..sukaaaa sangat until lah this year dia orang jadikan i bukan PA...tak sukaaaaaa
i kalau boss mcm tu i boleh handle lagi...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

sentap kan bos marah-marah sambil senyumm...); padahal dia marah betul kan???

honey bedazzled said...

filla: biasanya if orang allergic to pain killer mmg cenggitu. so ada painkiller yg boleh makan. biasanya those people yang allergic to panadol and most of the pain killer dia tak allergic to one medicine called tramadol. but maybe allergy juga. but if berani try ubat ni mintak kat doctor tgk

Anonymous said...

kak filla. sy pon allergic certain ubat. mata bengkak. kadang smp gatal2.. kene tau nama ubat yg allergic tu. hehe

miraShams said...

salam,kak,pak radie akak tu kne allergic ubat,nme penyakit hypersensitive reaction type I atau IV,klu demam just amik ubat herba @ ubat kat klinik homopati

Filla said...

wah tengkiu u olls.. pak radie allergy ubat sejak doc bagi dia ubat painkiller apa tah.. takpe nanti nak check betul2 ubat apa yang dia takleh pastu nak bawak tunjuk kat doctor ;)

mimi said...

Bos u kan sama pattern ngam bos ai.. sebijik... hehehe

mimi said...

Bos u sama macam bos ai...sama sebijik prangai dia... :)