Monday, December 19, 2011

OMBAK RINDU

Sorry lah.. aku kan selalu tetinggal train.. memang dari dulu cenggitu..baik bab study ke.. bab wayang ke.. bab novel ke... bab makan je aku selalu kedepan dari orang lain..muahahah...

Baru nie aku gi tengok Ombak Rindu ngan Moon... muahaha... aku dah nekad.. kalau Moon tak dapat join.. aku sanggup pegi tengok sengsorang... dah lah masa masuk panggung tu.. lampu on lagi.. sekali ada orang jerit.. "Dillaaaaaaaaa".. wah kelas kau orang jerit-jerit kan.. ingatkan peminat.. rupanya budak office sebelah..muahahha... semua pompuan dalam panggung tu.. so ok lah kan.. aku nak menangis ke nak meraung ke.. tak malu sangat... aku tak tau nak expect apa masa cerita dah nak start.. sebab aku dengar macam-macam komen pasal cerita nie.. tapi mostly cakap sedih dan best dan wajib tengok.. 

Secara peribadinyalah kan.. auwww peribadi gitus.. aku SUKA GILA NAK PENGSAN.. sebab ada Aaron Aziz.. hahahah... dia tu kau bagi watak apa pon menjadik je... romantik? jahat? gangster? baik? ok jer.. 

Yang kelakar tu babak awal masa Bront/Mail nak say goodbye to Izzah aku dah nangis.. gila ke apa? muahahahhahaha.. menitik-nitik air mato den ni hah.. saiko dowh. 

Hahahaha.. nasib baik aku gi tengok ngan Moon.. kalau pegi ngan Pak Radie.. boleh mati aku kena kutuk.. hahahha.. tengok drama kat umah pon dia kutuk kalau aku sebak.. u taktau ke wife u nie berjiwa halus.. lemah lembut.. romantik.... cepat terguris haktuih.. hahahha.. 

Tanak lah cerita A-Z kang aku kena maki plak.. tapi kalau kau suka tengok cerita-cerita yang membabitkan hati dan perasaan.. yang bermain dengan perasaan dalaman.. aku yakin kau mesti nangis.... tapi kalau kau jenis.. hati batu.. stok cuma akan menangis bila kena tampar lapanplohkali.. tak yah lah gi tengok.. kalau Pak Radie, aku yakin lepas 20minit dia mesti tido.. hahahaaaa.. 

combinatioan pelakon dia memang best kot.. sebab tu cerita ni meletop-letop agaknya.. aku rasa watak Julia Ziegler tu macam tak kuat sangat.. tau lah watak tambahan jer.. tapi watak tambahan pon penting.. nampak sangat scene Julia Ziegler tu untuk nak jadi penyebab jer.. patut tekankan lebih sikit lah.. 

Lisa Surihani / Mila.. aku rasa ok jer.. takde lah teruk sangat dia belakon.. dah memang watak dia garang... queen control... tapi ada scene-scene dia berborak ngan Izzah tu macam tak sesuai lah.... ada masa dia tegas.. ada masa dia macam lemah lembut.. konpius aku kejap..... aku rasa watak Mila tak berapa menonjol sebab Aaron dengan Maya tu matang sangat.. so Lisa tu macam tak kena jer ngan Aaron.. macam abang ngan adik plak... patut carik pelakon yang boleh bersaing hebat ngan kematangan Izzah/Maya Karin.. aku rasa letak Fouziah Gous pon ok kot? dia kan macam tinggi lampai stok model, pelakon dan macam garang sikit? tak pon pilih fillanie jer.. dapat mengendeng-ngendeng sket ngan abang hariz.. auwwwwwwwwww.... 

Maya Karin: well aku rasa dia memang sesuai.. sebab muka dia lembut.. dan muka dia muka yang kau rasa nak kesian jer.. dan muka dia tenang.. senyum jer walaupon dalam hati menderita.. eh.. gila.. kalau aku.. tak menderita okeh.. asalkan Abang Hariz ada disisi... auwww auwwwwww.. hahahah.. Izzah nie muka dia cantik.. memang sesuai lah watak cantik untuk Izzah tu.. dengan tudung senget benget.. hahah... tapi bak kata Di tu.. tak perlu lah nak pakai tudung siap lilit-lilit.. buat simple-simple pon dah cantik dah.. 

pastu si Hariz nie tak reti-reti ke nak belikan baju.. dalam novel ada cakap belikan Izzah baju seksi sikit..hahah.. aku tau lah citer nie pendek tak boleh nak buat semua scene... tapi boleh selit apa sambil dia datang tengok izzah tu hulur jelah baju lawa.. kutuk orang tu pandaii.. cakap macam pembantu indon lah apa lah.. dah tentu dia duduk teceruk jer.. bila masa dia nak kelua gi beli baju? ngok ngek betull.. nak gak aku tengok Izzah pakai seksi time haris ada.. auwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww..hahaha...

pastu aku rasa si Hariz tu kejap sangat watak dia belagak ngan Izzah.. pastu tetiba dah ok.. ada 2 scene je yang dia kasar ngan izzah tu.. scene macam tu yang buat orang tergila-gila nak tengok okeh.. hahahha... 


hahaha... time nie Moon dah senyap.. aku pon senyap.. menghayati watak gila-gila.. kalau tak tu,, pandai plak becuit-cuit ngan moon.. hahah.. dah terfeeling lebih lah tu.. hahahha... kalaulah aku tu Izzah.. eh??? 


malam tadi aku baru je habis baca novel Ombak Rindu.. aku rasa wayang lagi best.. penat aku nak bayangkan watak si Izzah tu Maya Karin.. tapi tak masuk lahhhh.. sebab dalam novel Izzah tu macam budak-budak sikit.. pastu macam gedik-gedik sikit..hahah, aku rasalah.. Maya belakon citer tu nampak matang dan lembut... Izzah dalam novel dia ada nakal sikit.. 

Hariz pon dalam novel aku tak leh nak masukkan Aaron Aziz.. hahaha.. penat aku nak masukkan watak dia.. tapi asik keluar track jek.. hahahah... sebab aku rasa Aaron romantik sangat stok nak pengsan aku tengok..hahahahha.. bodo! tetiba aku jadi romantik kat Pak Radie.. kengkonon aku izzah.. caner tu caner tu? 

Masa Hariz menangis tu.....hahaha.. air mata aku kemain laju mcm air terejun.. malu dowh.. nasib panggung gelapkannnnnnnnnn... siap tak leh napas sebab hidung tersumbat.. hahaha... rasa nak demam.. si Moon ingat aku selsema.. sungguh dia tak sangka aku menangis sehebat tu... i hate u moon.. hahahahahhaaaaaa.... 



ketahuilah, fillanie memang berjiwa lembut seperti izzah... auwwwwwwwwww.. abang Aaronnnn help help!! 






*panggggggggggggggggg kena lempang ngan Pak Radie*

*tersungkur Fillazah mencium lantai*













EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

16 comments:

Reensyarinie said...

hahaha akak...yg part last tu mmg klakar..akak ni mmg buat reen nk gelak je baca entry2 akak

Aya Ariel said...

wakakakakak...nak jugakkkk
fillazahhh..
tolong laaa mak jemahhh..jgn lah buat ai gelak sensorang di kala sunyi ini

Shinnaz Ahmad Rasid said...

Fillazah??????????? wakakakakakka! pls lah! hahahahha...

Sebenarnya filla ni nampak je kat blog mcm kasar/ganas tapi bila call mak aihh lembut uuuu!!

best kan cite ni.. aku dah 4 kali ni tgk termasuk malam ni!! wehhu! muah! Abg Aaron! eh..hariz!

nalsweet said...

hahaha..lawakla kak fillanie..citer sedey dah jadi lawak plak bile bace preview akak ni..hik3
btw,kitta seropaaa..i pun nangis stok teresak2 macam orang baru lepas kena lempang tanpa sebab je..hahahaha

pls masukkan wajah comel amaani dan wajah ayu si acih..rindu entry dorang

saffiya_aleesya @ echa said...

yer betul cerita ni memang buat saya menangis dlm pggung..nasib baik gelap tak sape nampak.kalau nampak pun buat2 tak nampak sebab citer ni memang touching..tp usha2 gak muka Encik Saiful..dia tgk tapi muka mcm xde perasaan jer..agaknyer org lelaki ni xde feeling tgk citer mcm tu kot..

cik wan said...

haha..mesti comel akak nanges..sy p tgk aritu pun br nk mleleh air mte da kene kutok dgn bf..tp bf kwn sy mmg rilek je nanges...mmg jntan prihatin lah!! haha..
klo dikumpul air mata rkyat mlysia yg tgk O.R mmg bleh bnjr shah alam..hahaha

YaYa said...

Fillazah????hehe

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

ada org kata citer ne tak sebest novel.. pestime baca filem ne lagi best dari novel..

MamaIcha said...

fillazahhhhh...nak jugak!!! hahaha!!!

ita citot said...

klw fazura pon sesuei gak kot. muka dia mcm suwit2 jek. heheee

fillazah??? erkk! nak jugak tuh. hahaaa ;p

Myself said...

kalo nk tgk cite nih mmg xyah bwk husband la..confirm tido..mcm hubby i!kroohh3 almost all the time..dh nk abis tuh br dia jaga.x psl2 tgk wife dh berjujuran je kt sblh..

tp paling spoil dlm ombak rindu adalah pengacara yg cover berita.."kepulangan mia amilia..."miaw2..rase nk lempang laju2 je time tuh..hahaha

Filla said...

heheh.. ramai plak yang jiwa cepat terguris rupanya.. auwww.. idok ler teman menangis sorang... haha..

myself: eh iya lahhhh.. gila annoying sungguh minah wartawan tu.. apakejadah.. spoil ok.. amik aku belakon lagi bagus... wartawan suara macam itik.. poyo plak tu.. terus potong stim.. nampak tak reallll..huhu

SugarSpices said...

ahahaha kelakao la ko ni dila

Wawa T said...

mila tu macam garang and queen control.. tapi lisa berjaya bawak watak tu. hubby pun sentap sebab lisa garang gila kot.. lisa lagi ramai peminat dari faziah gaous..

Intan said...

hahaha..luculah akka nie..saya baca entry nie pon dah gelak smpi member opis pelik naper sya geak,hahaha..sem[oilah kak :)

kathy jem said...

Dh tengok ek Ombak Rindu..best kan... =)