Saturday, December 31, 2011

MEE KETAM

Lately nie aku kuat makan... eleh, lately konon.. padahal tak penah nye tak selera.. demam ke beguk ke.. semua ko tala.. hihi... teringin nak makan mee ketam nie.. sebab tengok kat blog viruspadu a.k.a Jemah.. lagi pon dekat lah sangat ngan umah my PIL...

Location adalah di Sek.7 Shah Alam ye adik-adik... area UNISEL tu jer.. pepandai ler korang cari kat shop lots situ yer...


nampak restoran Khulafa tu? huhuhuuu sedih sangat..dulu aku penah stay kat sini.. ye betul.. kat khulafa tu dulu Abang angkat aku bukak cybercafe.. ceh abang angkak konon.. pastu memalam dia bukak restoran kat bawah tu.. besidai jelah muka aku kat situ pagi petang siang malam.. zaman remaja.. kan menggedik je lebih..heheh... banyak kenangan aku kat sini masa belajar kat UiTM shah alam dulu.. ni salah satu tempat tinggal aku dulu.. merata aku dah duduk kat Shah Alam nie.. seksyen 2 penah, seksyen 7 ni penah, seksyen 9 penah.. seksyen 13 pon penah.. muahaha.. heiiibatttt... masa kat seksyen 7 nie aku tak sewa sini.. tapi member-member aku stay sini.. so kadang tu aku tumpang tido kalau aku tak balik Ampang (umah mak aku dulu)... tingkat atas sekali tu.. naik tangga celah khulafa tu jer..

malam-malam main roller blade.. ko mampu? muahah.. serious menggelabah gila... aku pon tatau lah apa menggelabah sangat dulu.. macam kan terror benor plak.. 2-3 pagi ber-roller blade bagai.. abis tu.. akak umah sewa atas tu.. lagi lah kelaka.. main badminton kol 2 pagi.. ko ingat kewl? tapi dulu lagi bangang.. kalau dia tak main kat bawah tu.. dia main badminton dalam umah.. sebab umah tu panjang gila dalam dia.. tak ke bangang ko main badminton dalam umah? dah lah kelentang kelentung bola badminton tu kena kat pintu bilik ktorang.. wahhh gaduh okeh... ktorang budak secretary tak ngam ngan budak bilik depan tu.. kejap-kejap melaser tampal notice kat bilik air.. kat dapur... notice seperti: hoiii dah guna periuk basuh lah.. dah naik bekulat nie ko ingat ada orang lain nak jadi kuli kau tolong basuh? nama je pompuan, tapi pengotor! hah gitu lah messagenye.. pastu dia turunkan notice ktorang dia naik notice dia pulak.. pastu ktorang turun notice dia.. naik notice ktorang pulak.. kelassssss....

nak citer memang tak habis lah zaman remaja nie.. terkenang-kenang plak.. haih... jom sambung citer mee ketam ;)

ko pilih lah ape mende ko nak makan yer... ada dua jenis ketam.. ketam bunga dan ketam nipah.. tapi ketam nipah mahal sikit.. besarrrrr.. gerun aku tengok.. tempat nie team Jalan-Jalan Cari Makan dah penah sampai.. kedai dia biasa sangat.. kecikkkkkkk jer... owner dia muda okeh.. budak-budak je aku tengok.. bagus betul..

Pak Radie kecoh gila.. "Fuyoh.. Ketam Niapah satuuuu".. muahaha... Niapah ke Nipah ni bang.. konpius ahkak tau..
ko tengok meja dia kecik gilos.. nasib aku laki bini comel loteh.. kena size XXXXXL matilah kena sambung kerusi T______________T abang kena besarkan sikit lah meja ngan kusi ni bang.. eh saje letak gamba Pak Radie.. dia kan bangga rambut dia dah pendek T_________________T

Pa, tangan awak sikit lagi nak sama ngan Isabelle Caro.. uhuk uhuk... "No Anorexia" muahaha.. 

pak radie tengah tengok tv.. ada documentary pasal bungee jumping.. aku baru nak suruh dia try nanti nak gi Bali bulan 3 nie.. tapi lepas tgk tv tu.. aku terus tak kasi dia buat... hahaha... ko gila.. yang ada kes masa tengah loncat tu tebelit tali tu.. omg.. takutttt...

pastu ada lagi satu kes tu.. mat salleh tu siap excited sebelum lompat.. siap baca doa dia lagi.. haha.. sekali terjun.. terjun terus!!! tak bounce okeh.. sebab telucut tali tu dari kaki dia.. omg.. gila ke apa? nasib bawah tu macam tasek.. tapi memang kritikal mamat tu... nasib hidup.. memang carik pasal okeh... tu yang Pak Radie cakap ada buat kat mana? sunway? eh ke mana tah kat kl nie.. tapi guna kren jer.. pastu bawah tu pasir.. ko gila??? benda kalau nak jadi.. tengah terjun.. tekubur terus.. caner caner caner???????

ok confirm aku tak bagi dia buat bungee jumping walaupon itulah salah satu impian dia.. sorry yeh, aku queen control kejap.. heheh.. pastu impian dia lagi satu nak terjun apa tu? guna payung terjun tu.. dari gunung ke bukit tah.. eiiiiiiiiiiiiiiiiiii jangan buat pasal.. kang payung ko tak tebukak.. ko terus terjun kat pokok.. ko nak sangat kan?????

pastu ada istimewa hari ini.. ye ke hari ini? patutnya tulis Istimewa Hari-Hari... hahaha... aku siap tanya "Bang lai chee kang kolagen semulajadi tu apa?" tegagap-gagap budak tu nak jawab.. "ohhhh... dia ada kolagen lah, isi dia tu semua berkhasiat".. oh gitew? hahah..

Lai Chee Kang Kolagen Semulajadi.. ok lah.. manis sikit.. tapi sejuk jer ;)

ni aku punye.. Mee Kari Ketam NIAPAH.. muahahaha... aku mana reti makan ketam... sebab tu kena ajak Pak Radie.. dia tukang kopek.. aku tukang telan... ok lah rasa dia.. kari dia macam Kari Ikan kat Uptown.. sapa penah makan?

Pak Radie makan kari ketam ngan nasi.. tapi mamat tu bukannya reti makan ketam kari.. dia tak biasa.. sebab dia prefer ketam tu buat sambal or masak lemak cili api.. tapi aku tengok habis jugak... sebab dia memang hantu ketam..

Ada jugak mee hun sup ketam.. tapi aku tak order.. tengok orang meja sebelah tu order.. ada siap cili kicap.. so kalau korang nak try.. boleh lah pegi yer? ko amik ketam niapah lah sedap sikit... mahal sikit je dari ketam bunga...

Kari Ketam kecik + nasi putih + teh o ais

Mee Kari Ketam Niapah + Lai Chee Kang Kolagen Semulajadi

Total : RM24

kalau tak silap aku lah.. kalau ada sen-sen tu aku tak ingat plak..







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

~ Huda Qamar~ said...

gulp..telan air liur jap..saya pun tak reti makan ketam..dulu mak masak kitorang adik-beradik tak reti makan..

pastu abg ipar tolong kopek..dah la masa tu dia baru kawin dgn kakak =) takpe kot saya form 2 masa tu..sekarang mintak tlg abg ipar kopek ketam..mau kn lempang laju2 oleh kakakku..bkn kanak2 ribena lg katanya....=P

kelipkelipchumel said...

wow!!bunyi & kelihatan macam sedap. sy pun penah stay seksyen7 jaman blajar dulu.byk gak kenangan pahit manis kat sana. tapi best. blajar hidup berdikari. ehehe..

Anonymous said...

kat mane tempat nie..ceciter specific skit..haha..cer bg direction dr khulafa tu..

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

cuti pun mesti ada entry kan fila?? itu namanya blogger tegar..

Filla said...

aznurul: hehe.. kan? susah wooo nak kopek.. makan senang jer ;)

kelipkelipchumel:yup banyak kenangan kat sana...

anon: manje nye cik anon nie.. muahah.. alaa tak reti lah.. tapi kat keliling tu jugak.. belakang2 khulafa tu jer..

mama amana/arief: haha.. tengok mood jugak..

Anonymous said...

akak nk tnayer kedai tu bukak sampai kul waper erk?

Filla said...

tutup kul 10.00mlm.. pastu ada sehari tutup.. tapi tak ingat.. isnin kot?

business said...

waahhh..saya baru mkn kat tpt ni last month...try udang masak cili tu mmg terangkat punya....husband saya siap congrat pada tukang masak...sdp gilerrr

Anonymous said...

yezza teringat zaman duk atas khulafa dulu... bersempit2 dlm blk kecik...
psl notice2 tuh mmg takleh lupa la... bergado2 haha
pahtu pinjam tepon kakak dpn tuh siap tulis no tepon n nma dlm buku nti dpt bill claim...
ttibe ada no tepon yg org x ngaku cian kakak tuh kene byo... dpt maki pree takleh guna tepon lg