Thursday, September 29, 2011

Acih dan Amaani

Acih ngan Amaani.. hehehee....

dua perwatakan yang memang berbeza.. Acih kewl... tapi kecik-kecik dulu akal dia panjang.. bijak menjawab.... banyak keletah-keletah dia... tapi dia lembik sikit.. Acih ni dari dulu penakut air.. perghhh dari baby mandi pon air suam.... manja sangat.. kene air sejuk ko tepekik.. suruh mandi ko melalak...dia tak suka buat sepah-sepah sangat... tak penah conteng dinding... tak penah selongkar-selongkar barang... makan nak bersuap.. pembersih.. makan takleh comot-comot mulut...tak penah hancurkan lipstick atau barang-barang lain... 

Tapi yang si Amaani nie... hoihhhh tangan laju jeee... memang kaki selongkar.. kaki buat sepah... ganas... tak reti duduk diam... ko bayangkan dari kul 5 petang sampai ke 11 malam dia non-stop bejalan keluar masuk bilik.. punggah sana sini...panjat sana sini...tak de baring langsung... pastu kemain suka mandi.. air sejuk ke air suam ke.. dia blasah je, janji main air.. kalau baldi tu, memang dia nak benam muka dia dalam baldi..hahaha.. hari tu kat kolam ikan Atok Braim.. tau-tau atok dukung dia bawak masuk, dah basah kuyup tangan ngan muka.. atok relekkk je cakap "Dia nak masuk dalam kolam ikan"... Whatttttttttt??????? ni air kolam lah basah muka ngan tangan kaki semua??? patut lah ko suka Atok kan? nak masuk kolam ikan pon atok ko layan kan aje T________________T...

kalau makan pon tanak orang suap.. nak suap sendiri... ko tak bagi, dia menjerit-jerit... bila dah tanak makan.. selamba dia bluek kan.. besepah-sepah... lantak ko lah dik.. janji bahagia ;)

hari tu Ibu Pengasuh tu cakap Amaani gigit dua orang budak... aku ingat gigit biasa.. sekali Ibu tu tunjuk kat aku budak yang dia gigit tu.. perghhh gigit kat muka okeh!!!! bebekas pipi budak tu.. gigi atas ngan gigi bawah... mampos aku nak menjawab kat parents budak tu.. budak tu besar amaani je... so dia nangis je lah... budak lagi sorang yang dia gigit tu budak lelaki yang besar dari dia.. so budak tu tolak dia balik... hahahha.. padan muka ko dik.. asyik buat anak orang.. aku suruh ibu tu kuarantin je amaani.. 

dulu time orang gigit akak ko.. kemain lagi sayu dan geram hati apak kau.... sekarang anak kecik kita plak gigit anak orang.. grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr... tensi mak tau... sekarang aku dah pesan kat semuorang.. jangan sesekali sebut perkataan GIGIT kat rumah nie.. sebab Amaani kalau dengar je "GIGIT"... memang dia  standby nak menggigit... 

Dua-Dua Madu

Dua-Dua Racun

Dua-Dua Penawar










EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US 
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE 
THE CHEAPEST RATE SO FAR 
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME 
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE 
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS 
http://www.framekasih.blogspot.com/ 
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

AYuNG said...

amaani nmpak cam gangster jer bila pakai tudung...acih pulak nmpak kesopanan nya kat situ..hehe~~

Anonymous said...

kak filla, nak tgk video 2 budak cute ni.nnt upload la. ;)

Anonymous said...

geram betul tengok amaani..beza ngan acih..but dua-dua cute sangat...betul cakap k.filla...dua-dua madu,dua-dua racun & dua-dua penawar...diorang la yang gembirakan hati kita,susahkan hati kita...suka la baca blog k.filla..menarik sangat2

kema said...

hahaha... comey dier org pakai tudung...

ibu nye???...hehe..jgn mara ha...

Anonymous said...

gmbo ats tue amaani sebijik muka wan dia kn...cutee sgt nih..

♥ Elin ♥ said...

ya allah! sungguh comel amani pakai tudung..bdn pun sodappp!!

acih pun cantik ayu jer.

Jiejah @ Iza said...

iiissshhhh tolong la , ngidam tul nak gigit si amani tu akakakak

Nurul Shahirah Azlan said...

hahahah..kelakar giler dengar gelagat si amani..gangster naa kecik2 dah gigit anak orang..hihihi..

Mymie said...

sis, amaani perangai die same la dgn anak sy...rasenye beze umor pun xjauh..anak sy dh 13bln..smpi la ni xnak berjln..berta noo la bontotnye...keje mmg mengemas 1 umah..selagi xkemas, die xleh tdo agaknye..mmg xreti dok diam..nasib baikla umah kecik, senang nak cari..klu nak tdo pun 1 hal, nak turun naik katil lapanpoloh kali baru reti nak tdo...aduhhh..sebab tu la agaknye sy ni kering je..penat jage anak yg aktif sgt,,huhu..

Syielala said...

hahahha..mmg karakter anak 1st & anak 2nd mcm tu kak..nk tgk karakter anak 3rd x??cubelaa..hehe

Aya Ariel said...

comel2..
kiut amaani pakai tudung..

* nauzalurun said...

amaani penah geget acih x? x mustahil boleh berlaku hehe

JMR said...

alololo comey sunggoh dua2 nih..
dua2 nah jumpa..sorg kt luar, sorg lg dlm perut masa tu..

Heidi Shafiq said...

kenapa comel sgtttt...???? geram aku tgk.. :D

genny da bomb said...

geramnya amaani ni...rasa nk gigit pipi dia..comel jek pakai tudung..acih sopan santun jek

Shinnaz Ahmad Rasid said...

e..comelnya Amaniii...mcm kak nam yg suka gosipppp..hahaah

zeta said...

Acih tu aku pernah tgk..siap jerit2 pggl dia..tp dia blur..nape mokcik pggl2 aku..aku xkenal pon.. :p
tggl sikenit amani tu je aku xpernah tgk..geram aku..

Anonymous said...

waduhhh...
comel bangat sihh..
dua dua anak inih....

deeni said...

suka gile baca cite budak berdua ni.. anak2 ni, memang madu racun & penawar hidup kita kn..