Monday, June 13, 2011

shopping tapi tak shopping...

semalam adalah hari yang sakit hati.. ada ke ayat mcm tu? aku dah plan baik punye... nak shopping sikit untuk diri sendiri... dah plan nak baju cemana...

sampai jek Sunway Pyramid, terus carik ATM.. siap-siap keluar duit nih... mak kan orang kampung.. mana reti pakai kredit2 kad nieh... aku pakai cash jer.. ada shopping.. takde dok diam-diam..

masuk jer Dorothy Perkins.. design mcm bangang.. apa dah jadik? design makcik okehhhhh! tak larat aku tengok.. pusing jap dalam tu, buat satu round, pastu kuis-kuis sikit.. terus keluar... sambil jalan lagiiii...

masuk Topshop... ermmmm.. ada lah seketul blouse kaler kuning mcm lawa... mcm skima2 sikit, tp comel.. tapi mcm tak cukup labuh jek... abis kalau aku pakai ngan legging or skinny? tempayan nak cover cemana??? ok cancel... yang lain-lain tu.. ntah.. mcm tak baper berkenan... ok keluar, kita jalan lagi..

masuk Cotton-On... lagi lah serabut kepala aku... design main lambak-lambak.. sempit... aku nak blouse light blue tu.. tapi kain tu jarang T___________T.. ko ingat aku bangsa rajin nak pakai inner? malassssss... abis kalau tak pakai kang.. takkan selamba badak pakai bra jek kat dalam.. kang Pak Radie pelempang muka den... dah tu apa lagi nak beli? baju-baju sekarang semua senteng-senteng. pastu kene pakai ngan singlet kat dalam.. macam terencat jek aku tengok? aku rasa transformasi umur kot buat aku jadi blur-blur..macam budak sekolah nak masuk alam remaja.. atau budak remaja konon-konon nak masuk alam dewasa.. mcm, kalau umur aku mcm ni nak pakai mcm ni, nampak mcm ok, mcm kelas2 gitew.. tapi silap haribulan orang cakap orang tua dari usia.. arghhhhh...so keluar dari cotton on tanpa beli apa-apa...

masuk MNG.. ermmm tak minat sangat.. ada try baju dua helai.. ala2 blouse.. nampak cantik dan selesa.. tapi bila fitting.. tak selesa!!! so cancel jugak!

masuk Miss Selfridge.. hoh.. selama ni tak minat sangat.. tapi this time mcm eh? ok plak sikit.. belek-belek.. tapi tak beli.. bagus kan mcm tu? aku tatau kenapa ngan aku semalam.. selalu mcm ni.. bila takde duit.. semua ko tengok lawaaaaaaaaaa jer... meroyan jer nak beli.. tapi bila ada duit sikit, dah pasang niat nak beli.. semua ko tengok tak lawa...

mungkin satu tempat je takde kat sunway, ZARA... mungkin apa aku nak semua ada kat situ.. boleh usaha lagi minggu depan.. Eh??? hahahahha...

tapi aku tau kenapa aku tak beli apa-apa semalam.... sebab Pak Radie ada... hahahah.. aku kan tak leh kalau dia ada.. aku rasa tak yakin, tak confident ngan pilihan aku... sebab dia suka kondem!!!! grrrrrrrrrrr!!! so bila aku dah pegang baju tu.. dalam hati mesti mcm 'ishh.. mesti radie ckp buruk'.. tak pon aku takut dia tunggu lama-lama ngan anak-anak..

kesimpulan: lepas ni gi shopping sorang... sekian tima acih..






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

NenetPenne (NP) said...

betul betul..
time tak ada duit, tengok baju semua berkenan, semua mcm nak beli kan
tapi bila ada duit, semua baju nampak tak cantik
Dorothy perkin pnya baju memang lately nampak mcm makcik2 atau sesuai untuk remaja gituh...

ada satu kedai kat empire tu, brand dari london, alamakkk semua baju tak ada lengan..abiss camno den nak pakai...

Aya Ariel said...

kalo shopping ngan laki..memang teros jer down..nak2 pulak kalo bawak askar..teros rasa cam sume tak lawa..sebab takot kena pot pet pot pet ngan laki sebab beliau tgh berkawad ngan askar2 kecik tuh..huhu..lebih baik shopping sensorang..hakhakhak

InaAchik said...

lor... gitu plak kekdahnya... hehee...

aishah jamrek said...

hehe..sama la kak kita...kalau ada hubby terus rasa macam tak kena jer..takut kena KONDEM! hahaha

Nurizzah Majif Biz said...

:: kesiannye..
:: patutlah muke akak agak kebosanan smlm..
:: hehe..xpe, len kali nak g shopping kuar je ngan bff lg sng..
:: satu kedai leh borong

^izzah_fendi^

terpatrisinarabadi said...

setuju3, lagi best shoping sorang2..
lame mcmne pun, test2 baju dah tentu2 kita sorang2....bebas bak burung kesana kemari...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

perassan ini dah selalu saya rasa..

JMR said...

hahaha..pak radia gk yg jadi mangsa..

Cik Bambam said...

samo lar ngan den..ada cash baru beli..x pakai kad kredit nie..hehehe.. beli brg pon time beria nak beli xde duit..huhuhu..

so, backup je lar duit..once suka terus grab!hehehe