Friday, June 17, 2011

PAPA JAHAT SANGAT...

semalam sembang ngan Pak Radie... oh bestnye, sebab dia balik rumah awal.. kalau tak tu.. dah mcm vampire.. ko takkan nampak muka dia selagi matahari tak tenggelam... pastu baru lah boleh sembang panjang-panjang sikit... kalau selalu tu.. dpt sembang kejap jer time makan..

Pa, awak nak makan apa? ma dah masak nasik tu.. nak nasik goreng? ke nasik putih ngan lauk jer??? pastu dia pon muka toya jer "apa-apa lah.. Pa dah kenyang.. makan banyak sangat lah tadi"... laaaaa.. makan apa??? "makan Dim Sum sedapppppppp gilerrrrr kat Pan Pac"...

boley tak?? boley tak???? bukan ke aku yang suka dimsum??? bukan ke ko yang tak makan benda-benda camtu?? takpelah takpe... masak tetap masak.. tapi kali ni bukan niat masak utk perot laki..sebab perot laki dah kenyang.. so niat kali ni demi perut sendiri dan perut anak!!! hahahah... jom tengok lauk semalam...

Udang Kari Berempah

ok sila geli, sebab tajuk buat sendiri.. muahhahaha...

RESEPI
15 ekor udang
3 ulas bawang putih diketuk
1 sudu serbuk kari
sedikit garam
8 biji cili padi dibelah
1 biji bawang besar dihiris kasar
1 batang serai
4 helai daun limau purut

CARA-CARA
gaulkan udang bersama serbuk kari dan garam... panaskan minyak.. tumis bawang putih dan serai hingga kekuningan.. campakkan udang dalam kuali.. kacau rata.. campak bawang besar, cili padi dan daun limau purut.. sekian wassalam...



ni lauk tambahan untuk Amaani.. muahahah... Amaani makan nasi+kuah sayur jer.. selebihnya untuk Fillanie..hahahha... aku kan kambing.. masak sayur nak resepi harus makan pelempang...


pastu aku pon sambil makan tu buat ayat kat Pak Radie...
"Pa, tapi orang selalu kata kan, cemana sedap pon makan kat luar.. makan kat hotel ke... tapi tak leh lawan masakan bini.. betul kan?"

Pak Radie ko gelak style orang jahat... pastu dia tambah "Haishhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh"...





pastu aku rasa nak bangun nyanyi lagu
"Papa, Papa... Papa.. kenapa Papa jahat sangat"...






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Shinnaz Ahmad Rasid said...

aduuhhhh!! rasa nak makan lagi je niii!!!! aku mmg suka makan style amani lah..cara je..!

Lady RaRa non-illuminati said...

rempah gaul tu rempah ikan kah rempah daging??

dan dan aku nak buat esok!

ZanaNordin said...

ha ha ha...jahat ooo pak radie
tp aku tahu
dia saja usik ko tu pilla....

ikatankasihku said...

i like entry msk memasak.....

Filla ~ Kasihs said...

shinnaz: style amaani? kuah sayur ngn nasik? jimatttttt...hahah

lady rara- janji rempah kari..hantam saja..hahahah

zananordin: memang dia jahat..haha

ikatankasihku: yo, kalau tengah malas ya rabbi, cepat2 pegi blog masak memasak.. terus bersemangat balik ;)

Miss Y and Her World said...

hahahaha kelakar. tapi comel nya couple ni ;)

Aya Ariel said...

muahahahhaah...
aku gelak seko2 nih!!