Wednesday, June 29, 2011

Can Guys and Girls be Bestfriends???

cilok topik kat hitzfm pagi tadi.. tapi sempat dengar topik jer.. caller bincang tak sempat dengar... takpe.. kita kan ada bloggggggg..auwwwww... kita bincang sesama kita kat sini lah ye?

can ke? can ke? i don't think soooooooooooooo... ok jom mengimbau kenangan lalu di zaman muda remaja auw auww auwwwww.. aku memang ada boyfriends.. i repeat, boyfriendssss.. bukan special boyfriend.. memandangkan jiwa aku jiwa tak berapa nak gegirl.. jadi ramai lah kawan bukan sejenis yang aku close.. tanak mention their names.. bahaya...

masa aku belajar dulu... ada lah 2, 3 ketul yang really close.. tapi based on my experience kan, jantan ni memang ko tak leh buat bestfriend.. itu experience aku.. orang lain wa tak campur... hihi... bagi aku lah kan, pompuan ni jiwa dia lain.. lagi-lagi aku jenis lurus bendul sometimes.. dan kadang-kadang blur memanjang.. tapi dalam blur-blur tu aku tauuuuuuuu okeh!!!! aku close memang niat aku kau adalah sahabat lelaki paling baik dan paling boleh dipercayai atau omputih kata can be trusted... tapi lelaki ni lain sikit... sorry yer lelaki.. mungkin bukan semua... tapi yang close ngan aku nie.. aku tau niat diorang ni baik sebenarnya... tapi tetap kalau berlainan jantina nie.. slow-slow diorang ni kadang akan terlajak jugak.. kita ni bendul jer.. diorang akan tetap nak try... boleh??? tak boleh bang!

mungkin jiwa muda kot? kita anggap dia kawan, tapi dia ada menaruh perasaan jugak.. tak banyak sikit mesti ada! tapi pada aku lah kan.. bertepuk sebelah tangan takkan jadi apa-apa.. masa ni lah kau sebagai bestfriend katanya, kena main peranan.. teruskan berlagak bendul... teruskan berlagak blur... dan jangan bagi sikit pon ruang supaya diorang nie boleh meluahkan rasa hati mereka.. mereka-mereka ni pulak akan cuba cari ruang dan peluang untuk mendapatkan hati kita.. erkk? hahaha.. sebenarnya tepuk dada tanya selera.. kalau betul ko anggap lelaki ni your bestfriend.. ko yang kena pandai atur... bila ko nampak dia mcm lain macam je mengenyam or ada ayat-ayat simpati nak try.. ko terus tampar belakang kepala dia.. biar dia sedar sikit yang kau ni perempuan yang maha ganas dan jinak-jinak merpati. auuww auww auwww lagi sekali.. hehehe...

bukan nak salahkan kaum lelaki, tapi itu normal kot bagi kaum mereka ni... negative ngan positive kan melekat jer... kalau dorang ni still nak try jugak.. bermakna memang ko pepandailah jauhkan diri dari 'bestfriend' ko nie.. tak payah nak getik-getik bajet hot nak gi tanya plak 'eh, ko nie, aku anggap ko ni kawan je, tak lebih dari tu... kenapa ko macam ada hati kat aku je, jangan lah mcm nie, i tak suke tauuuu'.. sah gedik ayat... haaa pastu, lelaki yang ko nak jadikan bestfriend nie.. jangan sesekali ko ber 'i' 'u' ngan dia.. atau 'abang' atau 'nama' atau lain-lain.. ko kene direct spontan je panggil kau-aku jer.. supaya dorang sedar diri sikit status diorang.. lain lah ko pon gedik suka jugak.. tapi kalau dari mula lagi ko dah panggil nama.. nak buat cemana.. carry on jerlah.. cuma jangan lemah lembut gemalai giteww.. tidak bagus!

dan kalau ko rasa nak berbestfriend kan lelaki, elakkan lah dari meluahkan masalah cinta kat dorang nie.. kang ko pecayalah cakap aku... konpem jadi lain.. eh tapi kalau ko boleh luahkan masalah cinta kat dorang nie, bermaksud ko pon ada hati kat dia jugak.. aku rasa lah.. kalau tak apakejadah nye ko nak gi sedih-sedih citer masalah ko??? dah takde pompuan lain ko boleh luah masalah ko? ok itu getik namanya...

yang bestnya ada bestfriend lelaki nie, sebab dorang ni kepala gile dan sempoi.. takde pon nak kecik-kecik hati... tapi aku cakap ko yeh, kalau ko dah ada pasangan hidup, ko lupakan lah niat ko yang konon ikhlas lagi suci murni nak berbestfriend kan lelaki... takde lelaki kat dunia ni yang sanggup awek/pasangan diorang ni ada bestfriend lelaki.. lelaki ni kan dijadikan mempunyai keegoan yang tinggi menggunung.. ko ingat dia tak tercabar ke???? cuba kalau ko sendiri lah.. boyfriend ko ada girl bestfriend.. ko rasa tercabar tak??? walaupon dia memang bendul mengaku seikhlas hati yang itu cuma teman tapi mesra sekolah ke kolej ke..no no nooo.. cannot be accepted okayy..kang tetiba je dia mesra cemana? itu kita pompuan pon dah pandai nak jeles-jeles.. lelaki?

tapi zaman aku muda dulu... adalah sorang guy bestfriend aku.. dia ni memang betul-betul close ngan aku.. aku kan skima? keje part time bawak bekal.. hahahah.. punya lah bestfriend.. sampai kan cari shift yang sama.. pastu gi kedai mamak sesama.. pastu ko makan bekal aku.. sebab aku nak makan roti canai.. hahahah... bestfriendddd gilerrrrrrrrr... pastu dia tunjuk gambar girlfriend dia.. aku tunjuk gambar boyfriend aku.. boleh??? hahahahha.. pastu memasing sibukkkk puji girlfriend and boyfriend masing-masing.. huiii ikhlasnya kitorang.. heheheheeee.... aku kaver ko, ko kaver aku.. aku tatau kenapa aku boleh ngam ngan dia nieh... mungkin sebab dia really-really ikhlas kot.. lagipon sebab dia dah ada yang punye, aku pon.. jadi nak menggetik apa hal kan? tapi aku taktau mana dia sekarang... ntah2 dah beranak pinak dah.. hahahah... tapi dia memang suka makan bekal aku... sampai kan bila ktorang dah tak keje part time tu.. after few months dia cari aku...naik kereta sesama... aku bagi dia makan bekal mak aku masak kat bawah pokok.. kemain selera dia makan.. apasal ko ni comel sangat? hahaha.. dia cakap mak aku masak sedap.. hahaha... ko datang cari aku semata-mata nak makan bekal mak aku masak kan? so comel tahap gaban, gaban pon tak comel macam ko....

ok itulah pengalaman aku... korang ada??? taktau apa conclusionnya... tapi tepuk dadas tanya seleras.. auww auwww auwwww yang ketiga kali.. ngeh ngeh ngeh..



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

10 comments:

Iela Fazielah said...

aku pun ada... sama kes mcm ko... syg giler aku kat dia... msk u lain2 tp berutus surat.. cuti semester gi cr keje sama2..raya gi rmh dia... dia tau aku ada BF dia xde... suka dgr citer aku... tp bila aku kawin dia xdtg..sedih ooo... skrg ni jumpa blk kat FB n dia dah kawin... kenangan terindah kan??

Aya Ariel said...

sengallll..
btw..aku sokong ko..
takder bff antara laki ngan pompuan..huhu..aku pon penah ade bestpren tp dia cam malu2 pulak ngan aku..so..lepas dr tuh kitorang just hi hi gitu jer...

FiZaSyAmImAn 190200 said...

erm saya fiza tau..hehekasi kenal nama dulu..ok ok berbalik pada tajuk hot ni..saya xrasa yang laki n pompuan leh jadi bestfriend terutama kalau dah kawin..telah jadi kat ofis saya ok..last2 ada hubungan tut...wife dia siap mengamuk2 lagi....but semua rahsia tu xbocor lagi....haha tapi saya ada ternampak gambar tut tu...saya simpan sampai sekarang..nak nasihat takut...aib orang kenalah simpan walaupun geram sangat..cam nak bagitau wife dia jer...harap diorang sedar one day.....

UmmySheera said...

yess.. i agreee!!!

JMR said...

bkn laki je kak, pmpuan pon gak yg jenis gitu, kt aggp dia bestfren, tetiba dia tngkap syook la..bukankah sbg lelaki, saya harus melindungi wanita, wlaupun dia sekadar kawan biasa...

ahh..ayat tak leh blah..tpi gitu lah..

hana said...

cehh!siyesss sume tu sejibik same ngan pngalaman saye.kak filla nih jelmaan sy ke hape?tsskk yupp takde istilah bff la antara laki ngan pompuan.kalau xbyk sikit msti ade rase chenta2 gitu.bf n kwn baik laki sy smpai gduh okeh.muahaha nampak nauuu playgirl aku neh

Mazni said...

sokong kata JMR, dia sama jer, vice versa, tp mmg takleh jadi bestfriend laki n pompuan, ujung2 dia jadi lain, n lagilah tak boleh kalu ko dah kawin, tidak bagus utk kesihatan rumahtangga hokey, i like this entry :o)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

dah kawin2 nolah bff dgn lelaki ne. kena lepuk dgn laki kang..hihi..dulu2 ada kot tapi lain mcm i lari la jauh2..

NenetPenne (NP) said...

penah gak laa ada sebab jantan tu handsome, i pulak buruks tu yang jadi kawan tu...tapi sekarang tak tahu dia pegi mana... lost contact sejak dia kahwin dan dengar citer dia dah bercerai... tak tahu lah masih duda lagi atau tak sekarang ni...

NenetPenne (NP) said...

ooh nak nasi tambah
my ex hubby konon2 baik dgn sorang anak dara (????) kat office...katanya kawan baik laa...
kejadah laa kawan baik, tup2 ada sex and love affair pastu cerai i, pastu kahwin dgn 'kawan baik' dia tu..

so bagi laki/bini jangan lah nak buat laki/bini orang as best friend... kecundang gak nantinya...
kerana setan/iblis ada dimana2