Monday, June 06, 2011

Kitchen umah baru...

hahahah... bila buat entry yang tak de kene mengena dengan HK terus aku rasa ceria.. letih, mak letihhh.. hahaha... ini gambar semalam.. auwwwwwwww.... kali nie kita citer pasal progress rumahku syurgaku...

rumah ktorang kat paragon seri kembangan tu still tengah reno lagi.. tapi dah boleh sediakan segala dapur ni hah.. segala sinki dah kene beli dah.. sebab konkrit dah naik.. aku rasa, adalah 2 kali jer aku penah tengok umah tu... hahahah.. selebihnya Pak Radie. tu pon tak sempat okay.. dia dok sibukkan rumah orang lain, sampaikan umah sendiri terabai.. eh tak lah terabai.. tapi tak sompek nak selalu gi tengok.. balik keje hari dah malam.. :(

semalam dengan bangganya singgah kedai kat Puchong.. tupon dah kul 9.00pm..yelah sementara aku ada nie.. baik dia heret aku gi beli dapur stove ni hah... kang aku jugak yang "Pa, benda lain lantaklah awak nak beli lampu cemana ke, tiles cemana ke... tapi dapur penting okayyyyy.. Ma yang nak masak.. so ma kene tau dapur tu api dia cemana, hood dia ok ke tak.. suction dia ok ke? kedudukan dapur kat mana.. i prefer dekat dengan sinki, pastu antara dapur dan sinki kene ada space sikit nak potong-potong bawang... pastu sinki tu kedalaman dia haruslah begini begitu... ".. terus pitam Pak Radie kau...

ceh ceh cehhh.. semalam terus aku tengok Pak Radie macam romantik... sebab dia cakap "Pa taktau.. kalau awak puas hati dengan benda yang awak pilih ni ok lah..awak jugak yang nak guna, pa taktau apa"... uihhhhh terus berdebar-debar dada aiiii..... tapi still dia menyampuk "Tapi hood tu carik yang petak, biar kemas.. lagi slim lagi bagus.. jangan cari yang ada curve, yang melengkung tanak, design tu simple, kemas, yang atas dia kaca taknak".... eh eh ehhhhhhhhh... *konpius mak kejap....

inilah pilihan saya.. electrolux.. macam dapur abang aku.. tapi dia punye lain sikit.. aku punye kecik dan pendek jer.. sebab apa kejadah nak besar-besar.. ko nak masak kenduri ke???? ktorang kene jimat space sebab umah comel sangat ;)... yang belah kanan tu api dia tinggi sikit.. so kalau ko tenggek kuali.. memang sesuai lah.. yang kiri tu utk periuk-periuk.. ecehhhhh poyo... padahal selama ni ko pakai dapur yang RM50 orang bagi hadiah kawin ok jer???? muahahahahahhahaaaaaaa... pastu aku suke sebab dia mcm kaler grey sikit.. kalau hitam nanti thumb print nampak clear.. capuk-capuk i don't like...

dan kitorang pilih brand Fagor untuk hood... alasan kenapa tak sama brand? eishhhhh suker ati lah... tak de kene mengenanya atas ngan bawah nak kene sama... hihihi.. orang tu kata elok amik touch screen.. lebih tahan.. sebab ko pempaham lah kalau kita kat dapur.. tangan basah lah.. tangan beminyak bercili.. kalau punat-punat nie.. nanti cepat rosak... kata dia lahhhhhhh! i follow jer... pastu kalau touch screen rasa canggih sikit.. baru lah ala-ala iphone.. auwwwwwwww.. muahahhahah.. pastu dia nyer light pon tak panas.. ada sesetengah hood tu, dia nye lights tu dah lah silau.. panas pulak tu.. sudahnya, masak lah kau dalam kegelapan...

ok lah.. nanti kalau ada update aku citer lagi k? takkan gamba sinki pon aku nak masuk.. *malu i*







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

Mama Naaila said...

okay fine, keterujaan aku da beralih ke rumah buk fillanie plak dahhhhh.

NenetPenne (NP) said...

i suka dapur yang tengah in sekarang ni... induction cooker...

terpatrisinarabadi said...

awwwww, rumahku syurgaku, gambar sinki pun sinkilah....zasssss kan jer...

Shinnaz Ahmad Rasid said...

e..bestnya! ;) hood pun ala-ala iphone cane ni? haha

Iela Fazielah said...

ha.. ni n3 paling semangat nak bc.. cepat2 hapdate byk2 pasal rmh ea... jgn lupa isi borang security gak... mintak kat ketua blok kalau xde dlm box... dah 3 kecurian berlaku kat rmh kita... 1. curi sportrim kat area rmh hang..2. curi mesin basuh kat blok A..3. curi cooper aircond kat blok C.... takutttt

Ceritera Kami said...

fila ari tue beli rumah ni brapa ye?