Thursday, June 16, 2011

sembang kosong..

baru lepas menikmati keenakan karipap pusing beli kat foodcourt pagi tadi.. sedap bebenoooor lah plak.. aku kalau pepagi mesti beli kuih 2 bijik utk bekalan di petang hari.. inti banyak.. kulit rangup.. sedapp.. cuma tak pedas :(

apa aku nak merepek pon aku tatau.. sajer jer tegedik-gedik update blog..heeeeheeee... oh ye, Pak Radie dah officially resign.. now dia ada kat umah tido mengangkang jadi penganggur terhormat.. hahaha.. ok tipu.. dia start keje sendiri dah harinie.. ko jangan harap ko boleh bangun lambat okayyyy... aku dahlah telambat bangun pagi tadi.. terus gerak dia sekali.. baju sekolah Acih tak sempat nak gosok.. so itu tugas ko ler plak yer.. mak dah lambat... pepagi kan aku antar Amaani, Pak Radie antar Acih.. ok tugas itu akan berjalan seperti biasa, maaf!! hahahaha... mana leh bangun lambat, nanti rezeki mahal.. tengahari tadi aku call tak angkat.. pastu dia mesej "kat dalam kereta owner/client nii...naik jaguar nihhh..mana leh cakap kat hp..malu laaaa".. menggelabah nak mampos... tensi mak... aku baru nak pesan, balik kang gi kedai beli cili kering...

oh ye, lupa nak cerita, Amaani dah 2 minggu dah berhenti dari nursery... sebab Doc yang advice.. selagi dia kat nursery dia susah nak baik selsema.. aircond kuat kat sana.. pastu budak-budak ramai.. kalau hingus tu.. satu kain lap hingus share beramai-ramai.. apakah? jadi last option yang ada is to send her to babysitter.. Alhamdulilah murah betul rezki kami.. aku balik from HK kan 29 May tengah malam... so masa nak naik lif terserempak sorang neighbour tingkat berapa tah.. dia dukung baby.. aku pon tanye dia hantar anak kat mana? sebab aku tengah carik babysitter.. rupanya dia pengasuh.. tapi dia dah tak amik dah sebab takut tak terhandle.. tapi dia suruh aku tanye pengasuh lagi sorang.. atas pada tingkat aku jer.. dia suruh aku tanye.. sebab diorang ni bukan pengasuh yang suka-suka amik anak orang.. rupanya pengasuh di rumah ni, diorang pon ada pergi kursus segala bagai.. diorang under KKM.. so diorang ada belajar cara-cara mengasuh baby semua tu..

esok nya tu memang aku apply cuti.. so aku terus bawak Amaani pegi rumah akak tingkat atas tu.. sambil buat muka seposen merayu supaya dia nak jaga Amaani.. akhirnya akak tu mengalah gak ngan pujuk rayu fillanie.. hehehehe... so far dia jaga 3 orang budak umur bawah 1 tahun termasuk Amaani. yang lain tu dah besar-besar jugak.. ni dah 2 minggu Amaani kat situ.. banyaklah perubahan.. dah tak de selsema dah.. kalau tak tu.. perghhh tak pernah baik ok selsema dia.. telinga dia still lagi macam tu.. tapi banyak improve.. sebelah dah kering.. tinggal sebelah jer lagi.. tengok cemana dulu, if ok, tak yah lah nak pegi ENT.. Amaani pon dah makin montel.. bila aku amik jer perot dia kemain bulat lagi..hahahahahha....

eh penat nak type.. bye...







EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

17 comments:

terpatrisinarabadi said...

lak !! tgh syok2 baca, tetiba cite dah abis...hua hua hua..

Mama Naaila said...

haah kak...tgah la sedap bace, abes la pulokkkk. da lame ko tak up entry panjang2 lebau kak. ce up skali. ngeh3.

*entry hong kong terkecuali lah. keh3*

Mardhiyyah Fadzil said...

ntahnye akak ni... mcm terbantut je membaca.. paling tidak pungggg letak ler gambo amani yang dah mendebob itu.. hihihi...

Ummi M.I.M.S said...

alaaa.. mana gambar amani? nk gambo amani peyut mulat....

Shinnaz Ahmad Rasid said...

eh karipap pusing tu kat kedai kasih umi ke kedai Mar tu?

Anonymous said...

oo patutlah dah tak nampak keta akak kat kehhta..

wanie

Aya Ariel said...

nih seken time aku tanye..amaani dah bleh jalan ke kak??

Miss Sasu said...

nnti buh pic amaani eh. :)

ak yuyunz said...

olololo..

alhamdulillah rejeki amaani.. :)

Anonymous said...

Bezakan bs dgn nursery. Saya pun hantar bs..ank terjaga n montel..

JMR said...

sembang kosong panjang gk kali nih..

zilazaimy said...

ic..cam tk ckup isi lgi nieh...heheheh..alhmdlah..dpt bbyster dah ye...ingt nk rkmen sorng bbyster nie..tpi jaoh sket la..kt area trowong tu...tpi dh dpt yg dekat lgi btter filanie yekk

Diana Ishak said...

kau suka type2 pastu blah..kan?

happy2gether said...

Filla...lega dengar ko dah jumpa tmpt lain utk Amani...kesian dia tak baik2 lagi telinga dia...at least dia dah improve dan babysitter baru okey, kalau tak kita nak keje pon susah atie kan...psss lama tak jumpa...take care.

Filla said...

mauahahahah.. anti-climax..
mai, nanti jumpa k?
shinnaz, karipap kat kedai yang goreng2 sebelah kasih umi tu.. sardin roll dia pon sedap.. murah plak tu baru 40 sen..
zilazaimy: thanks yer.. ;)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

isu pengasuh & taska ne mmg memeningkan ibu2 bekerja... kadang2 tgok rezeki juga..ila masa ank 1st dah merasa mcm2 pengasuh & taska tapi masa anak kedua sampai sekarang kat tempat yg sama..alhamdulilah

liz said...

kalau saya anta pengasuh gak kot..anta nursery yg x bestnya mesti anak mula cakap merapik dan yang tak elok..cepat sangat ikut cakap kawan..

kalau pengasuh pun tengok2 jugak..dia boleh handle ke tak..rumah terjaga ke tak..budak yang dia jaga ok ke tak..kalau budak yang dijaga dibiar tak mandi, comot etc saya reject gak..

nampak macam demand..memang kalau boleh nak asuh anak sendiri sepenuhnya tapi nak buat camne..zaman sekarang kena kerja..