Monday, July 04, 2011

Resepi Untuk Bayi...

eksyen kan kan kan? muahhaha... baru buat pasta kosong nak share resepi..muahahha.. bioooo lerr.. ada mak kesah...

so dengan bersemangatnya aku nak share resepi.. sebab bila suap Amaani tak habis.. aku yang habiskan T_______________T

try bagi Acih rasa.. dia rasa sebutir je..ko tau sebutir tu besar mana? kuku kelingking aku ni lagi besar 4x ganda dari star tu.. muahahhaha...

tapi disebabkan rasa teruja yang amat... sebab mende tu cute-tak-leh-blah.. so teruja jugak nak buat style lain.. hari tu aku rebus, tos, pastu buat sup dan masukkan benda nie kan.. ok yang tu tak sedap!

jom check resepi, oh ye, makanan ni sesuai utk bayi berumur 7++ ke atas.. kalau ada gigi pon dah boleh bagi.. pasta ni mana nak beli aku ada buat kat ENTRY nie..tapi aku cari kat Tesco tak jumpa plak.. aku beli kat pasaraya darussalam kat umah..tapi don't worry, kalau anak dah 1 tahun, korang leh guna pasta biasa je kot.. buat empuk-empuk giler..


Resepi Pasta For Kids

suku packet pasta Heinz (direbus dan toskan)
sebijik bawang merah (ditumbuk)
sebijik bawang putih (ditumbuk)
sedikit kiub ayam knorr

ok dah itu je resepi..muahahaha... memula, panaskan kuali, letak sesudu minyak masak dan panaskan.. kemudian masukkan bawang merah dan putih yang telah ditumbuk bersama sedikit kiub ayam.. kacau sehingga wangi.. kemudian masukkan pasta yang telah direbus dan ditos..tak perlu masukkan garam.. goreng sehingga masak...

siap untuk disuap ke mulut anak memasing >_____<"


gile apa.. resepi senang nak mampos pon ada hati nak share.. muahahha.. sajer jer variety kan sikit food amaani.. sian dia.. hari-hari ngadap nasik.. mau muntah kebosanan! rasa dia sedap.. mcm makan maggie perisa ayam ;) agak-agak kalau ko telebih rajin, boleh lah masukkan isi ayam yang dicincang halus.. aku takut amaani allergy ayam... (anak sendiri allergy apa pon tatau).. hihi.. aku risau lah, takut amaani gatal.. seafood memang tak bagi.. ayam pon dah cuak-cuak nak bagi.. kang dia gatal, aku plak tak tido malam.. buat masa ni bagi dia ikan je.. telur pon aku tak sure.. takut nak try!

Oh resepi tu boleh tukar kepada makaroni jugak.. budak-budak kan tak makan pedas.. so sila try!




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

sailaaf said...

puasa-puasa ni,tengok makanan bayi pon sedap..ohhh sedap..

Aya Ariel said...

muahahaha...aritu g kat tesco kota bharu..try jugak tekinja2 usha pasta star cute mute nih..tapi takde ponn..kang kalo tukar ke macaroni takut besau2..kang tecekik pulak..abess..makan jer nasik ngan budu..muahahahahah

akiratoriza said...

senang sangat nak sediakan.. Insyallah akan sy try resepi ini.. neway jemput join GA saya.. tq

Norliana Abdul Rahman said...

saja nak share, haritu i beli pasta brand apa nama tah, yg plastic dia kaler biru. tapi pasta dia bentuk alphabets kecik2. comel giler. my 3y.o mmg suka sgt makan la. rebus cenggitu je taruk garam pun dia boleh ratah habis semangkuk!

Ely said...

Sis, I read this for sudden. So cute...sure u'll miss pass time. hhehe

m(o_O)is moois preloved said...

HI AKAK FILLA

I HAVE BEEN UR READER SINCE I READ ABOUT UR KASIHS..HIKS...REALLY LOVE UR BLOG TO THE MAX WILL READ IT EBELYDAY AS MY DAILY ROUTINE... PLS UPDATE MORE ABOUT UR KASIHS...HEHE

HERE JUST WANNA TO INVITE U TO JOIN MY GIVEAWAY AT MOOISMOOIS BLOGSPOT JUST GO TO OUR FB MOOISMOOIS TO WIN PACO RABANNE ULTRAVIOLET.. IT'S PRELOVED ITEM WE JUST LET IT GO FOR FREE..HEHHE... IT S ALSO OPEN TO UR LUVLY READER.... BUBYE