Monday, July 25, 2011

Apa anda boleh lakukan dengan Jam dinding RM4?????

Semalam aku tido umah parents kat Enstek... lepas maghrib baru lah sampai ke umah sendiri.. so kelam kabut, siap-siapkan kain baju anak-anak untuk besok pagi.. gosok baju sekolah Acih, kemas balik bag-bag balik kampung.. urus kenit.. giler okeh.. kenit tu kuat giler menyusu.. kul 11.00mlm sebotol, kul 1.00 pagi sebotol, kul 3.00 pagi sebotol, kul 6.00 pagi sebotol.. ko daya???? daya tak daya, kena lah gak buatkan.. kalau tak dia nangis sepak terajang mak dia nieh..

pastu sebelum tido aku tengok Pak Radie amik jam dinding Ikea yang murah tu.. jam tu ada kat bilik.. aku rasa dah 2 bulan kot tak tukar-tukar battery.. alasan dia, lupa beli battery.. ok fine ;) asal bangun pagi tengok jam tu kul 11.30, asal nak tido malam jam tu kul 11.30 jugak.. erghhhh... sakit jiwa haku..

pastu dia nak tukar battery jam.. rupanya kertas (muka jam) tu dah reput giler.. stok ko sentuh jer.. bederai-derai kertas tu.. al-maklumlah jam rm4.. what do u expect?

kalau ikut perangai aku ni senang jer.. "laaa dah reput mcm tu? buang jelah".. pastu Pak Radie ko hangin plak "Awak ni macam baguskan? semua benda nak buang?"... olooo loo looo.. comelnye marah bini nak buang jam dinding harga RM4... kalau jam dinding harga RM100 mau dia lempang nye aku ni.. hahah...

itulah lelaki ngan pompuan ni kan? aku ngan Pak Radie memang BANYAK GILA perangai yang TAK SAMA... tapi negative ngan positive baru ngam kan? aku ni bangsa PEMALAS nak pikir benda-benda yang macam tu.. bagi aku.. rosak sila ke tong sampah.. nasib lah perangai macam bagus ke, macam tak bagus ke.. ko ingat aku ada masa nak bukak skru.. nak merepair??? banyak keje lain aku nak buat.. pastu memang perangai aku suka campak benda dalam tong sampah.. agak-agak aku tak bleh nak fikir mana nak simpan, aku campak dalam tong sampah.. agak-agak kain tu dah lama.. mcm eh? bagi orang pon malu je.. terus buang dalam tong sampah.. pastu kalau ada orang tanya "eh awak ada nampak tak bla bla bla".. jawapan standard ialah "Ntah?".. muahahahahha...

tapi Pak Radie ko memang jauh beza ngan aku nieh... dia memang suka menyimpan tok nenek barang.. ni pon aku dah bedebar-debar bila dia kata nanti nak amik barang kat office nak letak kat umah baru.. ohemgeeee... aku dah leh bayangkan 'barang-barang' dia tu konfem tin-tin coke ngan aperkebenda yang merepek-repek lagi tu.. tu blom citer beskal dia termasuk fixie tu dah ada 3 kat umah nie.. ko ingat kita beli umah banglo ke Paaaaaaaa???? ok tu nanti kita pikir mana nak campakkan..

tapi disebalik semua tu, ada banyak jugak kebaikan dia bila bersikap SAYANG kat barang-barang walaupon barang tu harga RM4 sahaja.. janji kreatif dan minat dan rajin.. oh semua tu takde kat aku kan? muahahahahhaha.... eh mestilah.. sebab laki aku mcm tu.. aku kene mcm ni lah.. baru ngam..

ingat jam nie? nie jam IKEA ye adik-adik... tapi ni mak aku punye.. ktorang punye bingkai dia tu kaler dark blue.. tapi gambar takde, so pinjam sat gambar (before) nie...

aku bangun pagi tadi terus macam... Eh???? apa sarat barat jam nie? bukak lampu.. Waaahhhhhh.... terus bertambah sayang... muahahahha...

patut lah aku nak tido malam tadi aku dengar bunyi dia bertukang tung tang tung tang dalam bilik lagi satu... mana boleh aku bangun gi jenguk, aku kene kumpul tenaga.. sat gi every 2 hours anak kenit akan tendang aku suh pegi buat susu.. so masa tidurku amat berharga ;)


nak tengok Jam Dinding tu dah transform jadi apa?

-





-





-





-





-





-





-




-




-





-





-






-






-






-






-






-







-







-


muahahahhaa... ohhh sweet nye muka anak-anak...

lagi suweeet bila tengok gambar kat No.12 tu.. ahahahha.. ada gak teselit muka aku sekeping.. tapi tulah, tukang buat jam, sekeping pon takde..

close-up

to Papa Radie, tengkiu very much... we lap u Pa... u really make my day...


i keep smiling even in the jamban oso ;D





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

35 comments:

LiYaNa.MaZLaN said...

alamak kak... saya da terbuang da jam ni tau.. sebab kertas dia dalam tu da reput je.. terpk nak wat cam tu.. huhuhu... ruginya.... =(

aishah jamrek said...

ala, sweeeetttt.. *cair*

Cik Bambam said...

terus nilai dia up jadi RM400 kak filla!! kekekeke

Aya Ariel said...

alahhh...suwitttt nyeee pak radie..

comel giler jam RM4 tuh..

nasib baik lah ko tak buang kan??

Nur Afzaa said...

Comel nyerr pak radie ni..brtuah akak..;)

vee said...

pak radie is a family man..bertuah u dpt hubby camtu :)

Rin Saharina said...

creative la husband akak.sweeeeeeet bangat lorh :)

Anonymous said...

Cantiknya Filla. So lepas ni boleh buka business personalised clock? sama mcm framekasih tu. something different and so creative. I loike!

Regards,
Sally

ciknadrahismail said...

kreatip sungguh=)

grEEnaPPle said...

alahai sumel nyer jam tu...saya nak tempah jam mcm tu juga leh tak kak filla...hehehe

Cik Kasut said...

sukanyer tengok jam tu....so touching :)

JMR said...

lepas biz framekasih, pasni leh expend ke biz clockkasih lak kak..cute!

DiyanaRosdi said...

alahai... untungnya badan kak,

ZuNas77 said...

Seriously sweet giler...apart from perangai dia yg mcm rockers tu kan..sanggup bertukang tgh mlm transform benda tak berharga RM4 jadi benda yg sangat MANIS nih..kekeke...

Nurizzah Majif Biz said...

:: hahaha...perangai Pak Radie lebey kurg mcm Iza la..
:: suke meng-kreatif-kan diri..
:: hehe...tahniah to apak acih n amani..
:: buat kak filla pun tahniah gak memiliki suami sebegitu rupe...auww!!~~

^izzah_fendi^

Shima Zahar said...

wow.. kreatif pak radie..
filla nie bleh buat business nie.. selain dari frame kan..

ambik frame haritu.. teruja sesangat.. sebab cantik.. hehehe...tq ek.. pak radie siap pesan jangan kena air...

insyallah.. nanti nak order lagi..

Tq filla dan pak radie.

Mama Naaila said...

okeh, aku pulak menggelupur nk carik laki kreatip. maklumlah, diri sendiri nk kate kreatip tk kreatip...menjahanamkan lagi ade. ehehe btw, cantik sgt! sejuk je mate tgk jam gmbau anak2.

Darling Darls said...

owh so sweet!! memang kreatif!

Shinnaz Ahmad Rasid said...

wow!!!! bagusnya Pak Radie niiii!!!

liz said...

nasib ada selit 1 gambo kat jam 12..kalau tak mau tekap bantal kat muka sambil bahu terjungkit2..smpi hati Pa tak ingat pun kat Ma..T______T

syariza09 said...

terlalu kretip...sejuk mata tgk pic dlm jam ni

theotherme said...

alamak i lak nak tumpang terharu. sangat2 la kretipnye kan..

lindaoff said...

Tomey tomey tomey

Nursyahida Osman said...

awwwwww, suweeeet nye pak radie! ^^

NuNu EeRa said...

sgt kretip la pak radie..
akk wat kan 1 lgi jam la gmbr pak radie besar ckit.. ;)

Filla said...

suwit macam bini dia kan.. *puji diri sendiri sebab takde orang nak puji ai... muahahahahahha*

akiratoriza said...

memang cantik jam tu bila dah ditranformasikan... memang kreatif sungguh pak radie..

Siti Fatimah said...

canteks nyer!!! mmg sesgt berharga ok! n it so creative & sweet...

Siti Fatimah said...

canteks nyer!!! mmg sesgt berharga ok! n it so creative & sweet...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

sama.. ila mmg tak suka simpan barang2 terbuang asal nampak semak je masuk tongsampah tapi hsbd ila lain..suka menyimpan.. sampai stress..

tapi mmg superduper "tersentuh" tgok hsbd filla buat mcm ne...
kalau ila terus sejuk hati ini.. "bang simpanlah beribu2 pun barang terbuang, i tak kisah" haha

NenetPenne (NP) said...

well done pak radie..

Anonymous said...

kak,pak radie tu muke mmg ganas tp dlm ati ada taman.suwit giler=p

onniesham said...

uihhh sukerrrrr. kreatip + rajin pak radie nih. laki aku kreatip gak tp MALAS. hahaha. aku nyer jam ni dah 2 bijik mereput. satu haku dah humban. tinggal satu lg dok trgantung. nk suh laki aku wat camni gak la... hahaha

Azrine Aziz said...

Fiela...i pun mcm u siap dah buang dah jam tu bila dah kertas retak seribu :) ...apa2 pun hubby u mmg sweeeetttttt alahai

mama leen said...

nak pinjam gambar.. tq