Tuesday, July 19, 2011

Kisah Anak Dara Bongsu Fillanie

Anak dara ni dah besar, tapi jalan blom yerr kengkawan.. hahaha.. dah genap 1 tahun 1 bulan.. kira ok lah kan? akak dia 1 tahun 2 bulan baru jalan.. Amaani dah leh bediri.. adalah selangkah dua.. tu pon penakut.. cepat-cepat duduk.. bontot berat macam mak akak kau ;)

hobi dia memekik, menjerit... kalau akak Acih tido.. dia suka pijak kaki Acih.. oh maybe sebab Acih pon suka pijak kaki dia kalau aku tak nampak.. bagusssss anak-anak...

kulit Amaani sensitif.. kata Mak mentua, macam jaga anak raja.. muahahahah.... silap sikit je.. kene gigit ngan anak nyamuk pon dia punye bengkak.. merah menyala-nyala.. seram aku tengok..

rambut dah panjang.. rimas okeh.. semak-samun aku tengok.. tu blom bepeluh lencun lagi tu... kuat makan.. time dia makan memang dia makan.. lepas 5 minit orang tua makan dia menepek gak...menyelit bawah kaki, menyelit bawah meja.. janji ko sumbatkan je mulut dia ngan makanan..

menyusu plak.. sebelum tido sebotol (6oz).. tido lambat plak tu.. kul 12mlm mcm tu.. pastu kul 2 pagi sebotol.. pastu pukul 5 pagi sebotol.. dasyat tak? wahhhh... mithali gila mak kau ni gi bancuh susu pepagi buta.. kesian nak suruh Pak Radie.. padahal masa zaman anak sorang dulu.. gilir-gilir buatkan susu tengah malam.. sekarang tidak lagi.. napa yeh? sebab aku dah tua yeh? so bila tua, ko akan jadi tak kisah.. cepat kesian.. lebih-kurang... tak sampai hati.. waaaaa tua nye :(  so sapa ada anak kecik yang bangsa minum susu sebelum tido je.. pastu takde bangun-bangun tengah malam mintak susu.. sila hargai masa tidur anda :)

ngadap baju merah plak yeh.. aritu biru.. hahah hadiah birthday dari paklong pack of two kan.. blasah!

ok sekarang amaani suka main cakkkkkk... dia punye sebutan 'cakkkkkkkkkkkkkkkk' tu manisssssssss bunyi nye.. manjeeee.. hahahahah.. sengeh nak cicah lantai kepala kalau menge'cak' orang..

lom kalau tanye 'gigi mana?'.. wahhh dah hover dah sekarang... dia punye nak tunjuk gigi.. terus mata jadi one line... dia kemek-kemek hidung ngan mata-mata dengan sepenuh perasaan.. hahahaha...

sebab budak kenit ni dah excited nak berjalan.. pantang orang lalu.. konpem hulur tangan.. nak suruh bangunkan dia.. pastu pimpin tangan round satu rumah dengan muka bangga.. adui tak leh blah!

muka bulat mcm dulang lah dik.. tak de bujur sirih langsung.. pasni diet please!

si kaki jerit

rambut semak

tapi paling dia anti sekali kan kan kan..
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

-

Acih!!!!!!! budak Acih ni plak ko tengok muka dia.. memang sakit ati tul si kenit ngan akak dia.. suka mengacau..




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

Ummi M.I.M said...

Ya Allah!! Amaaniiiii.. geramnye aunty!!!

Mrs.R @ Emi said...

okeh...sy gerammmm ngan budak kecit montoksss nih....

Anonymous said...

comelllllllllllllllllllllllll!

wanie

| Hani Alani | said...

heiiii gegam gegam!!!

aishah jamrek said...

comel sangat la amaani nih!

Aya Ariel said...

heheheh..geram tgk amaani..
kesya dah bley jalan...
tp still jatuh2 lagi..
kuat makan gak..tp bodi + lengan + paha maintain kecik jer..mencekik kalah org tua...perut jer yang memboncit..itu ikut apak dia..muahahahah..
cian amaani..kena sakat dek acih..dua2 sama notty..heheh

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

anak ila pun sensetif yg amat sampai menanah kalau kena gigit nyamuk

genuine1224 said...

muka talam pun xpa,comell..mcm kakak dia la, dah besar karang, leper la balik..hehe

Konot said...

comel sangat!!! suak bergaduh eh diornag berdua? :)

Cik Nursya said...

2,2 comellll..

Anonymous said...

finally ada gak entry amaani..akak, upload la vidiyo dia sebut cakkk tu....tingin nak tengok...permintaan peminat ni kak, harus fulfill..kihkihkih..we want amaani..we want amaanimukabulatcamtalam!!

b a m b a m ' s said...

kak filla..

upload lar pic amaani main cak-cak!! hehehe

mama mya said...

apasal tgk muka amaani macam muka wan dia ekk?? heheheheh... ;)

bee2312 said...

amaani chomelll sgt........

NenekPenne said...

alamakkkk geram pulak tengok amaani nih.. kalau dekat dgn i, dah lama i gomol2.. kasi dia lagi jerit... ha ha ha

JMR said...

hahaha..takleh tahan ngn senyuman acih tu..kesian kt amaani..agak2, lg besar sikit, mahu amaani melawan si acih nih..kihkih

Anonymous said...

muka bulat cam talam takpe, jgn mcm senduk. ekekek... *tetiba nama kak senduk glamer plak...

JuJue said...

sejibikkk spesis ambereen

theotherme said...

gerammmm tengok budak kecik ni!