Monday, July 25, 2011

Singa Betina di One Utama...

Sabtu hari tu aku keluar gi OU.. Pak Radie gi site.. so dia campakkan ktorang kat umah Abang aku.. then aku amik Wan ngan Atok.. drive gi OU.. gile kesian, pegi OU pon pakai GPS.. muahahahha... bebaloi-baloi ada GPS.. kalau tak.. memang ko duduklah kat umah diam-diam.. tu pon memasing betekak dalam kereta sebab GPS ajar jalan pegi redah KL.. redah KL tul-tul dalam town yang kalau tepik light merah.. bila ijau, lepas 3 bijik kereta je WTH tul...  pastu memasing tunjuk terrer.. tulah.. kalau ikut jalan DUKE konpem lagi cepat... hahahah.. biasalah gaduh-gaduh manja ;)

bile Pak Radie takde semua jadi tonggang langgang.. aku drive, lagi lah kena kutuk.. tetiba masuk perumahan area Damansara.. Wan plak cakap, 'ehhh.. ni kawasan umah ni, ko biar betul.. salah nie'.. lekkk lekk lekkkksss.. ini jalan belakang... memang masuk sini dulu... tak caya tengok jap gi.. haaaaa tu kan OU tu??? hehehehe... rasa nak kiss-kiss gps..hahahah... vengong!

sampai lah rombongan cik kiah ke OU.. target ialah cari baju raya anak-anak.. Amaani kene belikan sepatu kat Zara kids, sebab wa dah usha web zara.. sgt berkonan kasut-kasut kat sitew.. ingat nak beli oxford shoes mak aih kewl lawa comel gilaks.. tapi aku tak kosa.. budak tu bukan boleh nampak tali.. kang semua nak ditarik.. semua nak masuk mulut, sudahnya aku tak de keja lain selain mengikat tali kasut ko lapanploh kali sehari.. lupakan jelah T________T

sebelum memulakan misi mencari baju anak-anak.. Acih nak makan nie.. elok sangat lah tu.. tekak pon haus nie.. makan ngan Atok ngan Wan.. semua suka.. sebab sedap... lagipon bagus utk kesihatan.. sebab ia ialah yogurt dan low fat.. acih pasni tutti frutti je, tak yah BR ok?

masa semua tengah melantak tutti frutti, Amaani plak menidurkan diri.. lagi bagus.. aman damai sikit nak mentekedarah..hehehe...

pastu jalan gi Zara..bila dah jumpa kasut utk Amaani.. settle.. ingat nak belikan baju kat Zara kids.. tapi aku biasalah.. bila dah depan mata, kuis-kuis je.. sampai Pak Radie pon pelik berejam-rejam kat OU ini je beli???? muahahaha... aku pon tatau kenapa? aku rasa sebab bizi begaduh ngan Acih.. dok melalak-lalak nak ini nak itu.. so mood aku swing like hell.. jadi tengok baju pon rasa nak marah.. eish.. lecey shopping baju anak-anak.. kang kalau tak bawak anak.. nak ukur cemana? bila dibawak.. buat hal plak.. Acih bekenan dress guess kaler oren.. dia nak dress yang sama ngan Amaani.. so dia boleh pakai bersama-sama adik tercinta.. wa tader hal.. masalahnya aku tengok dress tu dah macam mangkuk tingkat!!! pastu ko tau, after less, baju dua helai (satu utk Acih, satu utk Amaani).. harga dia ko tau baper?? bih kurang RM245.. utk dua helai.. ko ingat apak ko cap duit? beli pastu ko pakai sekali.. pastu ko tanak pakai dah? Amaani pakai dah macam pokok bonsai dah haku tengok.. apa lagi.. melalak-lalak lah tak dpt baju idaman hati..

Acih plak bila hati dah bebulu.. melimpah-limpah mcm air terejun air mata dia.. waaaaahhh haku dah tensi dah.. pastu dia boleh bediri kat sudut-sudut.. menangis bawak diri.. ada lah sorang bapak orang pegi kat dia ala-ala panik.. dok tanya mana mak apak dia.. mak aih.... panassss je jantung aku nih... terus pegi kat dia.. yang orang tu terus blah bila tengok singa betina ni datang.. memang haku geram betul ok.. kalau dari segi psychology kanak-kanak, aku tau, tak elok marah anak depan orang. ok, so aku tarik dia pegi belakang tiang.. piat sikit tangan dia.. apa mengada-ngada sangat nie??? wah.. selautan air mata tak dpt dibendung lagi... apak ko takde, ko mengada-ngada yeh?

pastu Pak Radie call.. hah memang elok sangat lah tu.. ni anak dara ko dah buat perangai dah nie... pastu Pak Radie suh bawah dia gi MPH.. belikan dia buku seketul, konpem senyap.. ok Acih, jom kita gi MPH.. jap selingan, dah lah pegi Zara smua baju aku tunjuk dia cakap buruk.. ko tensi tak? ok dah, tak yah beli baju raya, pakai baju buruk je pagi raya.. habis citer..

eh tapi macam magik.. sampai kat MPH.. ajak dia gi kat buku-buku princess, disney semua.. terus dia jadi lemah-lembut.. cakap pon sopan je.. terus muka dia berubah ceria.. ok sekarang kalau ada award cemana nak amik hati anak.. memang aku bagi kat Pak Radie.. aku ni tak penyabar langsung..

bila Acih dah seronok.. tambahkan lagi tahap keseronokkan dia.. belikan dia plastercine.. beli 4 kaler.. 1 kaler baru RM1.50.. hehehehe... terus dia macam rasa aku lah ibu terbaik di abad ini sebab pemurah gila belikan sampai 4 kaler.. hahaha.. Wan yang blanje tu Acih.. hahaha.. berkampung lah kami kat MPH sambil bersila.. lepak tunggu Pak Radie datang..

pastu Acih nak gi toilet.. so aku pon pegilah berdua ngan dia... heh ini kelakar gila.. toilet kan ramai.. so beratur lah.. sekali bila sampai turn.. aku pon nak masuk.. kebetulan cleaner tu bediri depan pintu toilet.. aku jenguk dalam tu then aku tanya cleaner tu "ada air paip tak toilet nie?".. then cleaner tu cakap "Ada, dipusing tapi jangan kuat, air nya laju" (jenis yang tepancut dari toilet bowl tu hala ke depan tu).. pstu aku pon testing lah depan cleaner tu.. aku pulas ler kepala paip tu.. dengan pantas air tu tepancut pegi kat cleaner tu..muahahahha.. aku tekejut, dia pon tekejut.. muahahahha "eh, sorry sorrrrrrrrrryyyyyyy"... dia senyum jek.. muahahha.. laju-laju kunci pintu.. pastu Acih pon buang air kecik.. aku pon suh dia standby aku nak bukak paip nie.. Acih dah ready dia tunduk ke depan sikit.. aku pon bukak slow-slow air tu.. sekali aisehhhh.. tak kuar pon.. aku pulas lagi sikit.. hah kau.. laju gila air tu tepancut kena muka aku.. hahahah.. TEPAT okeh satu muka!!! aku pon menjerit dengan suara garau... "ARGHHHHHHHHHHHH"... ahahahahahha.. Acih punya mengekek tengok muka aku basah kuyup.. muahahahahahhaa... pastu dua-dua ekor gelak tutup mulut takut orang luar dengar..hahha.. eh tapi aku terpekik tu konpom orang luar dengar lah tu..

dah lama sikit, baru ktorang keluar jalan laju giler tak tengok kiri kanan.. gile perangai macam KGdotcom..

itu jelah pengalaman gi OU tanpa Pak Radie.. bila Pak Radie ada, laju je aku pilih baju.. kira ok lah.. dah dapat sikit baju utk budak-budak nie. utk mak budak je lom.. Eh??? heheheh.. Pak Radie dah cakap dia tanak beli apa-apa utk Raya.. dia nak beli songkok jer seketul.. aku pon nak jadi macam dia jugak.. terus sambung "ma pon tanak apa-apa dah tua-tua nie, utk budak-budak jelah".. tapi sempat beli suar selai kat Forever21, pastu beli compact powder seketul kat MAC.. hahahah.. dan claim itu sebagai shopping baju anak-anak..

-kewl mak kau-





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Mama Naaila said...

cool gile...pasnih teman plak nk bwat alasan gitu. kih3.

Aya Ariel said...

muahahahaha..
mac seketul bape hengget...
giler kewl..muahahahah

ibu iman said...

hahahah...kak filla nih klaka laa... ye ye je xnk beli ape2... abihnye beli utk sindrik da mcm harga baju yg acih nak... heheheh...

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

camanalah ila boleh terbaca "singa betina di buletin utama" adussssssss

Cik Bambam said...

x dpt bayangkan muka kak filla kena pancut ngan air toilet tuh! kah3..

ops sorry tergelak..but it's funny okeh!! kekekeke

pink said...

hahahaha kelakar je bab air tuu hihihi

NenetPenne (NP) said...

tak kan tak tahu jalan ke OU? sonang je tu..

MamaIcha said...

filla, gi OU senang ikut LDP...lepas sunway pyramid...straight lg, ala mcm nak gi ikea tue :D

i igt nak ke situ juga this weekend...nak settlekan baju si icha...so, my turn plak jadi singa betina...hahaha!!!

mama maman aka yana said...

kelakar giler... penat menahan perut dr kuar gelak besar.. hhhaaa..:))