Thursday, July 21, 2011

kondem lagi..

bila dah tatau nak update apa, jom kita mengutuk... selain boleh menambah dosa, boleh jugak merelease tension.. heheh.. sapa ngajo????

kisah dia cenggini.. hishhh.. sekarang suka sangat guna ayat 'kisah dia cenggini bla bla bla'... hari jumaat lepas aku gi klinik kesihatan putrajaya.. take note yeh orang klinik kesihatan.. mak mintak mahap lah kalau mengguris hati nurani korang.. tapi aku kan cakap ikut apa aku rasa je.. so terimalah dengan hati yang terbuka...

aku tak sihat.. aku ni plak bangsa selagi tak pitam tengah jalan jangan harap lah aku nak gi menyerah diri kat sepital ke klinik ke.. aku rela masuk bawah selimut dengan harapan ada magik datang tetiba 'ting' sembuh.. hahaha.. sebijik perangai arwah nenek dulu.. tapi orang tua memang macam tu.. habis dah tua lah nie? tapi bila anak melalalak tanak makan ubat.. pandai plak ko besilat nak bagi ubat.. eishh korang budak-budak.. kalau sakit susah.. aku dah tua tak pe.. sakit pandai je bawak diri T______T

pastu dalam hati berkata 'ish ni tak leh jadi.. kalau tak gi klinik, bila lagi nak pegi?'.. so on the way nak balik umah lalu lah area klinik kesihatan tu.. kerusi untuk tunggu turn tu memang kat belah luar.. so ko boleh tengok lah orang ramai ke tak.. aku tengok ada dalam 5 ketul orang je.. so terus macam nak park ke tanak nak park ke tanak? tetiba terus signal dan park.. *ikut kata hati*

lepas park, masuk dalam bilik amik nombor.. budak kaunter nombor tu pon bagi lah nombor.. aku pon tanya, 'lambat tak baru dapat jumpa doktor?'.. budak tu cakap, Doktor ada, tapi sekarang takde.. jap je lagi dia masuk check pesakit kat sini.. boleh lah duduk dulu.. aku pon senang lah sikit dalam hati nie.. aku tanya lagi 'oh, kalau hari jumaat lunch hour memang klinik ni bukak yeh'.. budak tu konpiden jawab 'BUKAK'..

aku pon pegi lah duduk kat kusi paling depan sekali.. sambil jeling no giliran.. memang lah nombor tu tak begerak sebab doktor takde masa tu.. aku tunggu jelah macam vangang.. sambil layan tweeter mengadu nasib, mengadu muka pucat lesi macam hantu kak limah... aku pegi kul 12.00 tengahari.. tgk jam dah 12.30.. nombor mcm tu je.. aku dah start hangin.. aku tengok orang lain ada bawak baby.. ada bawak anak kecik.. relaks jer muka.. dorang ni takde prasaan ke apa? ke aku je yang jenis tak leh bawak besabar? giler dow.. aku rasa nak duduk melunjur dari kerusi terus duduk atas lantai dah tahap ketidaksabaran masa tu.. tapi ku tahan jugak.. brother belah sana dah tetido melangap-langap dah mulut dia..

pastu aku nampak mamat ni bangun masuk dalam tanya kat akak jaga nombor tu.. pastu dia duduk balik.. so aku diam lagi.. aku bajet, pasni aku plak nak bangun tanye.. dah lama tu aku plak masuk.. "dik, doktor ada ke tak ni?".. budak tu mcm blur-blur.. "ada, tadi doktor masuk kejap, tapi ni dia kuar balik pegi toilet".. okkkkkk... takpe dia gi toilet.. so sabar jelah dulu ye.. aku duduk balik..

lama giler okeh.. ko berak batu ke apa? aku tak puas hati, aku masuk lagi "Dik, doktor gi toilet tu mana? dah masuk belum?".. then budak tu jawab.. "tulah.. saya dah cari tadi tapi ntah mana ntah, doktor pegi makan kot".. boleh ko kot kot ngan aku kan???? perghhhhhhhhhhhhhh... aku memang tak leh sabar dah.. terus blah masuk kereta start engine balik umah.. kalau aku tau.. awal lagi aku dah balik umah tido.. aku blah tu dah pukul 1.00 ok.. ko ingat aku suka duduk mcm vangang satu jam tunggu apa aku pon tatau... lain kali, doktor tu pon agak-agaklah.. ko pegi cakap kat budak kaunter tu, 'saya nak makan, bagi saya satu jam, kalau nak datang, datang balik pukul 1.00'.. BOLEH TAK??? BOLEH TAK??????? ko bukan tak nampak ada 5, 6 ketul orang tengah menunggu ngko macam vangang tegak je kat kerusi tu... at least boleh lah orang gerak gi makan dulu ke.. balik dulu ke..

aku balik umah sambil menyumpah.. terus masuk bawah simut.. nak tido tak boleh sebab pening.. so pukul 1.40 mcm tu aku mengalah gak.. pegi lagi klinik tu.. eh? nombor aku lah plak kat screen.. hehehe.. aku pon masuk terus.. 'Assalamulaikum, doktor leh masuk? nombor saya nie, tadi saya balik umah'.. pastu dia cakap boleh.. aku pon duduk lah.. aku cakap lah aku macam demam dah 6 hari.. dia cakap demam lebih dari 5 hari kene amik darah.. takut denggi.. hah???? tapi amik darah tak leh sekarang.. kene datang after 4.00.. dia check tekak tak merah pon.. memang lah, aku batuk je.. tekak tak sakit..tak perit pon kalau menelan.. cuma kelenjar bawah rahang tu macam bengkak je aku rasa.. so aku pon blah tanpa dapat ubat or apa-apa..

tapi ko tau lah aku kan.. lapanploh kali pikir nak gi amik darah ke tak.. bila aku pikir-pikir balik, aku bukan demam? hahahhh dan dan bukan demam.. aku pening je.. sekarang kan musim batuk+demam.. so lupakan.. time pregnant pon mcm nak nangis bila kene amik darah.. aku kan pengecut..hahaha..

so itu je cerita dia.. klinik kesihatan ni tolong lah improve sikit.. kalau tutup ko cakap tutup.. kalau ko rasa nak break 1 jam.. ko inform lah orang yang ko takde dalam sejam..nanti datang balik.. ko tau kan, orang yang datang sana semua nya tak sihat.. lagi ko nak biarkan orang menunggu ko sedap-sedap melantak.. orang sakit sikit pon leh jadi tenat okeh!!!!





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

12 comments:

terpatrisinarabadi said...

bukan nak cakap apala..
pada yg sentap sila la blah.. :P
kdg2 diaorg ni keje sambil lewa jer...
byk bersembang dari keje, siap cite2 lagi smlm msk ape, nak raya buat baju pesyen ape..adoi, agak2la, pesakit depan mata tu....dia cek lebih kurang jer, sembang jer lebih2..sabar je la..
betul tu filla kan, tlgla improve sikit...
dah2 jgn geram2, amik kupon MC D kat blog sy.. (^_~)
`

NenetPenne (NP) said...

kang kata tak efficient, marah pulak ... yer dok?

Aya Ariel said...

klinik kesihatan nih memang tak efisyen..stop..

pegi lah ke klinik swasta..puas ati kan??

Anonymous said...

Sya ade pglman mse pregnant dl gi klink kshtn nie sbb xmo gi hsptl kunun2...bilik ade 4,doc plak sekor jek...tunggu berejam rse cam nk terberank plak...dhla check lebey kurg pastu smbl check tuh leh plak dia bergebang dgn nurse psl cara2 nk wat karipap..mmg sje je mntk 'dikaripapkn'...

2nd case...nurse smbl amk drh siap berbual2 pastu terslh amk muka wat dek jek...rse cam nk bg pnmpr jek..dhla skt..

Anonymous said...

nasib bukan saya yg nak jumpa dr hari itu. pasti staff kat counter dah kena marah and pasti i paksa dia call hp doctor and tanya. pastinya lepas tu, saya tak nak tengok dr tu, tapi saya akan buat aduan kat boss si doktor pula.

Sally

JMR said...

nenek cakap, orang tak sihat tak elok nak mengamuk-ngamuk...dok diam2 sudeh...;-p

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said...

bukan prejudis ye..kalau g gomen, sakit sikit pun boleh sakit banyak.. sbb tue ila prefer g swasta. kalau demam2 g klinik swasta. kalau berat g hospital swasta (ada insuran)
cuba fila try g hkl yg wad dulu wad papan..mak aiiiiiii..semua segala manusia bercampur-campur kat situ.. ila g melawat org bila balik ila pulak demam..haiyaaaaa

tapi nak komplen banyak2 pun susah gak sbb kapasiti doktor gomen & jururawat gomen tak cukup nak handle org malaysia, pati,banduan dan segala mak nenek pesakit..

Anonymous said...

fila, i ada email kat u psl frame..pls check ur email ya..

-linda-

harnidahussin said...

tak semua klinik camtu..patut salahkan 'org atasan' sebab tak bagi budget yg cukup untuk klinik kesihatan dan hospital..staff kat klinik tu semuanya stress tu..kaki tangan tak cukup...eh..melalut pulak..selalu klinik kesihatan rest for lunch kol 1-2 pm kalau tak silap...

liz said...

kdg2 klinik swasta pun sama gak..saya pernah pergi yg kat cyberjaya tu..dtg klinik kul 9 amik no smua..then staf situ kata dr lmbt sket..tp sbb nk buat medical check out je bkn sakit so pergi la bantai makan dulu..

lm gk dlm kul 11 dtg blk klinik dr blm smpi lg..rasa dh bara je dlm hati..ada la foreigner dlm 4-5 ketul yg sm2 dtg kul 9 td pn ada lagi..

dh la dia demam teruk smpi kwn dia terpaksa papah nk tggu berjam2..kesian...

Filla said...

anonymous linda: i dah check semua email and dah reply.. tapi takde pon from you? apa email add yeh? kalau tak re-send balik ye..tq

Farah Deeb said...

Br je terkena last week. Dokt kate kalau anak x baik gak dtg amek MC baru. Kite ni pun berkejor la dr opis last2 kat kaunter tu kate MC kene tgg dokt (kena cek lah maknenya) so tpakselah balik umah amek pulak anak tu paastu tgg la plak sbb tetiba taim tu la plak dokt dh kuar g mkn. Tgg sampai sejam upenye bile dokt sampai, bdk tu bleh lak kate sebenarnya MC tambahan bleh amek terus je tyh tgg dokt, boleh??? Cam bangang.