Monday, December 20, 2010

Baby's Room untuk apa?

hari sabtu aritu aku gi jalan-jalan kat klcc... eh takde intro terus nak mengadu..hihi.. assalamualaikummm kumm kummm... ni aku nak marah cerita sikit... taktau lah aku betul ke salah... sape2 yang pernah buat.. jangan lah marah plak kat aku ni.. ni just pendapat aku yang suke gile meroyan jer...

sabtu lepas betul-betul menguji tahap kesabaran aku tau.. pegi klcc ngn atok ngn wan... bawak amaani and acih... tengah nak menyopping tu.. Amaani berry plak... oklah.. Acih pon ckp dia nak tekencing.. so aku pon bawak lah amaani ngan acih... baby's room takde area situ..so try gi toilet biasa jer.. mmg tak leh nak settlekan amaani..coz kat situ ada sinki jer ngan paip... ok lah settlekan acih dulu.. bawah acih masuk dlm toilet.. suh dia kencing... lepas dia.. aku plak dah tak tahan.. suruh acih dukung amaani..hahah...pecaya? nak buat cemana..dah tak tahan.... tp sambil tu aku pegang gak amaani tu.. bile semua urusan dan selesai.. keluar toilet nak carik plak baby's room nak wash amaani..

yang aku tau dalam parkson ada.. so menujulah kami ke parkson.. masuk jer dlm baby's room tu.. ada couple ni husband and wife.. ngan baby dia dalam tu.. tak kisah lah kan... walaupon kat pintu (pintu mcm koboi leh nampak kaki kat bawah).. ada tulis besar-besar "LADIES ONLY".. takpe..aku paham.. kadang as a mother..ko need help from your husband jugak.. takpelah..sebab aku cuma nak wash amaani tukar diapers sajer... ok, amaani dah siap.. nak BF kan dia plak.. kat situ ada dua tempat baby baring utk tukar diapers.. pastu ada satu room ngn curtain utk BF baby.. aku pon masuk dlm tu.. baru nak BF amaani.. Acih sound, mama nak berak... aishhhhhhhhhhhh... hangin tul.. baru lps kencing 5 minit.. nak yak plak... adoiii... masa aku tarik curtain nak BF tu ada lagi satu couple (husband and wife and baby) masuk jugak.. maka dorang pon dengar ler aku bebel2 marah Acih.. so tak sempat nak BF aku keluar lah nak bawah acih dulu gi toilet.. tgh keluar tu..baru setengah jalan nampak Wan.. so aku serah ler tugas bwk Acih kepada Wannn.. heheh.. aku pon patah ler balik nak gi BF amaani.. bile aku tolak pintu tu tgk laki dia ada lagi dalam tu.. so aku ni buat2 profesional lah.. keluar balik.. diri kat luar sambil sajer diri dekat2 pintu yg ko leh nampak kaki aku tengah tunggu laki ko keluar dari bilik tuuuu... mesti laki dia tau aku nak BF baby aku.. sbb dia tau aku keluar tadi sbb Acih nak berry...

tapi bangsa orang tak paham bahasa dia buat bodo dungu jek.. aku pon sajer buat kaki lalu lalang semak2 kat dpn pintu tu.. dia tak paham gak.. so aku dah panas... aku bukak lagi pintu tu jenguk dlm..laki dia pandang.. pastu laki dia keluar.. pandaiiiii pon.. so aku pon dengan pantas masuklah dalam.. pastu bini dia tengah suap anak makan kat bilik kecik yang ada sofa panjang tu..curtain tebukak lah.. anak dia besar amaani jek.. aku lek lah diri jer tecegat macam tiang letrik takde perasaan kat situ... kalo tiang tu ok lah mmg konpom takde prasaan kan? ni aku ni ORANG.. tolonglah tolak ansur sikit.. kalau ko tgh BF anak kau aku tak kisah lah... ini suap anak makan... ko tak leh ke angkat anak kau, baringkan kat tempat tukar diapers tu pastu ko suap lah anak ko satu lori nestum tu.. mak tak kisah pon... dah tu? ko nak suruh aku yang duduk kat tempat tukar pampers tu sambil sadin BF anak? ok tak pe aku paham... aku sanggup tunggu.. aku bediri jer tegak sambil dukung amaani kat situ.. bini dia buat bodoh!!!!! ketuk2 sudu kat mangkuk..agah2 anak dia sambil suap.. aku AGAH ko nak? heeeiiii TENSI NAK MAM okeh.. Amaani dah rengek2 situ.. perghhhhh..memang aku hangin giler.. ada tong sampah tepi tu..kalau ikut ati.. nak je aku alih tong sampah tu.. aku dok besila sambil BF anak aku depan muka ko... gerammmmmmmmnyeeee! lama okeh aku bediri mcm tiang kayu kat situ... sampai ada satu lagi chinese couple masuk.. eh baby's room ni memang LAKI pon kene masuk eh? ko tak leh urus anak ko sendiri eh? aku tak penah plak hangkut laki aku masuk sekali? kalau ada pon.. bile bilik tu kosong..tp bile ada orang nak masuk aku halau laki aku keluar...

sudah nye tiang letrik ni dah tak tahan jadi bangang diri tegak sambil anak merengek-rengek nak susu.. aku pon keluar... menyumpah-nyumpah aku dalam hati nie.. naper lah ko jadi manusia tapi kurang peka ngan orang lain ah? KOOOOOOOOOOOOOOO JER ADA ANAK? ANAK KO JEK LAPA? ABIS ANAK AKU??? aku ni kalau guna bilik utk BF tu..ada orang lain nak masuk... ala kadar alas perot jerlah anak aku.. bagi chance cepat-cepat kat orang lain..sbb paham anak dia pon lapar jugak...

sudahnye, aku gi BF kat fitting room pumpkin patch sana.. sambil try baju anak..sambil BF skali.. huhuuu... tapi aku tau takde orang nak guna bilik tu.. sbb ada lagi satu room tu kosong..

jadi kepada ibu-ibu yang ada anak tu.. sama-samalah kita ada kesedaran sivik sikit.. jangan pentingkan diri sendiri... kang aku lempang kang!




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

28 comments:

Cahaya Puteri said...

haha..sbar yep kak filla..ade gak manusia cmtu ek?eh,manusia ke tuh..hiks..anyway,sy bru follow blog akak 3 ke 4 ari ni..n sy da abes bce sume entry akak dr awal sampai ari ni..sgt best wooo..smpai sy mimpi2 anak akak,kasih tu..hehe

cik puan akish said...

wahhh...lemak betol itu fomfuan..harus dilempang aje...mcm dia sorang aje ade anak..ish2....ini org pon wujud lagi..haiyakkk

JMR said...

naik geram lak ngan bangsa yang tak reti bahasa tu..kata 1malaysia, tapi 1bahasa 1malaysia pon tak reti ek..

aina said...

org camtu bebal sikit. ko kena sound jer.. excuse me u bole tak alih anak u kat sini sbb i nak pakai tempat tu? mesti dia tersengih2 bagi laluan..tapi ko pun kena cakap sengih smpi ke telinga.. jgn kuar taring pulak hehe

bnyk sgt org ignorant.. believe it

aku paling sentap kalo org selamba jer park kat mother and baby parking. slot tu penting ok utk ibu2 yg drive alone with baby.. kejap2 nak BF la.. nak tukar dipers la..kalo dekat kat entrance tu lega sikit sbb ramai orang dan guard. segala mende nak buat dlm keter..

Anasfadilah said...

kak filla tak nak try guna Nursing cover ke?heeee :D

lindaoff said...

Sepises "jualikan" memang selalunya "hati kering"....saba jerla kak filla..

~Rina Mazlan~ said...

hangin..hangin.. kalau aku, aku amik makanan anak dia tu aku suapkan mak dia lak.. pastu jangan lupa agah mak dia sekali.. wawakakaka...

Anonymous said...

silent reader -

yang,x silap kat klcc tue dekat toy r us ader baby room...3 room ngan kain jenis selak kat situ... bilik jenis tekan button sliding door terbukak tue...cam subang parade...(owhh i like sp baby's room...)tp mmg saket hati kn, mcm die jer ader anak...kiasu...

Nur Shazura said...

selalu terjadi.....kira kak filla ni jenis baik hati....boleh sabar....sha memang sound direct....apa nak jadik jadik la...janji kemudahan tu sha leh guna sebab kita berhak....kadang2 kesedaran sivik ni kalau hati diorang tu dah buta...memang tak leh wat apa dah...

Elin said...

hmmm...sakit ati ek. Saya pun klu pegi shopping complex harus tau kat mana baby room. Coz bf anak kan. And memang biasa hubby ikut sekali..tu pun klu byk yg kosong. Tp klu da terang2 ckp LADIES only..hubby saya paham2 sendiri...yer la..takde privacy lgsung klu ada laki org dlm tu..and kita nk bf bb. Patut u sound jer pompuan tu..(tetiba emo).

Rizziela said...

memang boleh hangin kalau jumpa orang mcm ni.....

Nasib baik belum pernah jumpa lagi kejadian mcm ni...

Husband saya jangan harap nak masuk sekali..dia kata nanti orang lain malu nak masuk dlm tu seba dia ada sekali

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

lain kali ko sound derek jer poms.. "tumpang sikit, saya nak duduk bfkan anak saya" compem dia malu sendiri tu.. kalau dia bangang2 tak paham jugak, ko alihkan jer anak dia ke tepi sikit, dan ko duduk.. buat toyer jer.. ater, ko pun nak gunakan kemudahan sama kan? bukan dia sorang je boleh guna..

mAmAbuDaK said...

aku pon cam nak lempang je pompuan gtu ngan laki dia..anak x pe dia x berdosa dia lapar...

maria said...

Biasala tu..I pun selalu kena..I pun tak paham le why pompuan2 sekrg ni kalau nak masuk baby's room mesti nak angkut husband sekali...Seb baik le husband I tak camtu sbb dia pun paham what is baby's room really is...Mesti le untuk mak n baby...dan selalunya memang ramai baby BF...It happens to me kat SOGO, ramai sgt bapak2 yang nyibuk..MOM PLEASE BABY'S ROOM JUST FOR MOM N BABY OK...

Iela Fazielah said...

salam... salam ukhwah...hehe.. sabar2 ye... mmg ada org jenis xreti bahasa n xberbahasa... kalau ila pun hangin gak... kalau i jd u.. b4 blah i sound dia dulu.. br puas hati...

Love said...

kalau saya, saya duk bersila depan dia, pas tu bf anak. Sambil-sambil tu boleh main cak-cak ngan mak ngan anak dia sekali!

Sham Ummi Echa said...

mmg bodoh piang la pompuan tu. namanya je seorang ibu n ada anak. tp x pikir org lain yg ada bb sama. patut masa ko blah tu, ko sound tepet je. slamba je ko bagi, biar dia panas hati. eiii mak pantang org mcm ni.

green yg gorgeous said...

slalu jadi silent reader jek..nak coment gak la..
memg x patot org tuh.xberhati perot

cputeh said...

biasala sis,tu jenis pompuan jakunla tu,baru first time guna baby room kot,tu yg dia hangkut laki,mak,tok,nenek dia tu...sabor jer la sis...

MamaIcha said...

ckp psl baby room...saya rasa SP adalah yg terbaik!!! tapi ckp psl terkena....mmg byk kali gak terkena!!! satu tue, pompuan tido dlm baby room...blehhh??? kedua, nak tidokan anak, tiba2 masuk satu family yg anak2 dia dah besar...main2 & buat bising...diaorg nie tak tau function baby room kot..sabar jer la

Sue said...

kalo aku, aku borak2 je ngan baby sambil sinis2 kat dia tu. mmg dasar bebal laki bini. penah dulu kat jusco punye baby's room. 2 bilik yg curtain tu dah fully utilise siap dgn trolley lagi. aku duduk je kat bangku luar tu (still dlm baby's room. Yang sengal nye ada lak family lain dtg siap dgn bapaknye skali duduk plak kat bangku tu tak reti2 org nk BF anak... tp aku wat selambe je la..

Ain said...

Mmg ada manusia cam ni Fila.. Ain pun pernah "terkena".. mmg sabar jerla mengenangkan sikap tak professional org ni...

Filla said...

bab BF baby nie, lain orang lain cara.. ada orang tak kisah BF kat mane-mane.. aku kalau tepaksa pon BF gak lah kat restaurant ke..tp tempat tesorok lah.. pastu cover gila-gila ngan shawl.. so aku mmg sgt memerlukan baby's room utk BF anak.. aku tak leh plak nak slamber badak BF kat tengah-tengah alam walaupon secebis kulit badan pon tak nampak.. ai kan pemaluuuuuuuusssssss..heheh
eh tp pompuan tu mmg x de prasaan okeh.. menci menci menciiii

Azira said...

Kalu I< I saound jer minah tu yg I nk guna tmpt tu utk BF anak I.. Lantak I... I pun jenis yg x suka BF ikut sempat je kt mana pun, lagipun laki I marah... I heran laki zaman skang kt situlah tmpt privacy kaum ibu, kt situ gakla dia nyibuk.. Mcm la si bini tu x leh nk uruskan sorg2.. FYI cik Filla, kt KLCC ada satu lg baby's room , kt level bawah skali, kt Toys'Rus.. Biliknya besar dan selesa sgt compare kt Parkson.. Toilet pun dekat... Surau pun ada...

Nursyahida Osman said...

Haha, saya baca pon leh angin gak. dia sorg je yg ada anak yg nak makan kak. Dia super duper pemalu kot, tu yg dia kena kasik makan anak dia dalam cubicles BF tu. hihi. sabar kak. :D

aishah jamrek said...

tak baik la buat macam tu. tp sepatutnya baby changing room ni kena buat banyak sikit. ni tak, kadang mall besar giler, tapi ada 2-3 bilik je utk BF. ntah pape.

ikanbilis said...

dilaaa ni kan...jumpa kat blog rupanya kita..eheheheh..(lina kawan yan dr opis lama u kat KSM)

dorin said...

Sy pun selalu ajak hubby masuk sekali tlg tukar diapers anak..kalau sesorang rs cemas..kekeke..tapi dia masuk kalau dalam tu takde orang la..kalau ada org pun, tengok la la jugak bilik BF tu kosong ke tak..kalau full, jgn la bagi hubby masuk sebab sure ada mummy yg nak bf baby kat luar tu kan...ye ye..jgn selfish...buat cepat2.. cian amaani..mesti dh hampir kebuluran..huhu