Thursday, April 29, 2010

TIPS UNTUK DIKONGSI BERSAMA....

Oh sebelum tips dimulakan, saya berbesar hati mengucapkan ribuan thank you buat semua yang tolong ajar saya yang buta IT nie cemana nak dapatkan internet semasa pantang..hihi.... walopon macam bodoh-bodoh tak paham korang suggest apa.. tapi tak pe.. kang aku suh Pak Radie yang pahamkan aku ni... eh kalau guna handphone as modem, pastu aku tak guna line, aku guna DIGI prepaid (alamak kantoi.. dah tua bangka tak guna line).. boleh ke? eh tapi ada reader yang suggest aku beli sim card baru jek RM10.. maknanyer boleh lah? ok ok... nanti tanye Pak Radie...


Ok kita mulakan tips hari inie.... ada dua aku nak bagi.. walaupon tajuk dah cukup hebat dan confident... sebenarnya tips ni biasa jer... hahahah....

Tips 1

Saper suka makan cendawan goreng rangup yang kalau jual kat pasar malam RM3 satu cup??? heheh.. ni antara fav food laki mak.... apa je yang rangup dia suka.. kalau aku goreng jari kaki ni celup tepung pon dia ok kot.... dulu aku ada guna tepung aper tah, kentucky ke? tak best utk goreng cendawan nie... utk ayam ok lah kot... nama pon kentucky kan... tp aku dah bertemu dengan multi-purpose frying powder yang sesuai...
yer NONA!!! kalao sesaper rasa mcm ek elehhhhhhhhhh.... tu pon tatau ke? huaah... dek non... ai bukan tatau... cuma tak prasan jerk... haaa, buat readers lelaki, kalo korang ni tak reti masak.. cuma tau masak maggi tupon cair giler... sila lah buat celup-celup tepung nie... senang jer...

bancuh bih kurang 3/4 packet tepung ni utk satu packet mushroom... oh kalau nak buat sotong goreng tepung pon boleh.. sama jek... bancuh ngan air buh minyak masak dlm 2 sudu.. kacau rata.. jangan cair2 sgt..nanti tak ranggggupppp.... paham?? yang ni Acih tolong bancuh... godek2 ngan sudu pastu sudu asik telepas tenggelam dalam nie.. hanginnnnn jek mak...

cak!!! haaaa ni ler ghoper cendawan goreng ranggup.... make sure bila nak goreng baru amik segenggam, gaul-gaul dlm tepung tu mcm tangan mamak tu... pastu goreng..... goreng lama-lama sikit supaya rangup... pastu nanti dia melekat-lekat.. sambil goreng ko pisah-pisahkan dia yer... sedap.. dah sejuk pon still rangup! x caya tanye pak radie.. dia lom balik lagi semalam aku dah goreng siap-siap..sbb sakit pinggang.. penat nak tunggu malam-malam baru nak masak... aku makan secebis jek..sbb semalam rasa tak sedap prut.. rasa loya nak muntah mcm baru mengandung plak! enak di makan bersama cili sos yerr.... sekian tips pertama....



Tips 2

yer... tips tadi tu sesuai utk laki ngn pompuan.. yang ni masuk tips utk kaum hawa plak.... nak tau aku selalu guna apa utk highlight kan bawah kening??? orang panggil apa? base eh? eye shadow yg guna utk apply kat kelopak mata (bawah tulang kening)... ok saya guna MAC ni dari dulu tak habis-habis... walopon dah tinggal keliling jek.. punyalah lama nak abis.... bertaun2 dah.. ntah2 dah expired! lantak ler.... tapi aku mmg suka sbb dia tak shining sangat.. aku tak suker plak yg kalo dari jauh nampak mcm alien bekilau-kilau baru turun dari kapal angkasa silver2 gitu.. eiii tak suke! yang ni ok jer... ;) ... (asal tapak tangan aku merah???) ok nama eyeshadow yang aku guna as base nie, SHROOM SATIN... tp aku tak sure ada lagi kat MAC ke tidak.. sebab dah lama giler kan... tapi kalo korang nak beli.. cakap jer nak kaler nie..kalo dia kata MAC dah tak keluarkan stok zaman dulu kala nie.. ko mintaklah kaler lebih kurang mcm nie.... harga? ala.. brapa ah eyeshadow mac skarang? RM60?? murah jek.. leh pakai lebih dari 3 tahun.. muahahahahahha.... dan tiba-tiba minah kaki sibuk sampai dalam bilik... 'mama buat apa? amik gambar lagi?'... ahhhh, ok meh sini jadik model jap... hahahah.... eh tengok kuku kat ibu jari saya.. rosak sejak pregnant nie.. dari awal-awal pregnant dah rosak, dua2 ibu jari plak tu.. kurang kalsium yek? (eiii manja nyer.. tu pon nak ngadu!! auwwwwwwwwwwwwwwww ai kan manja)

Tips 3
aik tadi kata 2 jek tips... takpe jangan panik.. ni tips tambahan... auwwww.... penah tengok iklan kat tv skarang nie?? eskrim Walls tu? tapi ni bukan walls ni nestle..hihi.... Acih hapal iklan tu.. so aku pon tepaksa lah hapal sama... Ayah tak pandai tocang rambut, Ayah tak pandai menjait, Ayah tak pandai bekebun........ tetiba ayah dia pandai bawak balik aiskrim jek.... hahaha... uiiiii nikmatnyer aiskrim ni... korek-korek ngan sudu.. coklat dia cairrr sejuk, manis jer masuk dalam tekak.... so apa tipsnye? ok nak makan eskim mcm ni kene guna sudu... peluk kuat-kuat.... kalao agak-agak kedekut tanak bagi orang lain.. sila gi makan blakang esbox!!!! ok tak tips? hehe...


p/s: semoga tips-tips ni boleh diguna pakai... sekian....



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Mimy Hamid said...

okeh sgt...hahaha tang aiskrem lazatlg berkrim tu ..makan la sampai comot hokeh...heeh

MamaIcha said...

mkn aiskrim & peluk kuat2...harussss :D

eiymnajmie said...

sodapnye cndawan goreng tue...

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

aku tak pernah terai tepung brand nona tu, sebab aku selalu beli cendawan dan tepung khas goreng cendawan (tak dek brand) kat pasar tani..heheheh.. tp nampak sedap plak brand nona tu. nanti aku terai ok

yang tips no2 tu aku kurang jelas.. cuba kau tunjuk cara nak pakai plak..

Yann said...

Eskrem tu mmg beshh. Sy suke yg almond tu.. Yummmy

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

suker semua tips2 nieh .. sy mmg suka tpg nona tueeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee ;-)

Sofie Sofiah said...

yumyum cendawan goreng....
kalau pakai tepung tu, die serap minyak tak?

Filla said...

mimy hamid: eh betol laa..lazat sungguh eskrem tuuu...

mamamarissa: haha.. nanti baby dah besoooo leh suap eskrem!

zumiela7: yeszaaa..

cik puan mimi: oh ada tepung khas eh? hahah eyeshadow yang aku tunjuk tu leh guna utk base, apply before ko apply eyeshadow kaler2... ;)

yann: a'ah dap kan?

nurul diana: pasni leh try sotong goreng tepung plak ;)

sofiah shariff: serap minyak? ermm ntah.. tp rangup.. masa nak letak kat pinggan tu letak ler tissue serap minyak tu ;)

Anonymous said...

filla... psl broadband tu... setahu akak maxis prepaid ..blh guna hp sbg modem tp byr mahal la...

-kak zai-