Friday, April 30, 2010

Mengidam?????

Sebenarnya kan.... aku teringinnnnn a.k.a mengidammmmm nak makan kueyteow goreng kaler merah2 sikit..kaler coklat tanakkk.... pastu aku asik terkenang jer kueyteow goreng yang Natra masak dulu... sedap nyerrrr atttaaaa.... (ok tekaan anda betul..model maybank ialah Atta.. pastu malu sebab muke mcm makcik) perhal ko nak malu... ayu muslimah aku tengok... auwwww..hahah....

ok sambung cerita... disebabkan mengidam nak jugak... so ada dua je pilihan.. samada ko nak tunggu Atta datang umah ko (ntah2 sampai aku beranak dia tak sampai) atau pun ko masak sendiri... so sebab tak sabar... maka aku pon masaklah sendiri... gigih nie.... kul 8 mlm macam tu masak... aku tau Pak Radie tak gemar ketiow2 nie... tp arghhh aku soka... pastu ada plak assistant kenit kat dapur... boleh borak2.. heheh...
maka jadik jugaklah kueyteow aku yg tak seberapa nie.. rencah takde dow.. yang ada fishball jer.. tu pon sedut2 suap kat Acih... eii tak suke lah fishball ikan parang yang packet tu.. eh saper tau fishball yang sedap ah??? bukan yang buat sendiri ok... aku nak yang boleh beli kat kedai..


ok mengidam keuyteow dah settle... Atta, fillanie nak attanie datang umah nanti buat karipap sardin ngn karipap kentang!!!!! kalo ko sayang kat aku nie... ko kene jugak datang sebelum aku meletops!!!! aritu gi carrefour nampak mcm best jek temikai ni.. so beli lah... cute-cute jek tembikai nie... aku kan penggila tembikai... kalau mak nye penggila temikai.. haruslah anak nye pon!!!


semalam pulak.. budak-budak opis ajak potluck utk lunchtime arini.... so bile dipikir, mushroom jek yang ado... maka mak cop nak masak ni jerlah... sian ler kat mak buyong ni yer... x larat okeh masak-memasak nie.... ni pon bangun kul 4 pagi.. *tipu*.. hahah.. sib baik ler Pak Radie bangun awal sket masa tengah masak pagi tadi.. sian dia cirit birit..huahahah.. terus amik tugas mandikan anaknda..... dah lah job scope dah bertukar.. Pak Radie sekarang jadi tukang gosok baju sekolah anak... heheh... alahai.. sebulan ni jer.. sok dah meletop... tak yah ler gosok dah... ai dah takleh dok iron baju besila kat lantai.... kang duduk terus tak leh bangun dah...

so inilah saja yang dapat saya masak pepagi buta tadi.... uiiii dengar citer ada ikan patin masak tempoyak, ada telur itik masak lemak kuning, tulang ikan masin kurau+nanas tu jadik ke? ok dah jgn banyak cite... pagi lagi nie.. tu cite tengahari...


itu sajer laporan saya buat masa nie... semoga semua terliur... baiiiii....


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

1 comment:

mannira said...

sedapnya...pepagi ni lapa la..tgk mknan ko...dapnya menu....jgn lupa..ambik gamba ya..msk blog...