Monday, April 12, 2010

30 weeks...

30 weeks

ok, semua dah tau yang baby dalam prot ini InsyaAllah baby girl... family members pon dah tau dah.. dan semua ok jer.. bertambahlah cucu sebelah mentua ada 6..(5 girls 1 boy).. dan aku akan sumbangkan lagi sorang girl menjadi 6 girls dan 1 boy.. hihihi.... cucu belah mak aku plak akan menjadi 3 orang.. yessss semua girl... mana tah datang baka semua nyer pompuan!!! ikut adik badik bapak aku.. punyalah susah giler nak dpt girl...

perkembangan aku plak.... memang berkembang lah kan.. hihi... dah nyampah plak nak pakai legging sebab rasa mcm nangka bungkus.. so tak yah! takat2 gi makan kat kedai kat umah ok lah lagik... heheh... baby adalah lasak mcm biasa lah... biler dia kuis ngn lutut ker siku ker.. heheh.. tak leh tahan doww.. gelisssss... Acih plak tak penah excited nak tgk or pegang prot time baby tendang-tendang... Acih kan tak suke di suruh-suruh.. kalo dia rasa nak kiss.. dia kiss...

bab-bab kaki cramp dah takde... cuma tak larat nak bediri lama-lama... atau jalan lama-lama sangat.. sebab tangkap kat pinggang belakang... tapak kaki pon denyut2 kalo lama-lama sangat jalan.. tapi bile weekend jek..konpemmmmm seharian berjalan.. hehehe.. balik tu terus merangkak naik katil... mood ok jer.. x de emo-emo sangat.. semua biasaaaaaaaaaaa jek... mengidam nak makan aper? x der aper.. cuma time preggy nie.. asik tebayang ayam penyet.. ceh!! hehe.. eh ok ler.. dari aku mengidam nak makan kat victoria station tiap-tiap minggu...

oh lately nie... badan aku asyik panas jerrrr... yerlah orang pregnant memang ler badan panas... uihh tak leh tahan.. baru je mandi nie.... dah peluh-peluh balik.. belengas okeh!! rimas giler.. mandi balik... hishhhhh....

dah beli ansur-ansur barang-barang baby.. tp sangatlah ala kadar jer.. aku bajet.. bagi beranak jer dulu.. mana yang tak cukup.. suruh jerlah pak radie gi kedai beli... kedai bukan jauh pon.. butik anakku tu 5 minit jer dari umah MIL... heheh.. takat nie yang dah beli dan dah siap2 pack..

dah beli/sedia
-nursing bra 2 helai
-sarung tangan/kaki baby (3 pasang)
-baju & seluar baby (3 pasang)
-botol avent (2 bijik)
-socks aku tuk pantang
-sweater pantang (dulu)
-dah cuci sarung bantal and tilam baby (dulu)
-breast pads
-maternity pads
-set lepas bersalin amway
-bengkung aku
-breast pump pinjam

yang belum beli/sedia
-diapers newborn
-car seat
-bengkung baby (kene check dulu ada ke tak)
-segala bedak/shower gel...
-lampin buat bengkung budak
-
-
-
-

ohhh lain-lain malas nak pikir.. awal lagi... nanti last minute leh pikir... kali nie.. aku nak try fully BF.. selain memberi kebaikan pada anak dan ibu... kelebihan utama jugak ialah untuk cut cost..hahha.. weiii susu kat kedai mahal gilos aku nengok.. satu tin kecik tu dah rm50.. lepas isik minyak balik kampung okeh!!! Acih dulu lahir2 dah sumbat susu botol campur BM jugak.. so kali nie aku harap dapat lah menjadi kilang memproses susu...
mebi akan berpantang di Shah Alam.. sebab mak aku masa aku bersalin mebi baru jer pindah umah.. so konpem kelam kabut lagi... lagipon aku InsyaAllah bersalin kat DEMC shah alam.. dan amik tukang urut area situ jugak... lepas dah sihat sikit baru balik ke Putrajaya kot.. dan boleh lah berpantang sendiri... kenalah berdikari sikit..hehe.. lagipon tanak bagi Acih ponteng sekolah lama-lama.. sayang......

itu jerlah kot cerita-ceriti 30 weeks nie... nanti sambung lagi.... byeee...



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

6 comments:

Unknown said...

tak sabar aku nak dengar cerita ko meneran time banak nanti..hehhehe

shazura said...

Alhamdullillah......seronok dengar akak nak fully BF babygirl akak nanti.....

untuk makluman kak filla...sha involve dengan program BF peer counselor.Program ini menyediakan khidmat nasihat dan kaunseling ibu ke ibu tanpa mengenakan sebarang bayaran...ala...macam masa skolah dulu pembimbing rakan sebaya...insyaallah kitorang ni well trained....takde ajaran sesat punya sebab program ini dipantau...kat area putrajaya pon ada ramai trained peer counselor nih...kalau akak perlukan apa2 bantuan, boleh email sha....sha kat area uniten ni jer ...5 minit jer nak ke putrajaya tak pon sha bagi akak few contacts untuk akak call atau jumpa...

alhamdullillah sha masih fully bf anak sha 1 tahun 5 bulan tanpa setitis pon formula milk.....memang jimat kak....duit sepatutnya beli susu tu sha boleh ke lain...separuh simpan dalam akaun dan lebihnya shopping untuk my umar ngan safi...
semoga akak berjaya dalam memberikan yang terbaik untuk anak2 akak.....

Ace said...

All the best for fully breastfeeding.

Aini pun sedang dalam proses breastfeeding juga. Baby pun baru nak masuk 2 bulan.. so, hopefully dapatlah fully breastfeed up till 2 years ;).

Good luck!!!

emy/mamasuri said...

ermm..
rindu lak nak preggy..ahaks...

Kniedaz said...

seronoknya nk dpt baby..semoga semuanya selamat

Mrs.Nury said...

wahh syoknyer bb girl again...alaa filla susu bb mmg mahal klau ko beli kat pasaraya.KO belila kat kedai ubat cina..murah seyy.Tp klau ko nk fully BF lagik bagus...