Wednesday, April 28, 2010

Ingatkan dah tak muat...

ok kali ni memang tengah buntu giler... tapi sepi plak kalau tak update.... so update jugak! mungkin gambar takde kene mengena dengan entry... tapi tak pe.. mcm tak biasa plak... hihi.... ini gambar hari sabtu lepas... pening tatau nak pakai baju apa utk gi wedding kawan Pak Radie nie.. selak-selak.. eh ada plak baju itam nie.. try2 eh muat plak.. walaupon ada lah comel sket jer dari nangka... tapi selesai masalah!!!! bilalah ianya akan berakhir.. huhuh.....
muka ala-ala macam nak carik pasal.... hihii..... eishhh pendek gak aku ni kan???

walaupon blur tak pe... boleh pakai lagi gambar nie...

ok ok... ni lepas jengket kaki nak bagi sama level sket..hehehe.... muka tetap nak ganster walopon sarat mengandung...

ok balik kepada asal, muka nak carik gaduh....


ok gambar-gambar tadi sekadar hiasan... saya 32 minggu.... kesihatan masih di level yang alhamdulilah lagi... tapi ada semput-semput sket... ada masa rasa baby mcm kebawahhhhh sangat.. sampai rasa tak leh nak jalan... kene diri tegak sambil tapak tangan peluh-peluh menahan rasa nak tekucil... wehhhh..jangan buat hal.. asal ngadu jek ngn Pak Radie.. mesti ayat dia 'nak beranak dah ke, jom jom gi sepital'.. ko gile ke apa.... aku rasa time tu baby tgh buat terjun tiruk lah... suka-suka ati dia jer.... aku ni jalan-jalan dalam carrefour nak beli barang dapur pon peluh-peluh.. carik kusi pon takde!!!! bengong tul.. aku besila jugak atas lantai kang!!

tidur malam dah tak seindah dulu... kiri ke kanan ke.. semua tak selesa.. yang tul2 selesa bila dah kul 4 pagi mcm tu kot... takut ke nak bersalin?? uihhhhh mestilah!!!! sedangkan Pak Radie ckp kalo ler dia leh pregnant, dia tanak beranak normal... dia nak belah perot jer... hahahah... tapi kali ni, masih berjaya sepit kuku kaki sendiri tanpa bantuan orang lain..hihi.. dulu kan hala jek kaki kat Pak Radie.. kali ni aku leh buat sendiri.... *vangga disitu*

masih lagi nak makan kat waroeng ayam penyet, tapi jangan diikutkan perasaan... tempat tu bukannye dua tiga langkah dari umah!!! ok ok... sekarang teringin nak makan steamboat!!!!!! tengok gambo my sil makan steamboat...terus NAKKKKKK!!!! dan-dan tepon Pak Radie.. tak kira apa pon.. nak gak.. bongok-bongok pon jom kita gi Johnnys tu.... eh sedap ke? tibai jekla.... janji steamboat rendam2 dalam air menggelegak tu!!! Pak Radie ckp Jumaat malam... oh tak boleh..sbb lama sangat!!! nak malam ni jugak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jangan ler korang tayang-tayang makanan korang kat aku.... aku kalo tengok jer terus nak... yang senang carik tak per lah.. yang susah camno???

aku prasan preggy kali ni aku suker makan laicikang sejuk... heheh.. pastu suke orange twister... memang tibai giler-giler.. sebab nanti pantang semua tu dah tak leh nak telan....

oh aku ada satu pertanyaan..........

boleh tak korang bagi aku info, aper broadband ke aper mende ke.. yang membolehkan aku berinternet dari umah my MIL nanti????? ini perancangan masa pantang.... tapi aku nak guna utk 1 bulan mcm tu jek.. lepas pantang dah nak balik umah sendiri ada streamyx.. abis takkan aku nak KERAS jek pantang nanti tak de internet???? nak bawak laptop nie... huhu... kalau korang tak leh tolong aku... maka selepas bersalin.. blog ni akan sunyi sepi selama aku berpantang!! wahhh ugut plak!!! nak try maxis broadband ke? tp tu memula kene bayar dlm rm100++ kan?? pastu monthly tu baru murah.. tu tak leh.. sbb aku bukan nak pakai lama.. nak guna kejap jerrrrr.... takkan time pantang nak usung laptop gi wifi free kat mamak.. giler ker aper..



EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

19 comments:

Sham Ummi Echa said...

alamak x tau la pompuan.. yg dok offer berokben maxis tu.. kena bayar 100++ utk 5 bulan nyer bil x slp aku.. weii ada ke yg boleh pakai sebulan je??

JMR said...

hehehe..susah gk nak layan wife pregnnt ni yek..

sis due bile? got modem, sebulan dua ni tak pakai g kot..just reg simkad bru, trus leh guna, reg simkad takyah byr pa pe rsnyer..

A m m i said...

bukan ko yg pendek nyiah..laki ko tu yg 'tungkai' cam laki aku..

at least ko ngan pak radie..mari lagilah ketinggian tu.. aku ngan laki aku????? dahlah dia tinggi..beso lak tu hohohoh..

ampunkan sy encik suami hehheh

atoyissan said...

huwa..jangan le ko cecuba try maxis berukban tu..wat sakit ati jek..(kepada lakiku..sorry yer i bukan tak support ur company ek) tensen tau..

Ini Diari Kehidupan said...

hmmm..celcom la kak sebab terbaik! but not sure boleh terminate after a month or not sebab selalu ada contract..

cmtu gune P1 je la kak tapi kerek la line P1 tu..

jadi akk g survey sendiri eh? heee

aresaliyana said...

kak.... xpyh kai bb..
kai modem nset jer senang...
smbung nset kt laptop kai usb..
pas 2 layan....
rate depend pd line(clcom/dg/mxs...
xde kena byr monthly..juz topup jer...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

haah ler poms....maxis offer byr rm150 utk 5 bulan.....no contract ler tapi..kalau lepas 5 bulan ko nak terminate....ok gark...

ahaks...bukan ko ler yang pendek filla...tu pak radie yang tinggi cam galah tu.....kalau @ tempat crowded...senang nak cari dia coz' dari jauh sure dah nampak dah dia tu...eh eh eh

m(o_O)is moois preloved said...

kat uma ur mail xde tenet ke..kalu ad beli router jela..leh home wifi..kalu xde kne beli tenet gak la..;)

m(o_O)is moois preloved said...

mil* silap..huh

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

tak dapek den nak nolong.. mana nak cekau broadband untuk sebulan jer.. prepaid ada ler. ngeh ngeh ngeh..

aku pun dah lama tak makan johnny's.. tu kalau aku pelawa laki aku tu, dan dan dia ajak aku pergi.. dia memagn hantu johnny's..

lama lagi ke due kau.. nampak nau dah sarat

fazz said...

asben sy gune enfon je..line celcom.satu hari pkai lbih kurang rm 7 cmtu..enfon cucuk kt laptop or pc then connect intenet...u gune line enfon ape filla??kalo celcom ok la tu...

manisz said...

filla, tul ckp aresaliyana tuh.. dulu2 masa aku tk der broadband aku subscribed celcom pakai hari2 jerk.. RM6/8 for 24hrs.. use hp as modem.

ko pakai Digi kan? ada kot cubalah tnya..

SHIKIN said...

pki maxis mmg kena bayr 150 dulu.lima bulan lps 2, rm18 jer.erm,better pki intenet kat hanphone jerk...suruh pak radie bayar bil..hehhee...hadiah dpt baby baru.

genny da bomb said...

betul2 pakai hp jadik modem..xingat celcom ada weekly or daily charge utk prepaid bb tu..pakai seminggu rm20,xsure la ada lagi ke dak..idak pun pakai je daily cam mak pakai hotlink skang ni hehe..nak pakai je subcribe hehe..

H.A.N.A said...

celcom

Unknown said...

usung je lahh laptop tuh...gi mamak...

sya said...

cucuk kat handphone pon boleh, tapi saya tak reti, kene try tanye org lain la mcm mane nak setting semua,
hari tu mase duduk malaysia sebulan gune celcom broadband, rm 98 sebulan, lepas tu pegi cellcom centre n terminate. takde masalah.
lepas terminate, modem die tak amek, so in future kalau nak gune balik just gi balik celcom centre n sambung.jgn lupe terminate, nanti kalau kite biarkan sampi 4 bulan die charge bile kite nak sambung balik.

kelajuan, ok la jugak, setakat nak surf tu lepas la

Mazrina said...

Senang jer, xyah register beruk band bagai tu..ko gi subscribe guna sim card celom 3g yang biasa..alaaaa yang sim card utk prepaid calling2 tu, mcm panggilan kuar masuk ajer... pastu ko subscribe kan broadband untuk seminggu rm20 hengget, kalau sehari, 24 jam tu rm6 hengget... ko tekan *118# ada menu utk subscribe rm20 seminggu atau rm6 24 jam...lepas abis cukup seminggu, subscribe jer lagik..apa susah???... than lepas tu..sim card tu ko campak pun bole, sebab prepaid sim card rm10 hengget ajer.... x yah register bagai....tapi yg penting gi carik modem..sekarang ni ada modem yg rega dlm rm130 ajer..campur ngan prepaid rm 10 hengget...senang kan??

wah panjang lebar penerangan aku...salam perkenalan..;-)

ratna said...

filla.. saya guna celcom broadband.. almost 2 years dah pakai.. hari tu saya bersalin & kena admit kat hospital selayang 11 hari saya pakai celcom broadband ni.. bagus sbb dia ikut coverage celcom..kalau kat situ line celcom dia bagus..maknanya laju jer la internet tu.. saya bayar RM68 jer sbln..tp modem dia agak mahal la time tu..cuba tanya celcom.