Monday, April 05, 2010

My weekend activities....

baby girl ke boy ke.. nanti aku gitau..sebab nak citer mende lain plak..heheh...


weekend baru nie.. giler betul aku berjalan.. sampai bedenyut2 tapak kaki aku okeh.. pastu pinggang jangan ckp lah.. dia nyer sakit..sampai fobia nak bersin.. nak tecabut urat pinggang skali aku bersin!! giler auta lebih kan?


pagi-pagi sabtu dah kuar umah ada Check-up kat DEMC... pas check up makan breakfast McD dulu.. pastu terus gi Midvalley...
Mid Valley, dok melayan pompuan ni main piano.... Pak Radie siap berangan nak angkut pompuan ni ngn piano dia letak depan umah... supaya leh main piano sambil dia tido...

betul Acih dah hitam... lepas-lepas ni dia tido dalam stroller.. bile dia bangun ngn rambut serabai.. kulit hitam...terus pegi depan muka aku... teperanjat mak okeh!!!!!! rupanya anak aku..huahahha.. naper ko jadik macam ni Acih???

kat luar MV nak balik ke Garden...

fiwittt.. acih dan kasut baru.. nanti i close-up dalam entry lain yer...

dah beso Acih kan? memang sepatutnya lah dah ada adik... mak tak larat dah nak layan kerenah dier nieh...

eh sebenarnya nak gi Funky Mama kat Garden... grab baju sehelai.. terus pakai... hehehe... pastu menapak sampai MV.. pusing-pusing dalam tu.... dah letih... terus pegi the curve.... naper???? haaaa itu dia.... aku mengidam nak makan Waroeng Ayam Penyet lagi.. so itu kali ketiga aku makan mende yang sama!!!! giler lah! apasal tah aku kemaruk sangat tebayang-bayang.. selera orang lain aku tak tau..tapi tekak aku sangat lahhhh suke! Pak Radie pon bawak ler bini dia ni pegi... heheheh...

huuuiiii.. bersama Es Cendol gitew.. ermmm dap.. siap ada cincau skali...

banyak lagi gambo mengada.. hadap jerlah yer... uiii panjangnyer kuku.. sampai nak potong kuku pon x de masa.. tapi bile asik tecucuk Acih jer.. mak dah potong... dah pendek dah skarang..hehe

eh baju Pak Radie tu bukan aku pakai kat Pangkor? heheh. hangin jerk mamat nie. takut t-shirt dia tekembang.. huhu.... tgk aper ktorang order?? giler banyak! amik set ayam goreng utk aku... ayam bakar utk Pak Radie.. set tahu+tempe+telor... bakso satu.... huahaha... konon bakso nak suap acih.. tapi sampai ke sudah dia tido.. so aku ler makan! semua nye sangat sedap... tq paaa... sanggup susah-susah bawak ma makan kat sini.... hihihi....

hangin pak radie kene snap gambar... makanan dah dpn mata.. bini seboooookkkkk suh snap..

ok dah.. pegi lah makan... aku tak kaco dah!!!



pas makan.... terus menapak gi brands outlet plak... sblah ikea tu aper? ikano eh? haa situlah... pastu menapak balik gi kat kereta kat the curve... uiiiiii... sakitnyer kaki.. rasa nak pengsan...





Ahad

sibuk menguruskan frame-frame customer sebelum nak deliver... pas deliver aku nak makan plak!!

teringin nak makan Nasi Briyani Ayam Madu kat Mahbub.. ni aku tak penah makan.. tp hari sabtu tu Pak Radie yang cerita.. tu aku padankan muke dia.. dia cerita saper suruh... aku dah paksa dia nak makan jugak! so tengahari anto frame dulu... sana-sini.. pastu baru pegi Bangsar Mahbub tu... aku bukan ler peminat nasi briyani sebenarnya.. tp teringin plak... dulu aku kalo nak mesti pegi Insaf kat Jln Tar... pastu aku takkan amik ayam madu, aku mesti amik ayam goreng.. aku kan tak suka manis-manis nie.. tapi Pak Radie hasut.. suruh try ayam madu.. so mak pon cuba lah...

muke masa on the way nak gi Bangsar...

amacam? meletop tak??? Pak Radie ckp kat Mahbub Bangsar nilah nasi briyani ayam madu the best dia penah makan.. yerlah tu.. tp bile akud ah try sendiri... yes, i agreed! sedap okeh... kalo insaf tu..dah ler kedekut nak mati.. ko nak mintak kuah dal pon kene buat muka seposen... kedekut nak mampos! yang ni... dia letak timun kat mangkuk tu banyak! dhal dia terbaekkk... ayam dia sedap! nasi pon sodap!!! harga? 1 set nasi briyani ayam madu cuma rm10 jer.. tp dok dlm aircond jadi rm11.. hehehe... jika ke bangsar sila lah singgah... kat shop lot depan Bangsar Village jer... lepas makan kat bangsar.... terus pegi PWTC.. actually confuse... pak radie perasan banner dia macam kat MV.. last day 4hb.... so aku terus call Mai Okinokiyo (my information counter)..hehe.. suh search kan kat internet... exhibition utk home & lifestyle ni betul ke wujud... rupanya ada.. tapi kat PWTC... last week yang kat MV... aper lagi.. terus pegi.. berjanji-janji dulu dgn my mom... mmg best lah pegi sini... saper nak pegi exhibition mcm ni... yang mana nak pindah umah baru.. bawak ler segala plan umah korang... semua ada kat sini... kitchen cabinet, pintu, bathroom, lampu, curtain, wardrobe, landscape.. dan lain-lain... bayangkan aku baru round 1/5 dari kawasan ni jer... besar okeh!! kaki aku nak tecabut dah... sampai dah nak tutup baru ktorang blah! berbaloi-baloi ler.. murah jugak.. tapi kene pandai ler.. compare ngn harga kat luar dulu...

pastu terus balik umah pengsan.. ABP pon tgk sikit jer.. x larat okeh.... sekian sajer cerita weekend saya!!!


EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

7 comments:

Anonymous said...

jadi jg g mahbub.. kak zai slalu gak g makan kat mahbub tu...

Mai Okinokiyo said...

aku kan pun kemaruk gi ayam penyet tu.aku dah try lain2 xsesedap ayam penyet tu.wong solo nye sambal kan pedas mcm nak mati..xleh aku telan.menggogok air jek kejenye sbb pedas sgt.

waaaah rasa nak pegi lah ajak nasya hahahah. nasya ni jek dia leh telan sbb ayam goreng & nasi. lai2n dia mana mkn sgt pun

C!kpuanmuda® said...

wah wah wah... makannnnn saje yek! *jelessss*

Mrs.Nury said...

Jangan kata ko ibu mengandung ngidam aym penyet..aku pun ngidam sey ittew alpokat hehehe.Briani Mahbub tu kat Bangsar Village ke beb?Laki aku suker giler..aku mcm kola filla klau teringin g mkn kat Insaf tp harganyer mmg buat aku insafla nowdays :)

Unknown said...

comel giler kasut aceh... warna pink awww....... tp u nampak cam kurus jer...

Diarihatiku1976 said...

fuhhh.. sedap melayan tekak makan-makan ekkk... terliur jap...ahahkss

ikafantasi said...

kak frame sampai dah..sweet sgt..
ada new award..
nah..


www.ikafantasi.blogspot.com