Thursday, April 01, 2010

Sembang petang...

rasanya dah sekian lama aku tak menceceh di blog sendiri kan.. asyik sibuk ngn cuti dan gambar dan caption sajer... *boring* (mcm lah menceceh tu tak membosankan)... ok, aper kita nak sembang hari ni? eh mcm rancangan masak memasak plak..hehehe...

nak citer pasal perkembangan.. dah memang mengembang pon ni haaa.. aper lagi nak citer? hahah.. aku kalo dah duduk lipat kain tu.. nak bangun.. sedih giler okeh... merangkak-rangkak... bile tgk cermin.. tgk paha sendiri.... fuyooooh... hahaha... lelamaksss berlumba2 nak menonjolkan diri disitu.. tak nak mengalah okeh... aku plak skarang ni..buat keje lebih sket mulalah... mcm nak patah tulang belakang.. terus carik katil baring.. bukan sekadar baring.. terus tido sampai sok pagi..hahah... bila dah 7 bulan ni.. yang bestnye ialah tgk prot sendiri dikala baby tgh gerak-gerak tu.. aper lagi.. laju2 singkap nak tgk perot.. pastu standby dgn video phone.. tp baby mmg pandai.. bile nak amik video.. dia diam jer... aku off jer video.. ewahh ewahhhhh.. ko vibrate ganas punyer yeh... eh tapi syok nyer... ni lah yang aku tunggu-tunggu... sambil baring.. sambil layan prot sendiri.. buat yg belum pernah ada experience meh mak citer... ko bayangkan ada manusia lain yg duduk dalam prot ko sendiri... bile dia bergerak.. rasa mcm orang tengah memancing ikan.. pastu ikan tu main-main kat mata kail ko tu.. kejap dia tarik-tarik..bile ko excited dia diam... pastu dia sentap balik... (waaaahh gitu.. perumpamaan aku bukan calang-calang okeh... sesuai utk pemancing ikan sajer).... heheheheh....

Alhamdulilah pregnancy yang ni mcm dulu juga.. tak de lah plak masalah kulit prot yang hodoh... hitam ker... putih jer prot... yang nampak pon urat2 jer ngan merah2 sket.. ceh citer nak gempak.. konon ko putih melepak ler nak ckp kulit prot pink2.. blah!!!! bab leher hitam tu aku tak sure.. akan terjadi atau tidak... tapi masa Acih dulu jadik okeh!!! malu makkk!! terus rasa nak pakai purdah.. tp tulah.. tak ingat plak bulan keberapa baru start nak hitam.. mintak2 kali ni tak lah... parah okeh.. bukan sekadar leher hitam... ketiak jgn citerlah.. sampai anak buah aku sound ketiak hitam giler... malu makkk!! tumit mcm dulu gak.. pecah2 dan buruk... nak asah ngn batu tu... tetonggeng2 okeh... kaki lom bengkak lagi.. 'bengkak' sebab gemok tu yerlah kot.. hahah.. perkasa dah kaki aku ni haaa... tangan masih kurus... (siku ke hujung jari jer kurus).. dulu jam tak leh pakai.. cincin tak muat... ke blom lagi? kita tengok jer nanti cemana... pipi dah bambam.. dagu dah ada lapis sket.. kene pandai2 ler amik gambo, muke kene kedepankan sket.. heheh.. buat masa ni sapu perot ngn bio-oil jer.. beli yg botol besar.. now dah tinggal setengah..

rasanya masa cepat jer berlalu kali nie.. tinggal lagi 2 bulan 1/2 jer... mintak2 sakit bersalin tu kurang lah sikit dari yang dulu.. euwwwww.. fobia okeh!!! cuma jenis aku ni.. tak suke nak pikir.. kan best... x sakit langsung.. pastu pegi check up.. terus doc cakap.. eh dah bukak 10cm.. push skarang!!! huahahahhahaha... mcm tu.. nak beranak 10kali pon ok jerrrr.... x de hal...

ini time acih dulu.. dia ckp bukak 5cm.. aku nak menangis2 dah kat situ.. tp kaver.... pastu dia ckp.. ni malam2 karang baru bersalin nie.. rasa nak sepak jer bidan tu.. berani cakap ngn aku mcm tu.. aku ni haaa... 1 saat pon tak leh nak tanggung dah.. dia leh ckp tengah2 malam karang baru bersalin.. giler ape....

pregnancy kali ni.. rasa lebih tenang... lebih cepat.... tak mengada-ngada mcm dulu... tak sensitif... tak manja.... rajin sikit (terpaksa kot)... kurang makan (padahal smalam masak nasik satu pot semata-mata bawak bekal gi opis.. pastu pak radie lagi nak teperanjat2 tgk nasik byk giler aku bawak.. takut aku mkn byk ler tu.. lek lerrr bro... kata berbadan dua)....

ok lah.. aku ada checkup sabtu nie.. akan menerima suntikan baekk punyer.. takott.. hehe.... dan mcm biasa akan discan!!!!! sampai hari ni aku tatau lagi baby girl ke boy.... tapi last check up hari tu.. doc cakap InsyaAllah check up kali ni boleh ler nampak clear skit... so tunggguuuuuuuuuuuu!!!! *berdebar-debar hati ini*




EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Nurul Diana@Mama=Adam + Aidil + Ayra said...

amin..amin hopefully dipermudahkan ..doa byk2 .. kita dah 2 kali c-sect .. tp tetap fobiaaaaaaaaaaaaaa

Whoohuu! said...
This comment has been removed by the author.
Whoohuu! said...

huhuu kalau senang cam tu beranak, tau2 dah 10cm... skang anak i doploh dah kot. Setengah dah pi hantar main bola sepak main utk chelsea ker aper. hehehehe

Miss Moon said...

Filla aku nak amik gambo peyut nko nanti bila dah 8 bulan vley ...aku nak gie umah nko ...tapi kiter je la ...wat ala indoor ..nak tak nak tak ..kalau gambo sensor perut terdedah tew tak der la nak paparkan kat orggggggggggg vley la pillaaaaaaaaaa

nko tak bg pun aku nak jugak ...suka suki tetiba menonong je aku depan umah nko hua hua hua

Miss Moon said...

eh lupaaaaaaaaa

pilla anak ke dua senang banak ...jgn wisauuuuuuuuuu

laluan dah adaaaaaaaaa

Hanis Zalikha said...

I know this is late but yes it was me smiling till my ears that you saw in PJ. Was it PJ? I dont know the place heh. I was smiling because ACHIH LOOKS SO FAMILIAR AND COMEL PASTU OMG ITS KASIH ALEEYA ALOLOLO!

notheblaey wrote said...

salam kak filla, saya rasa kak filla ni bb boy..experience lebih kurang je sama dengan saya..haha..sah2 bb boy. yeay!kalau bb girl akan ada hitam2 tu tp ni takda lagi kan? badan pon tak kembang..konpem boy nih!

notheblaey wrote said...

salam kak filla, saya rasa kak filla ni bb boy..experience lebih kurang je sama dengan saya..haha..sah2 bb boy. yeay!kalau bb girl akan ada hitam2 tu tp ni takda lagi kan? badan pon tak kembang..konpem boy nih!

Miss Moon said...

pill pregnant kali pertama mmg cam tew since we dun know apa apa kan ...so layan je ...badan sakit layan je then ley wat nyenyeh2 sket ( aku ar ) hahha

anak kedua jgn harap la sebab nko ada anak nom 1 nak kena tgk nak kena layan nak kena bagi makan nak tak nak terpaksa la buat semer tewwwwwwwwww

apa pun nko pregnant kali ni sangat comey n berseri seri mak suka uuuuuuuuuuuuuuuu auwwwwwwwwwwww