Thursday, April 08, 2010

AKU TETAP AKU.....

(gambar pagi tadi)

ohhh... rindunya dah lama tak gedik-gedik amik gambar... tapi bila anak dara dah besar panjang.. mak dia tak yah gedik... anak dia yang cakap.."mama nak amik gambar tak? meh kasih amikkan... tapi mama kene buat tangan peace"... ewahhhhh.... mana tumpahnya kuah kalo tak ke nasik kan?....

bapaknyer pulak... pepagi tadi celik mata tgk aku pakai jubah hitam ni terus sound.. "eh, hari ni hari jumaat ke?".. helloooo?! ko ni hari pon dah luper ker? jubah kene pakai hari jumaat jer ker? eishhhh malu nak cakap lebih sebab pakai jubah tapi 'atas' tak cover.. auwwwwwwwww... anggap jerlah baju ni baju ngandung yeh? ni baju yang my MIL belikan masa gi Haji hari tu.. tima kasih ler mak yer... mama dah alter bagi kecik sket.. ada lagi selai kaler hitam.. lom pakai lagi.. sebab yang tu kena pakai seluar..kalau teselak nampak kaki gajah kat dalam saper nak jawab... hihihi....

eh baru jer dapat call from Pak Radie... dia still kat Petronas kat umah... sebab lepas isi minyak tetiba motor dia ter'lock'.. terlock? ntah ler tak paham mak... yang penting dia tgh kepanasan nunggu orang bengkel ker aper tah? selamat berjuang ler yer?..heheheh...

semenjak dua menjak ni... hati saya aman dan damai... tak tau plak kenapa... wah ni luahan hati yer... dulu susah saya nak dapat hati yang tenang... mungkin bile kita redha dengan apa pon yang terjadi dalam hidup... hati akan lebih tenang dan tenteram... tapi bukan senang nak redha sepenuh hati... melainkan kita dah betul-betul tak ada pilihan dan betul-betul menetapkan pendirian diri... aku? oohhhh sapa kenal aku.. memang tersangat tau lah tahap kedegilan aku... tahap kepala batu... tahap jangan suker-suker nak memaksa-maksa aku... once aku nak berubah... biarkan aku sendiri yang berubah... apa cara nya tak payah dipersoalkan.. itu antara aku dan tuhan yang tau... aku bersyukur sangat... Pak Radie sungguhpon bukan lelaki yang perfect di mata orang atau di mata aku ke... tapi dia bukan jenis banyak tanya... mungkin dia tau aku jenis takkan meluahkan perasaan aku sesuka hati... tapi dia biar jer.. dia tak pernah force aku nak tau itu ini... eh ke memang dia jenis tak amik tau? huahahah...

aku anggap dalam hidup nie.. tak de yang perfect... mungkin ko cantik, tapi tak siapa tau ko membosankan ke? mungkin kau handsome tapi saper tau ko pemalas.. x de keinginan untuk maju dalam hidup.... mungkin ko kelakar... tak berapa handsome... tapi ko pandai carik duit... ada inisiatif... mungkin orang lihat ko bahagia... tapi ko tengah menderita... kan kan kan??? itu maksud aku.... kadang-kadang penat mengkaji hidup... tak habis kaji pon... pusing-pusing.. kau pon tak tau aper mende yang kau kaji.. aper mende yang ko nak..... sudahnya kau tetap begitu... jadi aku rasa... aku patut menghargai apa yang aku ada dalam hidup... hargai orang-orang sekeliling aku.... mungkin itu yang boleh membuatkan hidup aku lebih bermakna dan lebih tenang..... kita tak tau apa akan terjadi di masa hadapan... so apa yang kita lalui hari ini lalui lah dengan sebaik-baiknya... kalau masa lalu itu menyedihkan... masa lalu itu hampeh.... masa lalu itu membuang masa... masa lalu itu menyakitkan... aku ingin pastikan masa yang aku lalui kini lebih bahagia... lebih bermakna..... lebih memberi kebaikan kepada diri aku sendiri... dan masa depan tuhan yang tentukan....

ermmmm.... inilah aku sebenarnya... akufillanie.... hehehe.. kejap leh jadi gila... kejap jadi sedih...kejap jadi bosan... kejap jadi diam.... kejap jadi happening.... kejap jadi berangin... eh aku cakap pasal aku ke pasal Acih nie??? hahahah... like mother like daughter lah!!!!

ok, selamat bergembira... sile jangan fikir bukan-bukan lepas baca entry ini... i'm ok!.. i'm still filla yang korang kenal.... *cheers*






EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

9 comments:

Unknown said...

filla tetap filla tak leh jadi org lain kan... nice to know u...

Mimy Hamid said...

luahan perasaan ...i loike...yeah go filla

Miss Moon said...

filla yg aku kenal adalah filla yg sengal

any time nko ley ajak dia bergediks akakkakakakak ...sporting habih

nampak cam berlagaks tapi sikit pun tak ....auwwwwww ai like very down to earth gitew

kalau tak masakan aku berkawan dengan mu pillanieeeeeeeee

pillanieeeeeeeee, munnnieeeeee sayang kamukkkkkkkkkk

C!kpuanmuda® said...

owh.. mendalam sungguh entry ini..

walaubagaimanapun filla, kamu adalah cantek.

** hari ni guna 'kamu' pulak ok ;)

mannira said...

fila..sebab tu org suka kata² ni

"Jangan bayangkan kebahagiaan yang lebih besar daripada apa yang anda rasakan saat ini, supaya anda tidak kehilangan apa yang anda miliki saat ini."

kita layak untuk happy...so...

Mrs.Nury said...

filla...kenal melalui FP.Then 1st time jumpa mcm ala-ala sombong skit but then lama-lama kenal baru tau yg dia tu sngal...gila-gila...hahaha tak sangka plak dia keje gomen.But dia mmg kelakar & cantik.I suker tgk dia & jeles sbb dia selim melim bleh gitu buk filla?hehehee :)

happy2gether said...

Yes fillanie....ko ttp org yg sama aku kenal dulu n makin lama aku kenal baru aku tau atie budi ko...dan aku masih ada rasa penyesalan kat sudut atie aku ni...ko paham kan...its okey like you said kita harus pandang kedpn, ada sestgh benda yg aku penah buat n aku rasa nyesal but life goes on...kita bljr menghargai apa yg kita ada...aku ada baca entry ko sblm2 nih...congrats bakal dpt junior acih...aku x sabo tgk baby montel...sbb dulu acih montel...skang dah besor n slim mlim..sure besor cun nanti...pening la ko..eehheh

Saya Noury said...

huhuhheheheh!! im your read silent!! salam perkenalan..
entry u kali ini actually adalah rencah kehidupan u sendiri! intresting!

Ari Isfuzzy said...

sukenye blog filla nie... comey.... mcm org nye jugak...keep it up...