Thursday, October 01, 2009

ROJAK MALAYSIA...

sajer jer bagi entry rojak malaysia... padahal rojak entry..kuakakakkaaaa... korang kan suker makanan2 nieh....
ni gambar acih with her new bagi... b'day pwesen from mama yati... oh hair clip comel kaler biru tu from my customer utk Acih... tq.. so sweet!!!

yeay...acih dah ada bag sekolah baru.... yang lama pon mama yati bagi syasya punye..tp dah koyak sket... yg ni best sbb besar... (senang haku nak sumbat baju sekolah bagai)

play doh plak hadiah from Atuk and Wan....

jom ler makan burger tipu-tipu ngn Acih nak?


weh leteihhh aku tatau nak taip aper..nampak naaaa kebosanan tp gatal nak hapdate... slongkar nye slongkar.. x de dah gambo... abis nak borak aper lagi kita ni? oh 3&4 hb nie... aku takder...ada wedding cousin Pak Radie kat JB.. ingat tak yg aku rushing balik JB sbb mak sedara Pak Radie meninggal hari tu? so ni anak dia lah yg nak kawin....

oh tadi kan aku attend course utk PTK tu? so dorang buat course ni khas utk PA2 sajer... course tu kat kementerian jer... pastu ada sorang PA nie OKU... dah senior dah... apa aku nak share kat sini kan.... aku sgt respect kat dia... dia OKU penglihatan... tp betul lah kan... orang yg cacat penglihatan ni ada hati yg terang... Allah tu adil... bayangkan first day course tu..kebetulan aku satu lif ngn dia.. so borak2 lah... pastu aku tak sure tempat course tu... dia yg jalan dpn aku.. pastu aku follow dia... sampai kat satu pintu, dia tanye 'ni bilik apa?'.. then aku tgk.. laaaa kat bilik tu la course tu... auwwww..malu!!!...

pastu time lunch break... nak amik nasi, dia dpn aku... dia amik pinggan..mmg niat aku nak tolong... pastu dia ckp, boleh tolong amikkan nasi tu? kang terabur plak... hehehe..comel kan? so aku pon cedokkan nasik, pastu aku tanye, 'abg nak lauk daging tak?' pastu dia ckp nak.... dia suh aku cedok lebih sket daging tu... pastu aku tanye, sebelah ni lauk ikan masak lemak.. then dia tanye.. "ikan apa?" aku ckp... "macam ikan kembung, tp kecik2 jer ikan kembung ni" (ckp jerlah ko tatau ikan aper)..hahaha... then dia ckp 'tanak lah'... aku tanye lagi "Kuah dia nak tak?"... dia ckp nak.... so tolong lahh.... aku sgt berbesar hati dpt tolong OKU...bile tgk orang2 OKU rasa mcm hiba..aku kan emo lebih... (menurun ngn mak aku... sket2 nak nangis).. orang tu elok jerr pon.... hahahaaaaa... aku penah pegi tempat abg OKU nie... (sbb ktorang PA2 under kementerian yg sama... so kami kenal sesama kami PA2 nie).. tp dah lama giler aku pegi opis dia... korang leh bayangkan macamana orang yg buta leh jadi PA???? aku x leh imagine ok.. cemana orang nak wat appointment? cemana dia keje ngn boss dia? tp tulah dia kerajaan kita mmg prihatin utk orang2 OKU... diorang manusia biasa jugak... perlu kerja, perlu tanggung anak isteri... kalo masyarakat tak nak terima dorang ni bekerja cemana? takkan dia nak anyam bakul jer? takkan nak urut orang je? adakah itu saje yg layak utk mereka? pecaya lah ckp aku, orang buta lagi 'celik' dari orang celik.... dorang ada persatuan PA OKU penglihatan.. dan sgt aktif okeh... course yg aku attend ni utk persediaan nak amik exam bulan 10 ni.. pecaya atau tak abg ni dah lulus cemerlang dlm exam yg aku kantoi masa first time amik dulu..... so jgn sesekali rasa dorang ni kerja sebagai PA tu adalah mustahil... 'nothing is impossible'... silap2 kita yg malu nanti sbb tak setanding dengan mereka2 nie... jom kita tutup mata ngn kain... 10 minit jer.. pastu ko jalan2 dlm umah ko sendiri.. konpem ko nangis punyer nak gi mana taktau... hahahaaaa.... ok jom kita insaf dan menghargai diri masing2.....

oh saya sgt teringin lulus cemerlang dlm exam tu nanti supaya dpt anjakan gaji.... doa kan saya lulus yeh... tp siang malam dok ngadap blog... buku tebal doploh inci tu abaikan jer.... leh ke lulus cemerlang???? bengong!





EMAIL YOUR FAVOURITE PHOTO TO US
AND WE WILL CHANGE IT TO LINEN FRAME A3 SIZE
THE CHEAPEST RATE SO FAR
ONLY RM65 FOR BLACK & WHITE ADORABLE FRAME
WE ACCEPT ORDERS WORLDWIDE
VISIT OUR BLOG FOR DETAILS
http://www.framekasih.blogspot.com/
EMAIL US AT framekasih@yahoo.com

5 comments:

Jaja said...

sgt hiba baca perihal PA OKU. salute sama dia. saya yg tak OKU ni pun kadang2 lagi sengal dari OKU. amik exam PTK tak lepas2..semedang kat aras III. camno??

p/s : semoga filla lulus cemerlang exam tu nanti =)

Liyana said...

lagi satu entry touching...
yup,jgn pandang hina OKU sbb kadang2 mereka lebih maju dari kita..
kan kak?ada yg siap dapat PHD lagi kan?neway,best of luck kak filla!

Lenny said...

erm... mmg OKU nieh special.... derang seme ada kelebihan masing2... kita je tatau..

weih.. good luck ko nyer exam.. jgn malas2.. gi studyy!

Mimy Hamid said...

mmg banyak rojak la blog ko...timun ada, sotong ada tauhu ada...ehheeh

Ninie said...

nak banjo 1 Acih :-)